تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۶:۴۳
کد خبر : 65977

اینها پر استفاده ترین سرویس‌ های پخش موسیقی در جهان هستند

اینها پر استفاده ترین سرویس‌ های پخش موسیقی در جهان هستند

اینها پر استفاده ترین سرویس‌ های پخش موسیقی در جهان هستند بر خلاف ایران، سرویس‌ های پخش موسیقی از اسپاتیفای گرفته تا اپل موزیک و دیزر جایگاه ویژه‌ای در بین کاربران در سرتاسر دنیا دارند؛ اما..

اینها پر استفاده ترین سرویس‌ های پخش موسیقی در جهان هستند

بر خلاف ایران، سرویس‌ های پخش موسیقی از اسپاتیفای گرفته تا اپل موزیک و دیزر جایگاه ویژه‌ای در بین کاربران در سرتاسر دنیا دارند؛ اما سهم هرکدام چقدر است؟

موسسه پژوهشی MIDiA در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده است که تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ اسپاتیفای همچنان محبوب‌ترین سرویس پخش موسیقی جهان بوده است.

محبوب‌ترین سرویس های پخش موسیقی جهان

اگرچه Spotify توانسه با سهمی ۳۱ درصدی در صدر سرویس های پخش موسیقی قرار بگیرد؛ اما سهم این شرکت از بازار همچنان در مسیر کاهشی قرار دارد. سهم این برنامه در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۰ به ۳۳ درصد می‌رسید و در سال ۲۰۱۹ نیز ۳۴ درصد بود. البته با توجه به اختلافی که بین اسپاتیفای با سایر رقبا وجود دارد،‌ بعید می‌دانیم که به این زودی جایگاه اول را از دست بدهد.

سرویس‌ های پخش موسیقی

همچنین در ۱۲ ماه منتهی به سه ماهه دوم ۲۰۲۱، اسپاتیفای توانسته بیشتر از هر سرویس موسیقی دیگری، کاربر جدید جذب کند. در جایگاه دوم اپل موزیک قرار دارد. این سرویس که ۱۵ درصد از کاربران را به خود اختصاص داده است هنوز راه زیادی برای کنار زدن Spotify در پیش دارد.

اسپاتیفای فعلا با خیال راحت بر تخت پادشاهی تکیه دارد؛ اما در گزارش MIDiA نکات نگران کننده‌ای هم برای آن وجود دارد. درست است که اسپاتیفای بیشترین تعداد کاربر را به خود جذب کرده است، ولی میزان رشد YouTube Music و Amazon Music در این مدت بیشتر بوده است. تعداد کاربران سرویس پخش موسیقی آمازون موزیک ۲۵ درصد رشد داشته است؛ اما اسپاتیفای تنها رشدی ۲۰ درصدی را به خود دیده است.

سرویس‌ های پخش موسیقی

یوتیوب موزیک هم از هر دو آنها بهتر عمل کرده ؛ زیرا در مدت ۱۲ ماه شاهد رشدی ۵۰ درصدی بوده است. برخی افراد دلیل رشد چشمگیر سرویس پخش موسیقی یوتیوب را تمایل نسل جوان به این پلتفرم می‌دانند. علاوه بر اینها، تعداد افراد استفاده کننده از سرویس‌ های پخش موسیقی نیز افزایش داشته است. در سه ماهه دوم ۲۰۲۱، ۵۲۳.۹ میلیون نفر در سطح جهانی از این سرویس‌ها استفاده می‌کردند که نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایشی ۲۶.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

منبع :Phone Arenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.