تاریخ انتشار : یکشنبه ۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
کد خبر : 59976

اینها پرفروش ترین خودروهای تاریخ هستند

اینها پرفروش ترین خودروهای تاریخ هستند

اینها پرفروش ترین خودروهای تاریخ هستندپرفروش ترین خودروهای تاریخ از سواری نرم و راحت و مشخصات و امکانات خوب به همراه قیمت مناسب بهره می‌برند. در ادامه با ده مورد از پرفروش ترین ماشین ها آشنا می‌شویم.
..

پرفروش ترین خودروهای تاریخاینها پرفروش ترین خودروهای تاریخ هستند

پرفروش ترین خودروهای تاریخ از سواری نرم و راحت و مشخصات و امکانات خوب به همراه قیمت مناسب بهره می‌برند. در ادامه با ده مورد از پرفروش ترین ماشین ها آشنا می‌شویم.

خودروها برای این که بتوانند در بازار جهانی به فروش خوبی دست پیدا کرده و افراد زیادی را مجذوب خود کنند باید سواری نرمی داشته، امکانات رفاهی و ایمنی خوبی را از خود ارائه داده و همچنین قیمت مناسبی هم داشته باشند که اکثر اقشار جامعه بتوانند به سراغ آن‌ها بروند. ما در این مقاله ۱۰ نمونه از پرفروش ترین خودروهای تاریخ را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱۰ نمونه از پرفروش ترین خودروهای تاریخ

۱. فورد اسکورت

پرفروش ترین خودروهای تاریخ

شرکت خودروسازی فورد آمریکا در سال ۱۹۶۸ تولید خودرو فورد اسکورت را آغاز کرد. این کامپکت زیبا تا حدود ۸ سال پس از آغاز تولید تنها به بازار اروپا عرضه می‌شد،‌ اما پس از آن فورد تصمیم گرفت تا بازار آمریکا را نیز از این خودرو بهره‌مند کند. این کامپکت آمریکایی در سال ۲۰۰۴ از خط تولید فورد خارج شد، اما با این وجود بازار برخی کشورها از جمله چین و اسپانیا تا سال ۲۰۱۵ پذیرای آن بودند. این اتومبیل که طراحی جذابی داشت و علاوه بر این قیمت نسبتا پایین و مشخصات فنی قابل قبولی هم داشت موفق شد تا در زمان عرضه به فروش ۱۸ میلیون نسخه دست پیدا کند. با توجه به این مسئله فورد اسکورت را می‌توان یکی از پرفروش ترین خودروهای بازار جهانی دانست.

۲. فولکس واگن بیتل

پرفروش ترین خودروهای تاریخ

فولکس واگن بیتل که یکی از قدیمی‌ترین خودروهای تاریخ محسوب می‌شود در سال ۱۹۳۸ وارد خط تولید شرکت فولکس واگن شد. این خودرو که موفق شد توجه هیتلر را در آن زمان به خود جلب کند تا سال ۱۹۷۴ روی خط تولید فولکس باقی ماند. فولکس واگن در سال ۱۹۹۴ تصمیم به تولید نسل جدید این اتومبیل تحت عنوان نیو بیتل گرفت و تا سال ۲۰۰۴ نیز تولید آن را ادامه داد. این خودرو موفق شد طی دوران تولید به فروش ۲۳.۵ میلیون دستگاه پیدا کند که عمده دلیل این مسئله قیمت پایین و همچنین طراحی ظاهری زیبای آن بود.

۳. فولکس واگن پاسات

پرفروش ترین خودروهای تاریخ

کمپانی فولکس واگن در سال ۱۹۷۳ سدان خانوادگی پاسات را وارد خط تولید خود کرد. این اتومبیل که قیمت مناسبی داشت با نسخه‌های متعدد تا سال ۲۰۱۸ روی خط تولید فولکس باقی ماند و به فروش ۱۶ میلیون دستگاه دست پیدا کرد. علاوه بر این در سال گذشته میلادی نیز فیس لیفت دیگری از این اتومبیل روانه بازار شد که در بازار آمریکا ۲۲ هزار و ۹۹۵ دلار فروش برای آن به ثبت رسید. لازم به ذکر است که فولکس واگن پاسات در بازار ایران نیز با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

۴. لادا واز

پرفروش ترین خودروهای تاریخ

لادا واز که یک اتومبیل ناشناخته محسوب می‌شود محصول کمپانی AvtoVAZ است که در شوروی مشغول به تولید خودرو بود. ۱۹.۵ میلیون دستگاه از این اتومبیل طی ۱۸ سال به فروش رسید که رقم بسیار زیادی محسوب می‌شود. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که دلیل تبدیل شدن خودرو لادا واز به یکی از پرفروش ترین خودروهای تاریخ، نبود اتومبیل هم رده در شوروی بوده است. این اتومبیل ناشناخته همزمان با نابودی شوروی از خط تولید AvtoVAZ خارج شد،‌ اما همچنان کشور مصر تا همین چند سال اخیر تولید آن را در دست داشت.

۵. فورد مدل T

پرفروش ترین خودروهای تاریخ

اتومبیل فورد مدل T در سال ۱۹۰۸ روانه بازار خودرو آمریکا شد و نخستین خودرو تولید انبوه جهان لقب گرفت. فورد تولید این خودرو اقتصادی را تا ۲۰ سال ادامه داد و در این مدت زمان این خودرو به فروش ۱۶.۵ میلیون دستگاهی دست پیدا کرد. این اتومبیل که یکی از پرفروش ترین خودروهای تاریخ محسوب می‌شود با امکانات زیاد و همچنین کیفیت ساخت مناسبی روانه بازار آمریکا شد که شاید اصلی‌ترین دلیل استقبال گسترده از این خودرو را بتوان همین موارد دانست. لازم به ذکر است علاوه بر موارد بالا فورد مدل T در زمان تولید با قیمت مناسبی به بازار خودرو عرضه می‌شد که شاید این مسئله نیز بتواند یکی دیگر از دلایل موفقیت این خودرو باشد.

۶. فوکس واگن گلف

پرفروش ترین خودروهای تاریخ

کمپانی فولکس واگن برای این که بتواند جای خالی یکی از موفق‌ترین محصولات خود یعنی بیتل را در بازار پر کند تصمیم گرفت تا خودرو گلف را روی خط تولید خود ببرد. این هاچ بک از مأموریت خود سربلند بیرون آمد و سهم عمده‌ای از بازار را به خود اختصاص داد. فولکس تا سال ۲۰۱۳ تولید این خودرو را ادامه داد و در این مدت ۳۰ میلیون نسخه از آن را به فروش رساند. کیفیت و قیمت مناسب و همچنین مشخصات فنی قابل قبول مهم‌ترین دلایل موفقیت این خودرو بودند.

۷. تویوتا کرولا

پرفروش ترین خودروهای تاریخ

تولید تویوتا کرولا از سال ۱۹۶۶ در کمپانی تویوتا آغاز شد و تا سال ۲۰۱۷ همچنان روی خط تولید تویوتا باقی ماند. کمپانی تویوتا تاکنون ۴۵ میلیون دستگاه از این اتومبیل را به فروش رسانده است. نسل یازدهم این خودرو که در سال ۲۰۲۰ به تولید رسید فروش ۳۲ هزار و ۵۳۲ دلاری را تجربه کرد که با توجه به این موضوع می‌توان تویوتا کرولا را یکی از پرفروش ترین خودروهای تاریخ دانست. لازم به ذکر است که این نسل از کرولا با امکانات رفاهی مناسبی روانه بازار خودرو شده است.

۸. هوندا سیویک

پرفروش ترین خودروهای تاریخ

شرکت هوندا در سال ۱۹۷۲ پروژه تولید هوندا سیویک را کلید زد. در ابتدا این خودرو به بازار ژاپن عرضه می‌شد،‌ اما هوندا تصمیم گرفت تا سیویک را به خیابان‌های سایر کشورها نیز بفرستد که به دنبال این قضیه خط تولید این اتومبیل در آمریکا نیز راه‌اندازی شد. تاکنون ده نسل از این خودرو روانه بازار جهانی خودرو شده است و کمپانی هوندا ۱۸.۵ میلیون دستگاه از آن را به فروش رسانده است.

این اتومبیل در ابتدا به عنوان یک کامپکت سایز کوچک به خط تولید هوندا راه پیدا کرد، اما هوندا پس از گذشت مدتی سایز آن را افزایش داده و به عنوان کامپکت بزرگ به بازار عرضه کرد. این اتومبیل در حال حاضر طرفداران زیادی را در آمریکا و سایر کشورها برای خود دست و پا کرده است و نسل دهم آن که در سال ۲۰۲۰ روانه بازار شد به فروش ۱۹ هزار و ۷۵۰ میلیون دلاری دست پیدا کرده است.

۹. فورد سری F

پرفروش ترین خودروهای تاریخ

فورد سری F در سال ۱۹۴۸ وارد خط تولید شرکت فورد شد. این پیکاپ که یکی از نخستین وانت‌های فول سایز محسوب می‌شود تاکنون در ۱۳ نسل پا به جاده‌ها گذاشته و کمپانی فورد ۴۰ میلیون نسخه از آن را به فروش رسانده است. لازم به ذکر است که نسخه ۲۰۲۰ این خودرو که تاکنون به بازار جهانی عرضه نشده است موفق شده تا لقب قوی‌ترین پیکاپ جهان را به خود اختصاص دهد. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل تبدیل شدن فورد سری F به یکی از پرفروش ترین خودروهای تاریخ ، بهره‌مندی آن از یک پیشرانه قدرتمند باشد.

۱۰. هوندا آکورد

پرفروش ترین خودروهای تاریخ

هوندا آکورد که ۴۴ سال روی خط تولید کمپانی هوندا باقی ماند،‌ نخستین محصول یک شرکت ژاپنی بود که موفق شد تا در آمریکا خط تولیدی را برای خود دست و پا کند. کمپانی هوندا تاکنون ۱۸ میلیون دستگاه از این اتومبیل را به فروش رسانده است که همین مسئله باعث شده تا آکورد به یکی از پرفروش ترین خودروهای تاریخ تبدیل شود. این اتومبیل سواری نرم و قابل قبولی دارد و همچنین از امکانات ایمنی مناسبی نیز بهره‌مند است. نسل دهم این اتومبیل که در سال ۲۰۲۰ به تولید رسید در بازار آمریکا ۲۴ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.