تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
کد خبر : 61302

اینها پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان هستند

اینها پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان هستند

اینها پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان هستندپرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان معرفی شدند. در این لیست نام خودروهایی چون لامبورگینی اوروس و تسلا مدل ایکس به چشم می‌خورد. در ادامه شما را با سریع ترین شاسی بلند..

پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهاناینها پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان هستند

پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان معرفی شدند. در این لیست نام خودروهایی چون لامبورگینی اوروس و تسلا مدل ایکس به چشم می‌خورد. در ادامه شما را با سریع ترین شاسی بلندهای دنیا آشنا خواهیم کرد.

شاسی بلندها امروزه در بسیاری از بازارها توانستند خوش بدرخشند و با ویژگی‌های متعدد خود آمار فروش بالایی را به ثبت برسانند. این خودروها که طبق ترکیب چند سگمنت خودرویی مختلف به وجود آمدند قادرند کاربردهای مختلفی را ارائه دهند. این خودروها علاوه بر ظاهر جذاب، از قدرت و سرعت خارق‌العاده‌ای نیز بهره می‌برند که توانسته آنها را بیش از پیش برای مشتریان به گزینه‌های جذابی تبدیل کند. در همین راستا قصد داریم شما را با پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان آشنا کنیم.

پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان

لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹

شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۲.۹۷ ثانیه

پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان

لامبورگینی اوروس ۲۰۱۹ توانست جایگاه نخست لیست پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان را به خود اختصاص دهد. شرکت لامبورگینی که در تولید سوپراسپرت‌هایی با ظاهر خشن و با ابهت تخصص دارد توانست با عرضه اولین شاسی بلند خود یعنی اوروس در بازار شاسی بلندها خوش بدرخشد و به خوبی به نیاز علاقه‌مندان این بازار پاسخ دهد. این خودرو از یک پیشرانه ۴ لیتری V8 توربو دوقلو بهره می‌برد که قادر است قدرتی برابر با ۶۴۱ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتن‌متر را به تولید برساند. با چنین قدرتی، لامبورگینی اوروس ظرف مدت ۲.۷۹ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر خواهد رسید که آن را به پرشتاب ترین شاسی بلند جهان که به تولید انبوه رسیده تبدیل می‌کند.

بنتلی بنتایگا اسپید ۲۰۲۰

شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۳.۱۴ ثانیه

پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان

بنتلی بنتایگا اسپید از یک پیشرانه ۱۲ سیلندر با قدرت ۶۲۶ اسب بخار بهره می‌برد تا علاوه بر لوکس بودن بتواند شتاب فوق‌العاده‌ای را نیز در اختیار راننده قرار دهد. این خودرو لوکس ظرف مدت ۳.۱۴ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. همچنین حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۰۵ کیلومتر برساعت اعلام شده تا نشان دهد استفاده از پسوند (سرعت) در نام این خودرو بی‌دلیل نبوده است.

تسلا مدل ایکس P90D مدل ۲۰۱۶

شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۳.۱۷ ثانیه

پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان

جایگاه سوم لیست پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان به خودرو الکتریکی تسلا مدل ایکس P90D تعلق دارد. در واقع تسلا توانسته با عرضه خودروهای قدرتمند و پرسرعت تفکر مشتریان به خودروهای الکتریکی را به طور کامل تغییر دهد و در این میان تسلا مدل ایکس توانسته با درخشش خود نگاه بسیاری را به خود جلب کند. در واقع این شاسی بلند با وجود قیمت و وزن زیاد خود از شتاب خارق‌العاده نیز بهر می‌برد که آن را به یک نسخه خاص تبدیل کرده است.

تسلا برای هر یک از محورهای مدل ایکس P90D یک پیشرانه الکتریکی جداگانه را در نظر گرفته است که باعث شده این شاسی بلند بتواند با وجود وزن زیاد پکیج باتری ظرف مدت ۳.۱۷ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد. با وجود اینکه رقبای تسلا طی سال‌های قبل سعی کردند با عرضه محصولات برقی جدید از این شاسی بلند فوق‌سریع سبقت بگیرند، اما تسلا همچنان بی‌رقیب است.

پورشه کاین توربو کوپه ۲۰۲۰

شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۳.۲۲ ثانیه

پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان

طی چند سال گذشته پورشه با تولید سوپراسپرت‌های خاص خود توانسته نگاه بسیاری را به خود جلب کند. پورشه کاین توربو کوپه نیز یکی از همین محصولات خاص این خودروساز محسوب می‌شود که نسبت به قبل کمی کاهش وزن را تجربه کرده و با بهود عملکردهای فنی توانسته خود را به لیست پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان برساند. در واقع نسخه توربو کوپه نسبت به مدل استاندارد خود حدود ۴۱ کیلوگرم سبک‌تر شده که همین موضوع شتاب این خودرو را نسبت به مدل استاندارد حدود ۰.۰۳ ثانیه ارتقا داده است. این خودرو قادر است ظرف مدت ۳.۲۲ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد و در جایگاه چهارم این لیست قرار بگیرد.

مرسدس AMG GLC63 S کوپه ۲۰۱۸

شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۳.۲۴ ثانیه

پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان

زیرمجموعه AMG مرسدس بنز با هدف تولید یک شاسی بلند فوق سریع توانست بار دیگر خود را در بازار خودروهای اسپرت به اثبات برساند. این شرکت با عرضه مرسدس AMG GLC63 S کوپه موفق شد به جایگاه پنجم لیست پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان وارد شود. این شاسی بلند آلمانی قادر است ظرف مدت ۳.۲۴ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد.

پورشه کاین توربو ۲۰۱۹

شتاب صفر تا صد ۳.۲۵ ثانیه

پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان

پورشه کاین به عنوان یکی از محصولات پرفروش این خودروساز محسوب می‌شود و به همین دلیل پورشه همواره به دنبال ارتقا این مدل خاص است. نسل فعلی پورشه کاین توربو قادر است ظرف مدت ۳.۲۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست پیدا کند که آن را از پورشه ۹۱۱ توربو کد ۹۹۷ نیز سریع‌تر کرده است.

بی ام و X6 M کامپتیشن ۲۰۲۰

شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۳.۲۶ ثانیه

پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان

بی ام و X6 M کامپتیشن نسبت به نسخه استاندارد خود از حدود ۱۷ اسب بخار قدرت بیشتری بهره می‌برد. در واقع این خودرو ۲۴۰۰ کیلوگرمی به کمک پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 خود قادر است ظرف مدت ۳.۲۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کند؛ چنین شتابی این خودرو را از سدان بی ام و M8 کامپتیشن نیز سریع‌تر کرده است.

جیپ گرندچروکی ترک‌هاوک ۲۰۱۸

شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۳.۳۱ ثانیه

پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان

شرکت فیات کرایسلر با توجه به جذابیت‌های پیشرانه V8 هلکت شاسی بلند جیپ گرندچروکی ترک‌هاوک را به آن مجهز کرد تا بتواند در لیست پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان جای بگیرد و در این بخش موفق نیز بوده است. این شاسی بلند به کمک پیشرانه هلکت ۷۰۷ اسب بخار می‌تواند ظرف مدت ۳.۳۱ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت دست پیدا کند.

آلفارومئو استلویو کوادریفولیو ۲۰۱۸

شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۳.۳۴ ثانیه

پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان

خودروهای ایتالیایی همواره از وزن سبک و سرعت زیادی برخوردار بودند و شاسی بلند آلفارومئو استلویو کوادریفولیو نیز از این موضوع مستثنی نیست. از این رو آلفارومئو استلویو کوادریفولیو برای افرادی که عاشق سرعت هستند یک گزینه عالی محسوب می‌شود. این شاسی بلند به یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توربو دوقلو مجهز بوده که قادر است قدرتی برابر با ۵۰۵ اسب بخار را به تولید برساند؛ این شاسی بلند با چنین قدرتی ظرف مدت ۳.۳۴ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت خواهد رسید.

دوج دورانگو SRT Hellcat مدل ۲۰۲۱

شتاب ۰ تا ۱۰۰: ۳.۳۶ ثانیه

پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان

جایگاه دهم لیست پرشتاب ترین شاسی بلندهای جهان به دوج دورانگو SRT Hellcat مدل ۲۰۲۱ تعلق دارد. شرکت دوج برای این خودرو یک پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژر همی در نظر گرفته که قادر است قدرتی برابر با ۷۱۰ اسب بخار و گشتاور ۸۷۴ نیوتن‌متر را به تولید برساند. این شاسی بلند ۲.۵ تنی با چنین قدرتی می‌تواند ظرف مدت ۳.۳۶ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.