اینها قدرتمندترین نسخه‌های فورد موستانگ در تاریخ هستند؛ اسب‌های وحشی آمریکاییوقتی حرف از ماشین‌های عضلانی می‌شود اولین اسمی که به ذهن می‌آید، فورد موستانگ است. در اینجا قدرتمندترین نسخه‌های موستانگ را..

اینها قدرتمندترین نسخه‌های فورد موستانگ در تاریخ هستند؛ اسب‌های وحشی آمریکایی

وقتی حرف از ماشین‌های عضلانی می‌شود اولین اسمی که به ذهن می‌آید، فورد موستانگ است. در اینجا قدرتمندترین نسخه‌های موستانگ را معرفی می‌کنیم.

خودروی فورد موستانگ مدت‌هاست که به عنوان پرفروش‌ترین و مقرون به صرفته‌ترین ماشین اسپرت آمریکایی شناخته می‌شود. علاوه بر این شرکت فورد از افزایش فروش اروپایی این محصول از سال ۲۰۱۵ سود می‌برد که دلیل آن از افزایش روزافزون محبوبیت خودروهای اسپرت در سراسر جهان نشات می‌گیرد. همین فاکتورها هستند که هیولای آمریکایی را به گزینه‌ای امن برای کمپانی‌های تیونینگ تبدیل می‌کند تا پول بیشتری از برچسب «Mustang» به جیب بزنند و در عین حال سرسخت‌ترین مشتاقان ماشین‌باز را با ارتقاهای ظاهری و البته فنی ارضا کنند.

نتیجه خودروهای بی نظیر و خاصی هستند که محدودیت‌های فورد موستانگ را فرسنگ‌ها و فراتر از تصورات به جلو می‌رانند. این ماشین‌های عضلانی با قدرت موتوری دیوانه کننده و طراحی ظاهری دلربا در اختیار خریداران قرار می‌گیرند و به همین دلیل است که همواره شاهد حضور خودروهای موستانگ در لیست قدرتمندترین ماشین‌های عضلانی سال هستیم.

برای بیشتر ماشین بازهای حرفه‌ای قدرت اسب بخار خودرو نسبت به ظاهر پر زرق و برق، اهمیت بیشتری دارد. شرکت‌های تیونینگ بزرگ مانند Shelby American، Roush Performance و Saleen به این موضوع واقف هستند و با شخصی سازی موتورهای سوپر شارژ و توربو شارژ به قدرت‌های ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ اسب بخاری دست پیدا می‌کنند. در این پروسه خریداران به یک پکیج جاه‌طلبانه قابل اتکا و قدرتمند از فورد موستانگ می‌رسند که ظاهر دلنوازی دارد و در عین حال شرکت‌های تیونیگ هم چک‌های چاق و چله‌ای را به جیب می‌زنند؛ یک بازی برد – برد برای همه!

بعضی از این خودروهای Mustang در پایین آمده‌اند، جزو بهترین ماشین‌های عضلانی تولید شده در جهان هستند که در نسخه‌های محدود (Limited Edition)، نسخه‌های مخصوص (Special Edition) یا حتی به صورت فوق محدود جهت جشن گرفتن دستاورد و سالگردهای مخصوص تولید شده‌اند.

۱۰- فورد موستانگ Jack Rousg Edition

مدل: ۲۰۲۰

قدرت: ۷۷۵ اسب بخار

این خودرو که بر اساس موستانگ GT500 محصول سال ۲۰۲۰ طراحی شده، ۸۷,۷۲۰ دلار قیمت دارد و قدرت ۷۷۵ اسب بخاری و گشتاور ۶۷۰ پوند – فوتی را تولید می‌کند. این خودرو به عنوان بهترین و قدرتمندترین فورد موستانگ تولید شده در کمپانی Roush شناخته می‌شود که تنها ۶۰ دستگاه از آن در آمریکا و ۱۰ دستگاه هم برای بازار بین‌المللی تولید شده است.

موتور ۵ لیتری V8 این خودرو که با سوپر شارژ تقویت شده با گیربکس دستی همراه شده تا ۰ تا ۱۰۰ این خودرو، تنها در ۳.۴ ثانیه حاصل شود.

فورد موستانگ Jack Roush Edition برای ادای احترام به خالق این شرکت، یعنی جک روش، دستاوردهای او از سال ۱۹۷۰، میراث افسانه‌ای او در زمینه مسابقات و چندین جایگاه در «تالار مشاهیر» تولید شده است. Roush یکی از مهندسان فورد است که بعدها به فعالیت در بخش مسابقات پرداخت و با تاسیس شرکت Roush Performance دست به تولید قطعات مخصوص مسابقات زد.

۹- شلبی موستانگ GT500 سوپر اسنیک

مدل: ۲۰۱۲

قدرت: ۸۰۰ اسب بخار

شرکت شلبی که به عنوان یکی از بهترین تیونیگ‌کارهای آمریکا شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۵ قرارداد همکاری خود با فورد را تمدید کرد و ۳ سال بعد هیولایی به اسم Mustang Super Snake edition با ۶۰۵ اسب بخار قدرت روانه بازار شد. در ادامه مهندسان شلبی توانستند محدودیت‌ها را بیش از پیش کنار بزنند. در سال ۲۰۱۲ خودروی قدرتمندی از فورد موستانگ با اسم limited-edition Super Snake معرفی شد که دارای موتور ۵.۴ لیتری سوپر شارژ از نوع V8 بود. شاید براتان جالب باشد که بدانید این ماشین عضلانی، اولین سوپر شارژر Kenne Bell بود که توانست به قدرت ۸۰۰ اسب بخاری دست پیدا کند.

به عنوان خودروی تحت نام Shelby، در این محصول هم شاهد گیربکس دستی ۶ سرعتی به همراه دنده کوتاه‌تر مخصوص درگ (Short Throw Shifter) هستیم. ارتقاهای دیگر شامل سیستم تعلیق اختصاصی Handling Pack، اگزوز Borla، کالیپر ترمز ۶ پیستونی ساخت شلبی، روتور دریل خورده ترمز، سقف فایبر گلس، طراحی نمادین و راه راه شرکت شلبی و رینگ اختصاصی ۲۰ اینچی می‌شود.

۸- فورد موستانگ Prudhomme Edition شلبی سوپر اسنیک

مدل: ۲۰۰۹

قدرت: ۸۰۰ اسب بخار

Don Prudhomme که با لقب “مار” هم شناخته می‌شود، مسابقات حرفه‌ای درگ را با خودروی تیونیگ شده شلبی آغاز کرد. برای ادای احترام به این راننده، شرکت شلبی ۶ دستگاه فورد موستانگ Prudhomme limited-edition Super Snakes تولید کرد که قابل استفاده در مسابقات و رانندگی روزمره است. این خودرو مجهز به موتور سوپر شارژ ۵.۴ لیتری V8 است و در صورت تغذیه با بنزین «اکتان ۹۳%» می‌تواند ۷۵۰hp قدرت تولید کند. در مسیر مسابقه و با مصرف بنزین مسابقه‌ای، حداکثر قدرت این هیولا به ۸۰۰ اسب بخار هم می‌رسد.

این خودرو بدون کوچک‌ترین سوالی، ظاهر یک ماشین مسابقه‌ای را دارد که دلیل آن به طرح پرچم روی درها، ورودی هوای Kenne Bell روی کاپوت، باله مسابقه‌ای در قسمت پشتی مربوط می‌شود. نکته جالب‌تر این است که صندلی‌های عقب در ماشین حذف شده‌اند تا قفس حفاظتی ۸ امتیازی به اضافه تور حفاظتی ۵ امتیازی در این خودرو تعبیه شود. با این شرایط علاقه مندان می‌توانند با خیال راحت در پیست مسابقه‌ای جولان دهند.

۷- موستانگ Saleen S302 Black Label

مدل: ۲۰۱۹

قدرت: ۸۰۰ اسب بخار

کمپانی Saleen یکی دیگر از معروف‌ترین تیونینگ کاران فورد و تولیدکننده قطعات حرفه‌ای است که به مدت ۳۵ سال در این حوزه فعالیت داشته است. شکی نیست که طراحان سالین جادوی خود را در سال ۲۰۱۹ و با فورد موستانگ Saleen S302 Black Label به نمایش همگان گذاشتند. این ماشین که نسخه ارتقا یافته S302 White Label محسوب می‌شود، دارای رنگ نارنجی براق، کیت بدنه Saleen و رینگ شخصی سازی شده ۲۰ اینچی با ظاهری حیرت انگیز است.

زیر کاپوت این هیولا، موتور سوپر شارژ ۵.۰ لیتری Coyote V8 قرار دارد که با سوپر شارژر شخصی سازی شده Saleen همراه شده است. این موتور قادر به تولید ۸۰۰ اسب بخار و ۶۳۰ پوند – فوت گشتاور است. برای گیربکس هم سازندگان به سراغ نوع دستی ۶ سرعتی رفته‌اند تا رانندگان نهایت لذت را ببرند. اگزوز ۳ اینچی سالین باعث تولید صدای مهیب و وحشتناکی می‌شود که همه را با موتور V8 آن آشنا می‌کند!

۶- موستانگ GT500SE Shelby Super Snake

مدل: ۲۰۲۰

قدرت: ۸۲۵ اسب بخار

ظاهر خودرو جی تی ۵۰۰ سوپر اسنیک از سال ۲۰۱۸ دست خوش تغییرات زیادی شد که شامل طرح جدید سپر جلو، اسپلیتر کف خواب، رکاب‌های بهتر کنار و یک اسپویلر ducktail می‌شود. شلبی در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۰۰ دستگاه موستانگ شلبی GT500 را انتخاب کرد و پس از انجام ارتقاهای لازم، مدل مخصوصی از موستاگ‌های سوپر اسنیک را روانه بازار کرد.

این مدل‌ها همچنان از موتور سوپر شارژ ۵.۲ لیتری V8 بهره می‌برند، اما سیستم خنک‌سازی اضافه دارند و ضمنا از قرقره سوپر شارژر کوچک‌تری هم استفاده می‌کنند. به لطف این دو تغییر به ظاهر کوچک، گشتاور GT500SE به ۸۲۵ اسب بخار می‌رسد که افزایش چشمگیری نسبت به ۷۶۰hp مدل پایه GT500 است. نکته جالب ماجرا اینجاست که Shelby GT500 توسط فورد تولید شده، اما تحت لیسانس شرکت شلبی قرار دارد.

۵- شلبی موستانگ GT500 Super Snake Speedster

مدل: ۲۰۲۱

قدرت: ۸۲۵ اسب بخار

این خودرو بر پایه سوپر اسنیک کوپه طراحی شده که بزرگترین تفاوت آن، سقف متحرک یا به اصطلاح Convertible آن است. یک کاور پوششی، صندلی‌های عقب را پنهان می‌کند که البته می‌تواند به راحتی برای حرکت سقف متحرک، برداشته شود.

این فورد موستانگ سفارشی که برای جشن گرفتن تولد ۹۸ سالگی کارول شلبی معرفی شده بود، تولید محدود ۹۸ دستگاهی در سال جاری میلادی داشته است. چیزی که ارزش این محصولات را بالاتر می‌برد، داشتن شماره سریال اختصاصی شلبی برای هر کدام از این خودروها است.

اما دیوانگی اصلی از جایی شروع می‌شود که با موتور این اسب وحشی آشنا شوید؛ موتوری که ۵.۰ لیتر ظرفیت و از نوع سوپر شارژ Coyote V8 است و قدرت تولید ۸۲۵ اسب بخار را دارد. خریداران می‌توانند از بین دو گزینه گیربکس دستی و اتوماتیک، یکی را انتخاب کنند. جی تی ۵۰۰ سوپر اسنیک اسپیدستر قادر است در ۳.۵ ثانیه از ۰ به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

۴- فورد موستانگ شلبی GT500 سوپر اسنیک

مدل: ۲۰۱۴

قدرت: ۸۵۰ اسب بخار

زمانی که شرکت Shelby America خط مونتاژ خود را به مرکز شهر لاس وگاس منتقل کرد، بلافاصله محصول جدیدی معرفی شد که Super Snake مدل ۲۰۱۴ نام داشت؛ محصولی با قدرت ۸۵۰ اسب بخاری که تنها ۵۰۰ واحد از آن روانه بازار شد. این خودرو از نسخه بازسازی شده موتور ۵.۸ لیتری سوپر شارژ V8 که در GT500 معمولی استفاده شده بود، بهره می‌برد و حدود ۱۸۸ اسب بخار، خروجی بیشتری دارد.

ارتقاهای دیگر شامل کیت خنک کننده شلبی، اگزوز Borla و ترمزهای Wilwood با روتر پیشرفته می‌شود. برای تقویت عملکرد خودرو در پیست مسابقه از رینگ‌های سبک ۲۰ اینچی و سیستم تعلیق اصلاح شده استفاده شده است. در داخل کابین هم از سیستم صوتی Shaker استفاده شده و در گوشه گوشه این خودرو شاهد امضای Shelby هستیم.

۳- فورد موستانگ SVT Boss 10.0L

مدل: ۱۹۹۴

قدرت: ۸۵۵ اسب بخار

گاها در طول تاریخ پیش آمده که خودروسازان آمریکایی، دست به تولید یک ماشین عضلانی خاص زده‌اند تا تمام رکوردهای ممکن در مسابقات درگ جابه جا شود. فورد هم با موستانگ ۱۹۹۴ که SVT Boss نام دارد، به سراغ چنین پروژه دیوانه کننده‌ای رفت. در واقع اس وی تی باس، سلاح منتخب فورد برای مبارزه با شرکت Chevy بود که پروژه مشابهی با اسم کامارو ZL1 را دنبال می‌کرد.

SVT Boss مشخصات باورنکردنی دارد که شامل یک موتور ۹.۹ لیتری V8، ارتقا یافته توسط Roush Performance می‌شود. نتیجه به تولید قدرت ۸۵۵ اسب بخار ختم شده است. برای درک بهتر قضیه، باید بدانید که قدرتمندترین موستانگ آن زمان، تنها ۳۰۰hp خروجی موتور داشت. می‌خواهید مغزتان را منفجر کنم؟ اس وی تی باس مسیر درگ ۰.۲۵ مایلی را تنها در ۱۰.۵۵ ثانیه طی می‌کند و صفر تا ۱۰۰ آن ۱.۹ ثانیه‌ای است!

۲- موستانگ شلبی ۱۰۰۰

مدل: ۲۰۱۸

قدرت: ۱۰۰۰ اسب بخار

شلبی به عنوان سوگلی فورد در تیونینگ خودروهای فورد موستانگ، یک بار دیگر تصمیم گرفت تا پا را فراتر از محدودیت‌ها قرار دهد و نتیجه به Shelby 1000 ختم شد. این ماشین که اولین بار در نمایشگاه SEMA 2017 رونمایی شده بود، طوری طراحی شده بود که حاکم بلامنازع هر جاده و پیستی لقب بگیرد. تنها ۵۰ واحد از این غول‌های مهیب تولید شده که ظاهر بی همتایی با رینگ‌ها و لاستیک‌های فوق پهن به خود گرفته‌اند.

با کنار گذاشتن موتور ۵.۰ لیتری V8 و جایگزینی موتور ۵.۲ لیتری V8 Voodoo و البته استفاده از سوپر شارژر ۴.۵ لیتری به همراه یک خنک کننده داخلی غول‌آسا، سیستم جریان سوخت پیشرفته و ارتقا ECU بازده خروجی به ۱۰۰۰ اسب بخار رسیده است.

۱- موستانگ Shelby 1000 S/C

مدل: ۲۰۱۳

قدرت: ۱۲۰۰ اسب بخار

تمام دستاوردهای بزرگ فورد با معرفی شلبی ۱۰۰ اس/سی که ۱۲۰۰ اسب بخار قدرت داشت به فراموشی سپرده شد. به دلیل موفقیت‌های بی پایان شلبی ۱۰۰۰ در سال ۲۰۱۲، شلبی تصمیم گرفت تا در سال ۲۰۱۳ هم با مدل جدیدی بازگردد که در کمال ناباوری، قدرت بیشتر و عملکرد بهتری را ارائه می‌داد.

برای رسیدن به هدف جاه‌طلبانه‌ای که تعیین شده بود، شلبی موتور ۵.۸ لیتری V8 بکار رفته در Ford Shelby GT500 2013 را مورد بازبینی قرار داد و برای ارتقای آن از قطعات قدرتمندتری بهره برد.

علاوه براین شرکت شلبی برای کنترل بهتر این ۱۲۰۰hp سیستم تعلیق قابل تنظیمی، بروز رسانی شده و از ترمز‌های بزرگتر، پکیج خنک‌کننده جدید و تایرهای بزرگتر استفاده شده است. در زمان معرفی، قیمت هر دستگاه از این خودرو حدود ۲۱۰,۰۰۰ دلار تعیین شده بود و فقط ۱۰۰ واحد از آن به فروش می‌رسید.

به نظر شما بهترین مدل از فورد موستانگ کدام است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع گجت نیوز

خروج از نسخه موبایل