تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۴:۱۲
کد خبر : 65140

اینها ثروتمند ترین زنان حال حاضر جهان هستند

اینها ثروتمند ترین زنان حال حاضر جهان هستند

اینها ثروتمند ترین زنان حال حاضر جهان هستند لیست ثروتمند ترین زنان حال حاضر جهان توسط نشریه فوربس منتشر شد. در این لیست نام همسر سابق جف بزوس نیز به چشم می‌خورد.
جدیدترین لیست ثروتمندترین ..

اینها ثروتمند ترین زنان حال حاضر جهان هستند

لیست ثروتمند ترین زنان حال حاضر جهان توسط نشریه فوربس منتشر شد. در این لیست نام همسر سابق جف بزوس نیز به چشم می‌خورد.

جدیدترین لیست ثروتمندترین افراد جهان توسط نشریه اقتصادی فوربس برای ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی منتشر شد که طبق آن جف بزوس، بنیانگذار و مالک شرکت آمازون با ۱۷۷ میلیارد دلار ثروت لقب ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرد. ایلان ماسک، بنیانگذار تسلا و اسپیس ایکس نیز با ۱۵۱ میلیارد دلار در رده دوم قرار گرفت. برنار آرنو (سرمایه‌گذار فرانسوی)، بیل گیتس (بنیانگذار مایکروسافت)، مارک زاکربرگ (بنیانگذار فیس بوک) و وارن بافت (کارآفرین معروف آمریکایی) نیز به ترتیب در جایگاه‌های بعدی جای دارند.

مجله فوربس در این گزارش با اشاره به تحولات مهم سال ۲۰۲۱ میلادی نظیر ادامه‌دار بودن بحران شیوع ویروس کرونا، افزایش قیمت ارزهای دیجیتال و افزایش چشمگیر قیمت سهام اعلام کرد طی سال ۲۰۲۱ تعداد میلیاردرهای جهان به تعداد قابل توجه ۲ هزار و ۷۵۵ نفر افزایش پیدا کرد؛ در واقع ۶۶۰ نفر طی سال ۲۰۲۱ به لیست میلیاردرهای جهان اضافه شدند. در ادامه شما را با ثروتمند ترین زنان حال حاضر جهان آشنا خواهیم کرد.

معرفی ثروتمند ترین زنان حال حاضر جهان

۱.‌ فرانسواز بتانکور (بنیانگذار شرکت اورئال)

 ثروتمند ترین زنان

فرانسواز بتانکور، بنیانگذار شرکت فرانسوی اورئال موفق شد صدر لیست ثروتمندترین زنان جهان برای ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ میلادی را به خود اختصاص دهد. ثروت وی حدود ۷۴ میلیارد برآورد شده که با چنین ثروتی در جایگاه دوازدهمین فرد ثروتمند جهان قرار می‌گیرد.

خانم بتانکور از سال ۱۹۹۷ میلادی به عنوان عضو هیئت‌مدیره شرکت محصولات آرایشی اورال فعالیت می‌کند. وی پس از این که مادرش در سال ۲۰۱۷ در ۹۴ سالگی فوت کرد به وارث اصلی این شرکت تبدیل شد و توانست نام خود را در لیست ثروتمندترین زنان جهان قرار دهد.

فرانسواز بتانکور ۶۸ ساله ریاست یک بنیاد فعال در امور بشر دوستانه را نیز بر عهده دارد؛ این بنیاد با هدف پیشرفت فرانسه در علم و هنر تاسیس شده است. همچنین وی پس از حادثه آتش‌سوزی کلیسای معروف نوتردام شهر پاریس حدود ۲۶۶ میلیون دلار را برای بازسازی آن پرداخت کرد. گفتنی است به طور کلی حدود ۳۳ درصد از سهام شرکت اورال به فرانسواز بتانکور و خانواده‌اش تعلق دارد.

۲. آلیس والتون (تاجر آمریکایی)

 ثروتمند ترین زنان

آلیس والتون ۷۲ ساله که به عنوان دختر سام والتون، بنیانگذار شرکت‌های زنجیره‌ای وال مارت شناخته می‌شود توانست لقب دومین زن ثروتمند جهان را از آن خود کند. این تاجر آمریکایی با ثروت ۶۲ میلیاردی خود در جایگاه هفدهمین فرد ثروتمند جهان قرار دارد.

وی در حوزه افتتاح موزه‌های هنری نیز سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را به انجام رسانده است. آلیس والتون در سال ۲۰۲۲ میلادی بعد از این که برنامه‌های بیمه همگانی در آمریکا با شکست مواجه شد، طرحی را برای راه‌اندازی یک موسسه بهداشتی جامع در شهر بنتونویل به اجرا درآورد.

۳. مکنزی اسکات (همسر سابق جف بزوس)

 ثروتمند ترین زنان

مکنزی اسکات که خیلی‌ها وی را به عنوان همسر سابق جف بزوس، بنیانگذار آمازون می‌شناسند توانست جایگاه سوم ثروتمندترین زن جهان را از آن خود کند. وی با ثروت بیش از ۵۳ میلیارد دلار در جایگاه ۲۲ لیست ثروتمندترین زنان جهان قرار دارد. خانم مکنزی بعد از ۲۵ سال زندگی مشترک در سال ۲۰۱۹ از جف بزوس طلاق گرفت و مالک ۲۵ درصد از سهام آمازون شد.

وی که یک نویسنده توانمند نیز محسوب می‌شود در سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۵.۸ میلیارد دلار از دارایی خود را به ۵۰۰ سازمان خیریه و همچنین در ژوئن ۲۰۲۱ حدود ۲.۷۴ میلیارد دیگر از ثروت خود را به ۲۸۶ گروه فعال در امور بشردوستانه اهدا کرد.

منبعforbesمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.