تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۳:۵۱
کد خبر : 584565

اینها بهترین سایت های تست سرعت اینترنت هستند

اینها بهترین سایت های تست سرعت اینترنت هستند

اینها بهترین سایت های تست سرعت اینترنت هستند سرعت اینترنت برای کاربران مهم است چون اغلب امور زندگی مدرن با اینترنت حل می‌شود. امروز به معرفی بهترین سایت های تست سرعت اینترنت می‌پردازیم. امروزه اینترنت جزء جدایی‌ناپذیر زندگی انسان‌ها شده به طوری که نمی‌توانند بدون وجود این فناوری جذاب از زندگی لذت لازم را ببرند.

اینها بهترین سایت های تست سرعت اینترنت هستند

سرعت اینترنت برای کاربران مهم است چون اغلب امور زندگی مدرن با اینترنت حل می‌شود. امروز به معرفی بهترین سایت های تست سرعت اینترنت می‌پردازیم.

امروزه اینترنت جزء جدایی‌ناپذیر زندگی انسان‌ها شده به طوری که نمی‌توانند بدون وجود این فناوری جذاب از زندگی لذت لازم را ببرند. تقریبا اغلب دستگاه‌هایی که در طول روز از آنها استفاده می‌کنیم با اینترنت کار می‌کنند. روزانه زمان زیادی برای شبکه‌های اجتماعی، خواندن اخبار و سرگرمی می‌گذاریم و همه این‌ها نیاز به اینترنت دارند.

لیست بهترین سایت های تست سرعت اینترنت

درست است که اینترنت در دنیای امروزی بشریت نقش عمده و مهمی پیدا کرده، اما آنچه مهم به نظر می‌رسد، سرعت اینترنت است. فرض کنید در حال دانلود فیلم یا سریال و حتی فایل مهمی هستید و ممکن است تمایل داشته باشید که راجع به سرعت نت خود مطلع شوید. در این مطلب قصد داریم یازده وب سایت مهم در حوزه اندازه گیری سرعت اینترنت را معرفی کنیم.

همان‌طور که گفتیم سرعت اینترنت برای همه کاربران مهم است، زیرا کیفیت برقرار و تعامل ما با بسترهای آنلاین و به طور کلی دنیای دیجیتال را نشان می‌دهد. متاسفانه سرعت نت در کشور ما اصلا مورد رضایت کاربران نیست و هم‌اکنون بحث‌های بسیاری پیرامون آن بین مردم و کارشناسان شکل گرفته است.

1. سایت OpenSpeedTest

اولین وب‌سایتی که در این مقاله درباره آن صحبت خواهیم کرد، OpenSpeedTest است. این سایت جذاب با زبان نشانه‌گذاری اچ تی ام ال 5 شکل گرفته و خوشبختانه داده‌های آن بسیار قابل اعتماد هستند و دقت کافی را دارند. یکی از مزایای مهم استفاده از این سایت، رابط کاربری راحت و آسان آن است.

وقتی وارد صفحه این وب سایت شدید، کافی است روی دایره وسط کلیک کنید تا سرعت نت خود را تماشا کنید. از جمله اطلاعاتی که در سایت OpenSpeedTest عرضه می‌شود می‌توان به سرعت دانلود و آپلود، پینگ و جیتر اشاره کرد. این سایت نخستین گزینه برای تست سرعت اینترنت بود.

2. سایت Internet Health Test

سایت Internet-health-test

اگر به دنبال سایت جامع و کاملی در زمینه ارائه اطلاعات مربوط به سرعت اینترنت هستید، Internet Health Test یکی از بهترین‌هاست. این سایت اطلاعات مفیدی را با کاربران خود به اشتراک می‌گذارد. رابط کاربری آسان این سایت برای کاربران جذاب به نظر می‌رسد، چرا که کافی است روی گزینه Go کلیک کنند.

بعد از این که روی گزینه مذکور کلیک کنید داده‌های مربوط به سرعت دانلود و آپلود در اختیارتان قرار خواهد گرفت. پینگ از دیگر اطلاعات کاربردی است که وب‌سایت Internet Health Test در اختیار کاربرانش می‌گذارد. همچنین یکی از قابلیت‌های آن انتخاب سرورهای مختلف برای تست سرعت اینترنت است.

3. سایت Speakeasy Speed Test

سایت Speakeasy

سومین وب‌سایت مهمی که جا دارد از آن یاد کنیم، Speakeasy Speed Test است. لیست سرورهایی که این سایت در اختیار شما می‌گذارد کوتاه اما کاربردی است و امکان اندازه گیری سرعت اینترنت را به کاربران می‌دهد. برای انتخاب محل سرور می‌توانید هم به صورت دستی و هم خودکار استفاده کنید.

لازم به ذکر است که سرورها و موتور این سایت توسط Ookla پشتیبانی می‌شود و محبوبیت خودش را بین کاربران دارد. برای این که بتوانید در سایت Speakeasy Speed Test سرعت نت خود را اندازه بگیرید کافی است روی گزینه استارت تست کلیک کنید. چند ثانیه بیشتر طول نمی‌کشد تا اطلاعات مربوط به سرعت دانلود و آپلود و محل سرور مشخص شود.

4. سایت Bandwidth Place

سایت Bandwidth-place

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در مورد مجموع این وب‌سایت‌ها مهم محسوب می‌شود، رابط کاربری کاربرپسند و آسان است. خوشبختانه سایت Bandwidth Place رابط عامه پسندی دارد. این سایت تست سرعت نیز بر پایه زبان نشانه‌گذاری HTML5 راه‌اندازی شده و کار می‌کند و یک گزینه عالی برای مرورگرهای موبایلی است.

کیفیت بصری سایت نیز مهم است و Bandwidth Place در این زمینه نیز عملکرد خوبی داشته. تست سرعت اینترنت در اینجا به شکل یک کیلومترشمار خودرو به نمایش درآمده و کافی است در مرکز این کیلومترشمار روی گزینه استارت یا شروع کلیک کنید. از جمله اطلاعاتی که در این سایت به نمایش در خواهد آمد می‌توان به سرعت دانلود و آپلود و پینگ اشاره کرد. Bandwidth Place حدود 50 سرور در جهان دارد.

5. سایت Testmy.net

سایت TestMy.net

از دیگر وب سایت‌هایی که می‌توان برای اندازه‌گیری سرعت اینترنت به آن مراجعه کرد، Testmy.net است. این سایت بر مبنای زبان نشانه‌گذاری HTML5 و نیز زبان برنامه نویسی PHP راه‌اندازی شده و کار می‌کند. نکته جالب اینجاست که این سایت را می‌‌توانید با مرورگرهای مختلف باز کنید.

یکی دیگر از قابلیت‌های جذاب سایت Testmy.net این است که می‌توانید سرعت اینترنت خود را در گذشته ببینید یا سرعت اینترنت را در گذر زمان مقایسه کنید. البته نکته منفی این بستر طراحی رابط کاربری سخت آن است. برای این که سرعت نت خود را اندازه بگیرید باید روی چندین گزینه کلیک کنید تا نهایتا اطلاعات به شما نمایش داده شود.

6. سایت M-Lab

سایت m-labs

اگر برایتان رابط کاربری ساده مهم است حتماً سراغ M-Lab بروید. این سایت نیز تمامی اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار خواهد داد. لازم به ذکر است که سایت مذکور توسط گروهی از مهندسان و برنامه نویسان و با حمایت و پشتیبانی گوگل راه‌اندازی شده است.

برای این که بتوانید با محیط این سایت کار کنید کافی است روی گزینه RUN SPEED TEST کلیک کرده و اطلاعاتی نظیر سرعت دانلود، آپلود و میزان تأخیر را مشاهده نمایید. خوشبختانه یکی از ویژگی‌های مهمی که سایت M-Lab دارد عدم نمایش تبلیغات در آن است. البته این سایت به کاربران اجازه انتخاب سرور را نمی‌دهد و برای نهایت سرعت 700 مگابیت بر ثانیه تدارک دیده شده است.

7. سایت Speedcheck

سایت SpeedCheck

عملکرد مناسب و رابط کاربری آسان چیزی است که کاربران می‌خواهند و خوشبختانه هر دوی آنها در Speedcheck وجود دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای این وب‌سایت، اطلاعات جامعی است که در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. از جمله اطلاعاتی که به کاربر نمایش می‌دهد می‌توان به سرعت دانلود، آپلود، تأخیر و آدرس آی پی است.

البته اگر بخواهید در مورد سرعت اینترنت خود جزئیات بیشتری به دست آورید، Speedcheck آن را به شما خواهد داد. مثلا می‌توانید درباره سرعت اینترنت خود در شبانه‌روز اطلاع حاصل کنید.

8. سایت SpeedOf.Me

سایت speedof.me

همچنین اگر به دنبال وب‌سایت سبک و مناسبی می‌گردید که بتوانید با آن سرعت اینترنت خود را بسنجید بی‌شک SpeedOf.Me یکی از آنها است. از این سایت می‌توانید هم در مرورگرهای دسکتاپ و هم روی موبایل استفاده کنید. در کل این سایت چیزی را به شما نمایش می‌دهد که می‌خواهید.

طریقه کار با SpeedOf.Me آسان است و فقط کافی است روی دکمه شروع تست کلیک کنید. نتایجی که به نمایش در می‌آید تقریبا جامع و کامل هستند و به صورت نموداری تمامی اطلاعات مورد نیاز شما را نشان می‌دهند. از دیگر قابلیت‌هایی که این سایت دارد می‌توان به اشتراک‌گذاری نتایج و مشاهده نتایج قبلی نیز اشاره کرد.

9. سایت Fast

سایت فست

همان‌طور که از نام این سایت بر می‌آید برای نمایش سرعت اینترنت بسیار سریع عمل می‌کند و گزینه‌ای عالی محسوب می‌شود. وقتی وارد صفحه سایت می‌شوید، دقیقا از همانجا مشغول بررسی سرعت اینترنت می‌شود و داده‌سنجی‌ها را آغاز می‌کند. اولین داده‌ای که در اختیار شما قرار خواهد گرفت، سرعت دانلود به صورت مگابیت بر ثانیه است.

گفتنی است اطلاعات و جزئیات دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید به آنها دسترسی داشته باشید. برای مثال سرعت آپلود فایل و تأخیر نیز مهم و کاربردی هستند. همچنین می‌توانید تست سرعت را برای اتصالات موازی انجام دهید.

10. سایت Speedtest

سایت SpeedTest

محبوب‌ترین وب‌سایتی که در حوزه سنجش سرعت نت شما می‌توان از آن استفاده کرد، Speedtest است. سایت مورد اشاره در سال 2006 راه‌اندازی شد و نزدیک به 35 میلیارد تست از آن روز تاکنون انجام داده است. در کل رابط کاربری سایت ساده و قابلیت‌های آن بی نظیر است.

کاربران قادر خواهند بود تعداد اتصالات و سرورهایی را که اسپیدتست به آنها متصل می‌شود مشخص کنید. همچنین خوشبختانه می‌توانید بفهمید که دیگران در سایر نقاط دنیا چه سرعت اینترنتی را تجربه می‌کنند. از طرفی مقایسه نت خود با سرعت نت سایر کشور نیز از دیگر قابلیت‌های این سایت محسوب می‌شود.

11. سایت SpeedSmart

سایت SpeedSmart

همان‌طور که تا اینجای کار متوجه شده‌اید، برای سایت‌های تست سرعت اینترنت یکی از مهم‌ترین مسائل، رابط کاربری آسان است. خوشبختانه وب سایت اسپیداسمارت همچون سایر سایت‌های این فهرست مجهز به رابط کاربری روانی است. نتایج این وب سایت سریع در اختیار کاربران قرار می‌گیرند و می‌توانید جزئیات دقیقی را داشته باشید.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.