تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
کد خبر : 67438

اینفوگراف// حجم تقاضاهای در گردش پتنت ایران چقدر است؟

اینفوگراف// حجم تقاضاهای در گردش پتنت ایران چقدر است؟

اینفوگراف// حجم تقاضاهای در گردش پتنت ایران چقدر است؟ – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ آنچه به‌عنوان پیش‌نیاز برای ورود محصولات دانش‌‌بنیان به بازارهای بین‌المللی مطرح است، اطمی..

اینفوگراف// حجم تقاضاهای در گردش پتنت ایران چقدر است؟ – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ آنچه به‌عنوان پیش‌نیاز برای ورود محصولات دانش‌‌بنیان به بازارهای بین‌المللی مطرح است، اطمینان از حفاظت از حقوق و تضمین مالکیت فکری فناوران و شرکت‌‌ها است. این مهم، با توجه به روند روزافزون جهانی‌‎سازی و افزایش قابل‌ توجه تعاملات و همکاری‌‌های فناورانه در سراسر جهان، اهمیتی بیش‌ از پیش یافته است.

به همین دلیل، نظام‌های مالکیت فکری و به‌ ویژه سیستم ثبت اختراع یا پتنت، برای ثبت رسمی این دستاورد‌ها و احراز مالکیت افراد بر نوآوری‏‌‌ها و ابتکاراتشان در کشورهای مختلف، ایجاد و توسعه یافته است.

کانون پتنت ایران، رسمی‌ترین نهادی است که با هدف حمایت از ایده‌های مخترعان و به‌عنوان یکی از واحدهای همکار با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است. این حمایت‌ها سبب شده است تا ایران در پتنت‌های ثبت شده در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری آمریکا تا سال ۲۰۲۰، در رتبه بیستم جدول قرار بگیرد.

در این داده‌نما یا اینفوگراف، حجم تقاضاهای در گردش ثبت پتنت و حمایت‌های کانون از ایده‌های نوآوران و مخترعان در قالب ثبت پتنت معرفی شده است:

دانش‌بنیان , شرکت های دانش بنیان ,

اینفوگراف/ آخرین وضعیت شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانیاینفوگراف/ تمام جزئیات واکسن‌های ایرانی کرونااینفوگراف/ تولیدات نانویی ایران‌ساخت در مقابله با ویروس کروناایران در رتبه دهم "دانشجوفرستی" به آمریکا + اینفوگرافاینفوگراف/ مهم‌ترین مسائل کشور در افق مقام معظم رهبری که راه‌حل علمی دارند

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.