تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۳
کد خبر : 67122

اینستاگرام و فیسبوک در اروپا از دسترس خارج می‌شوند؟

اینستاگرام و فیسبوک در اروپا از دسترس خارج می‌شوند؟

اینستاگرام و فیسبوک در اروپا از دسترس خارج می‌شوند؟کاربران ساکن کشورهای اروپایی در آستانه تحریم شرکت متا هستند؛ ممکن است فیسبوک و اینستاگرام در کشورهای قاره اروپا از دسترس خارج شود!
متا، شرکت مادر شبک..

اینستاگرام و فیسبوک در اروپا از دسترس خارج می‌شوند؟

کاربران ساکن کشورهای اروپایی در آستانه تحریم شرکت متا هستند؛ ممکن است فیسبوک و اینستاگرام در کشورهای قاره اروپا از دسترس خارج شود!

متا، شرکت مادر شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام (به همراه پیام‌رسان واتساپ) تهدید کرد در صورتی که به خاطر حکم Schrems II دیگر نتواند داده کاربران اروپایی را با ایالات متحده مبادله کند، فعالیت این دو غول دنیای رسانه و اینترنت را در کشورهای این قاره متوقف خواهد کرد. شرکت متا این اعتراض را به تازگی به کمیسیون بورس اوراق بهادار آمریکا (SEC) ارائه کرده است.

شبکه اجتماعی فیس بوک در حال حاضر داده متعلق به کاربران اروپایی را با اپلیکیشن‌ها و مراکز داده خود در ایالات متحده به اشتراک می‌گذارد. اما توقف این فرآیند انتقال بین قاره‌ای، تأثیر مخربی بر قابلیت‌های تبلیغات آنلاین هدفمند آن خواهد داشت. این نشان می‌دهد تهدید متا برای توقف فعالیت اینستاگرام و فیسبوک در اروپا عدم توانایی برای اجرای صحیح تبلیغات هدفمند خود برای کاربران ساکن قاره سبز است.

Schrems II حکمی است که توسط دیوان دادگستری اتحادیه اروپا در جولای ۲۰۲۰ (تیر ۱۳۹۹) صادر شد. طی آن سپر حریم خصوصی بین اتحادیه اروپا و ایالات متحده (EU-US Data Protection Shield) باطل شد. علت اتخاذ این تصمیم نگرانی از نظارت توسط سازمان‌های مجری قانون در آمریکا بوده است.

بسیاری از شرکت‌های متکی بر این سپر، در انطباق با قانون جدید دچار مشکل شده‌اند. پس فقط متا تحت تأثیر Schrems II نیست و هر شرکتی که بر انتقال داده به کشورهای غیر اروپایی متکی است، دچار دردسر شده است. تا امروز شرکت‌های متعددی اعتراض خود را نسبت به حکم نام برده اعلام کرده‌اند که از جمله آن‌ها باید به گوگل، مایکروسافت و آمازون اشاره کرد. شاید توقف فعالیت اینستاگرام و فیسبوک در اروپا کابران را ناراحت و میلیون‌ها کسب و کار را نابود کند، اما توقف ارائه خدمات ابری (کلاد) آمازون (ستون فقرات بیشتر اینترنت دنیای غرب) به کاربران اروپایی در صورت همصدا شدن با متا، ضربه سنگین‌تری وارد خواهد کرد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.