تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۰
کد خبر : 73699

اینترنت رایگان و یارانه اینترنت؛ از وعده های اینترنتی رئیسی چه خبر؟

اینترنت رایگان و یارانه اینترنت؛ از وعده های اینترنتی رئیسی چه خبر؟

اینترنت رایگان و یارانه اینترنت؛ از وعده های اینترنتی رئیسی چه خبر؟به تازگی و به دنبال افزایش قیمت اینترنت و مخالفت‌ مجلس با این اقدام، دولت از اهدای یارانه اینترنت رایگان به افراد کم درآمد خبر داده ا..

اینترنت رایگان و یارانه اینترنت؛ از وعده های اینترنتی رئیسی چه خبر؟

به تازگی و به دنبال افزایش قیمت اینترنت و مخالفت‌ مجلس با این اقدام، دولت از اهدای یارانه اینترنت رایگان به افراد کم درآمد خبر داده است.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشور تا پیش از قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری وعده داده بود که در صورت پیروزی در انتخابات برای تمام افراد جامعه بسته‌های رایگان اینترنت ارائه خواهد کرد. وی در این خصوص عنوان کرده بود که اکنون زندگی تمام افراد از پیر تا جوان و حتی کودک تحت تأثیر اینترنت قرار گرفته است و تقریبا تمام کارها در فضای مجازی و سایبری انجام می‌شود. در چنین شرایطی ما باید کف اینترنت که تمام افراد جامعه به آن نیاز دارند را به صورت رایگان در اختیارشان قرار دهیم. حالا ممکن است به عقیده فردی میزان مورد نیاز ۲۰ گیگ، ۵۰ گیگ، ۱۰۰ گیگ یا بیشتر باشد، ما الان این میزان را نمی‌توانیم تعیین کنیم و این کار بعدا انجام خواهد شد. این کف باعث می‌شود افراد ضعیف و کم‌درآمد جامعه از اینترنت بهره‌مند شوند.

مخالفت مجلس با افزایش قیمت اینترنت

اینترنت

وعده رئیس جمهور کشور برای ارائه اینترنت رایگان به دست فراموشی سپرده شده بود تا این که با آغاز امسال برخی از بسته های اینترنت از سوی اپراتورهای ارائه دهنده حذف شدند و قیمت سایر بسته‌ها نیز به صورت چشم‌گیری افزایش پیدا کرد. این اتفاق باعث شد تا تعدادی از نمایندگان مجلس وعده ابراهیم رئیسی را یادآوری کنند و خواستار اجرایی شدن آن شوند. این نمایندگان معتقد بودند که بالا رفتن قیمت بسته های اینترنت آن هم در صورتی که در کیفیت هیچ‌گونه تغییری ایجاد نشده است قابل پذیرش نیست.

یکی از این منتقدان مجتبی توانگر، رئیس کمیته اقتصاد مجلس است که اعتقاد دارد دو برابر شدن قیمت بسته‌های اینترنت منطقی نبوده و وزیر ارتباطات باید در خصوص این موضوع شفاف سازی کند.

سید علی موسوی ملکان نیز در توییتی آورده است که قیمت بسته های اینترنتی با حقوق وزیر همسان است، اما با حقوق دانشجو و خانواده دانش‌آموز خیر. وی از وزیر درخواست کرده که اگر توانایی حل مشکلات را ندارد، از سمت خود کناره‌گیری کند.

سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، رئیس فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به این که بالا رفتن قیمت بسته‌های اینترنت مورد پذیرش مجلس قرار ندارد بیان کرده بود تنها در صورتی افزایش قیمت امکان پذیر خواهد بود که کیفیت نیز افزایش پیدا کند و تکنولوژی‌های روز دنیا در دسترس مشتریان قرار بگیرد.

پس از آن، رئیس سازمان تنظیم مقررات به تغییرات قیمت بسته های اینترنتی اشاره کرد و گفت برنامه‌ی جبرانی برای اقشار کم‌برخوردار تهیه خواهد شد. صادق عباسی شاهکوه اضافه کرد ۴۰ درصد کاربران دیتای موبایل زیر ۲ گیگابایت اینترنت استفاده می‌کنند؛ به همین دلیل با تاکید وزیر ارتباطات قصد داریم برنامه‌ای را تهیه کنیم تا افزایش قیمت اینترنت برای اقشار کم‌برخوردار جبران شود. همچنین برای کل جامعه، بسته‌هایی را در نظر می‌گیریم که مشکلی از نظر دسترسی عادلانه به وجود نیاید. جزئیات این برنامه را بعد از نهایی شدن اعلام می‌کنیم.

اینترنت

مهدی سالم، سخنگوی وزارت ارتباطات نیز در ۲۵ فروردین ماه امسال در ارتباط با این موضوع عنوان کرده بود که اینترنت به یکی از ارکان جداناپذیر زندگی مردم تبدیل شده است و ما نمی‌خواهیم با تغییر قیمت‌ها دسترسی مردم به این سرویس را قطع کنیم، از این رو برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است که اهدای بسته حمایتی از جمله آن‌ها است. این مقام مسئول در آن زمان اعلام کرده بود که اقدامات لازم به منظور اهدای این بسته‌ها به افراد کم‌برخوردار انجام شده و وزیر ارتباطات طی هفته جاری از جزئیات آن پرده‌برداری می‌کند.

سالم همچنین خاطرنشان کرد که به منظور انجام این برنامه باید اپراتورها و شرکت‌های خدمات اینترنتی ثابت حاضر به همکاری شوند که این یکی از چالش‌هایی است که پیش روی ما قرار دارد.

وزیر ارتباطات کشور در ۲۹ فروردین ماه در جریان نشست مشترک دولت و مجلس در خصوص افزایش قیمت بسته های اینترنت، عنوان کرد که دولت وعده‌ای مبنی بر تامین حداقل استاندارد اینترنت مصرفی جامعه را به مردم داده بود که در این زمینه برنامه‌ریزی‌هایی برای تأمین این حداقل اینترنت به صورت رایگان یا با نصف قیمت انجام شده است.

اکنون وزیر ارتباطات کشور اعلام کرده است که دولت در این زمینه طرحی دارد که طی هفته جاری با حضور رئیس جمهور از آن بهره‌برداری خواهد شد.

اهدای اینترنت رایگان به افراد کم درآمد جامعه

اگرچه در ابتدا رئیس جمهور وعده داده بود که برای تمام اقشار جامعه اینترنت رایگان ارائه خواهد شد و بعدا اعلام شد تنها اقشار کم درآمد یارانه اینترنت دریافت خواهند کرد، اما این وعده نیز تاکنون برای بارها به تعویق افتاده است. اکنون باید دید که بالاخره طی هفته جاری این برنامه اجرایی می‌شود یا مجددا به تعویق خواهد افتاد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.