تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹
کد خبر : 72576

اینترنت جهانی، آزادتر از همیشه خواهد شد

اینترنت جهانی، آزادتر از همیشه خواهد شد

اینترنت جهانی، آزادتر از همیشه خواهد شدرهبران و نمایندگان بیش از ۶۰ کشور از سراسر جهان متعهد به ترویج اینترنت جهانی و بدون محدودیت، آزادتر از همیشه شده‌اند.
رهبران بیش از ۶۰ کشور از سراسر دنیا از جمله..

اینترنت جهانی، آزادتر از همیشه خواهد شد

رهبران و نمایندگان بیش از ۶۰ کشور از سراسر جهان متعهد به ترویج اینترنت جهانی و بدون محدودیت، آزادتر از همیشه شده‌اند.

رهبران بیش از ۶۰ کشور از سراسر دنیا از جمله ایالات متحده و بریتانیا گرد هم آمده‌اند تا به توافق جدیدی با هدف توسعه اینترنت جهانی و حفاظت از آینده اینترنت متعهد شوند.

به نقل از کاخ سفید، اعلامیه به اصطلاح «آینده اینترنت» به تقویت دموکراسی آنلاین کمک شایان توجهی می‌کند چراکه کشورهایی که با شرایط آن موافقت کرده‌اند این قول را هم داده‌اند که با اجرای کمپین‌های اطلاعات نادرست در فضای مجازی یا جاسوسی غیرقانونی از اطلاعات مردم، روند دموکراتیک انتخابات را تضعیف نکنند.

اعلامیه آینده اینترنت

اعلامیه آینده اینترنت متعهد می‌شود که امنیت و استفاده عادلانه از اینترنت را ترویج کند، کشورهای درگیر را متعهد به جلوگیری از ممنوعیت‌های دولتی کند و در عین حال تضمینی برای ارائه خدمات اینترنتی مقرون به صرفه و مطمئن باشد.

اعلامیه آینده اینترنت

در حالی که اعلامیه آینده اینترنت از منظر قانونی الزام‌آور نیست، اصول ذکر شده در آن به عنوان مرجعی برای سیاست‌گذاران عمومی، مشاغل، شهروندان و سازمان‌های جامعه مدنی به شمار می‌رود. در بیانیه رسمی که توسط کاخ سفید منتشر شده، دولت بایدن بینش دقیق‌تری درباره نحوه همکاری ایالات متحده و شرکا برای محافظت از آینده اینترنت ارائه کرده و گفته:

با امضای این بیانیه، ایالات متحده و شرکا با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا این چشم‌انداز و اصول آن را در سطح جهانی ترویج کنند، اما در عین حال به استقلال مقرراتی یکدیگر در حوزه قضایی خود، مطابق با قوانین داخلی مربوطه و تعهدات حقوقی بین المللی احترام می‌گذارند.

در حال حاضر بیش از ۶۰ کشور به بیانیه اینترنت جهانی و آزاد متعهد شده‌اند اما کمیسیون اروپا گفته که امیدوار است در مدت پیش رو کشورهای دیگری هم به آن اضافه شوند. با وجود اینکه جای تعجب ندارد که روسیه، چین و هند وارد این مجمع نشده‌اند اما یکی از مقامات ارشد دولت بایدن در یک گفتگوی مطبوعاتی ابراز امیدواری کرده که «که هنوز زمان برای پیوستن هند به طور کامل سپری نشده است».

غول‌های فناوری ایالات متحده نیز از بیانیه آینده اینترنت حمایت کرده‌‌اند و برای مثال گوگل در یک پست وبلاگی گفته که بخش خصوصی نیز باید نقش مهمی برای پیشبرد استانداردهای اینترنت آزاد ایفا کند. برد اسمیت، رئیس مایکروسافت هم در یک پست جداگانه توضیح داده که دولت‌ها به تنهایی نمی‌توانند چالش‌های جهانی در زمینه اینترنت را مدیریت کنند.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری در این باره وجود ندارد و به احتمال زیاد زمانی که کشورها اجرای ملزومات بیانیه را آغاز کنند و دیگر کشورها هم به این تعهد بپیوندند، اطلاعات بیشتری منتشر خواهد شد.

منبع :techradarمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.