تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۹:۰۲
کد خبر : 63114

ایلان ماسک، شخصیت سال ۲۰۲۱ مجله تایم شد

ایلان ماسک، شخصیت سال ۲۰۲۱ مجله تایم شد

ایلان ماسک، شخصیت سال ۲۰۲۱ مجله تایم شد ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی‌های تسلا موتورز و اسپیس اکس، از طرف مجله تایم به عنوان تاثیرگذارترین فرد و شخصیت سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.
واقعاً که سال ۲۰۲۱ ..

ایلان ماسک، شخصیت سال ۲۰۲۱ مجله تایم شد

ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی‌های تسلا موتورز و اسپیس اکس، از طرف مجله تایم به عنوان تاثیرگذارترین فرد و شخصیت سال ۲۰۲۱ انتخاب شد.

واقعاً که سال ۲۰۲۱ میلادی برای ایلان ماسک یک سال درخشان بود. این کارآفرین آفریقایی در سال جاری توانست با اختلاف تبدیل به ثروتمندترین فرد جهان شود که تا حد زیادی به دلیل افزایش قیمت سهام کمپانی تسلا موتورز به این عنوان دست یافت؛ همچنین از طریق کمپانی اسپیس ایکس توانست اولین ماموریت پرتاب به مدار زمین که چهار توریست خدمه آن بودند و هیچ فضانورد حرفه‌ای شامل آن‌ها نمی‌شد را انجام دهد.

ادوارد فلسنتال، سردبیر مجله تایم، درمورد ایلان ماسک نوشت:

عنوان شخصیت سال متعلق به کسی است که تاثیرگذار بوده و تعداد افراد خیلی کمی وجود دارند که بیشتر از ایلان ماسک بر زندگی روی زمین و احتمالاً زندگی خارج از زمین تاثیر داشته‌اند. در سال ۲۰۲۱، ماسک نه تنها به عنوان ثروتمندترین مرد جهان معرفی شد، بلکه شاید به عنوان باشکوه‌ترین نمونه از تغییر بزرگ در جامعه ما ظاهر گردید.

ایلان ماسک

این سنت مجله تایم از سال ۱۹۲۷ تحت عنوان «مرد سال آغاز» گردید و از آن زمان هدفش نه تنها معرفی یک شخص، بلکه در نظر گرفتن تاثیر یک گروه، جنبش یا ایده‌ای که در سال بیشترین تاثیرگذاری را داشته است بود. در سال ۲۰۲۰، جو بایدن و کامالا هریس، رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور کنونی ایالات متحده آمریکا، هر دو به صورت مشترک به عنوان شخصیت سال انتخاب شدند.

این سنت سالانه لزوماً یک افتخار در نظر گرفته نمی‌شود، زیرا ممکن است شخص به دلیل تاثیرگذاری‌های منفی به عنوان شخصیت سال انتخاب شده باشد. به عنوان مثال، در سال ۱۹۳۸ آدولف هیتلر به عنوان شخصیت سال انتخاب شده بود.

برخی از فعالیت‌های ایلان ماسک در اینترنت وی را به دردسر انداخت و در آن زمان او را از دست آوردهایش دور کرده بود. در سال ۲۰۱۸، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا، ماسک را به دلیل انتشار یک توئیت مبنی بر اینکه در نظر دارد کمپانی تسلا موتورز را از یک شرکت سهامی عام به یک شرکت خصوصی تبدیل کند، به کلاهبرداری و درغگویی متهم کرده بود.

فلسنتال در شرح معرفی ایلان ماسک به عنوان شخصیت سال ۲۰۲۱، توجه‌ها را به شخصیت او جلب کرد و ماسک را آدمی بی پرده و رک که به نظر می‌رسد اکثر اوقات از تفرقه و تمسخر پرخاشگرانه لذت می‌برد توصیف کرد. خصوصیاتی که عموم می‌توانند با دنبال کردن توئیت‌های ایلان ماسک از آن پی ببرند.

ایمنی خودروهای تسلا نیز تحت موشکافی قرار گرفته است. نرم افزار Autopilot یا همان رانندگی خودکار این ماشین‌ها به خاطر تصادفاتی که با ماشین‌های اورژانس پارک شده داشتند تحت بررسی فدرال قرار گرفتند؛ همچنین تحقیقاتی که اخیراً روزنامه نیویورک تایمز انجام داد، ایمنی این نرم افزار را زیر سوال برده است.

چگونه عنوان شخصیت سال تکامل یافت؟

مجله تایم در سال ۲۰۱۹ با معرفی دسته‌های مختلف، سنت انتخاب شخصیت سال را به مجموعه‌ای بزرگ‌تر تبدیل کرد. امسال اولیویا رودریگو، خواننده موسیقی پاپ، به عنوان هنرمند سال و سیمون بایلز، دارنده چهار مدال طلای المپیک، به عنوان ورزشکار سال انتخاب شدند.

عنوان قهرمانان سال نیز که پیش از به عنوان نگهبانان شناخته می‌شد، به دانشمندانی که پشت تشکیل واکسن‌های mRNA کووید-۱۹ بودند، به ویژه کاتالین کاریکو، بارنی گراهام، کیزمکیا کوربت و درو وایزمن تعلق گرفت. مجله تایم این دانشمندان را کارگران معجزه خطاب کرد و در مورد آن‌ها گفت که با معرفی پلتفرم واکسن خلاقانه و بسیار موثر مبتنی بر mRNA به پیشرفتی با اهمیت زیاد دست یافتند.

بر خلاف سال‌های قبل، امسال مجله تایم تصمیم گرفت لیست کوتاه شامل افرادی که برای عنوان شخصیت سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده بودند را منتشر نکند.

منبعCNNمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.