تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
کد خبر : 73976

ایرپاد پرو ۲ اپل؛ هر آنچه که از ایرپاد بعدی Apple می‌دانیم

ایرپاد پرو ۲ اپل؛ هر آنچه که از ایرپاد بعدی Apple می‌دانیم

ایرپاد پرو ۲ اپل؛ هر آنچه که از ایرپاد بعدی Apple می‌دانیمدر این مطلب به مرور تمامی شایعات، مشخصات و ویژگی‌های احتمالی هدفون بی سیم ایرپاد پرو ۲ – Airpods Pro 2 اپل می‌پردازیم.
دو سال از تاریخ اولین ع..

ایرپاد پرو ۲ اپل؛ هر آنچه که از ایرپاد بعدی Apple می‌دانیم

در این مطلب به مرور تمامی شایعات، مشخصات و ویژگی‌های احتمالی هدفون بی سیم ایرپاد پرو ۲ – Airpods Pro 2 اپل می‌پردازیم.

دو سال از تاریخ اولین عرضه ایرپاد پرو می‌گذرد و انتظارها برای معرفی سری دوم این هدفون بی‌سیم به اوج خود رسیده است. نام احتمالی اپل برای نسخه جدید، ایرپاد پرو ۲ خواهد بود که به عنوان نسل دوم Airpods Pro با شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیاری همراه شده است. در ادامه به مرور شایعات، مشخصات و اطلاعاتی که تاکنون از ایرپاد پرو ۲ به دست رسیده، می‌پردازیم.

هر آنچه در مورد ایرپاد پرو ۲ اپل می‌دانیم

آیا عرضه ایرپاد پرو ۲ اپل اتفاق خواهد افتاد؟

ایرپاد پرو 2 اپل؛ هر آنچه که از ایرپاد بعدی Apple می‌دانیم

اپل هنوز به طور رسمی موضعی را در مورد نسل جدید ایرپاد اتخاذ نکرده، اما برای اولین بار در ژوئن ۲۰۲۱، تحلیلگران اپل از جمله مینگ چی‌کو، از توسعه این هدفون توسط اپل پرده برداشتند. به گفته کو، با معرفی نسل دوم، تولید سری ایرپاد به بیش از ۱۰۰ میلیون دستگاه خواهد رسید.

این تحلیلگر هم‌چنین اخیرا گزارش داده که اپل قصد دارد ایرپاد پرو ۲ را در سال ۲۰۲۲ عرضه کند. او گفت که این شرکت ممکن است پس از ورود ایرپادهای جدید، تولید نسل فعلی را متوقف کند. بنابراین، اگر قصد خرید هدفون بی‌سیم اپل را دارید، بهتر است تا معرفی سری جدید منتظر بمانید.

تاریخ انتشار ایرپاد پرو ۲ اپل

هنوز تاریخ انتشار رسمی نسل دوم Airpods Pro مشخص نشده، اما بر اساس تاریخ عرضه ایرپادهای قبلی، انتظار می‌رود که در پاییز امسال، احتمالا در کنار رونمایی از آیفون ۱۴ در ماه‌های سپتامبر یا اکتبر، شاهد معرفی نسل دوم ایرپاد پرو نیز باشیم.

طبق ادعای کو، ایرپاد پرو ۲ در اواخر سال ۲۰۲۲ وارد بازار خواهد شد. با این‌حال، به گفته افشاگری دیگر به نام FronTron، این احتمال وجود دارد که اپل در سه ماهه سوم یعنی بازه بین ۱ ژوئیه تا ۳۰ سپتامبر سال جاری، هدفون بی‌سیم جدید خود را معرفی کند. به گفته او، این اطلاعات از منبعی در بخش زنجیره تامین اپل به‌دست رسیده است.

هم‌چنین یکی دیگر از افشاگران معتمد این حوزه که در iDropNews فعالیت دارد نیز مدعی شده که ایرپاد پرو ۲ اپل طی رویداد سپتامبر این شرکت، در کنار آیفون ۱۴ رونمایی خواهد شد.

ویژگی‌ها و مشخصات Airpods Pro 2

ایرپاد پرو 2 اپل؛ هر آنچه که از ایرپاد بعدی Apple می‌دانیم

طبق شایعات، ایرپاد پرو ۲ اپل با طراحی کاملا جدیدی دگرگون خواهد شد. براساس گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، اپل ممکن است با حذف ساقه پایین هدفون‌ها، ابعاد آنها را کوچک‌تر کرده و طرحی نزدیک به Studio Buds بیتز را ارائه دهد. این اعتقاد وجود دارد که غول مستقر در کوپرتینو در حال آزمایش شکلی گردتر از ایرپاد بوده که به طور کامل در گوش کاربر قرار گیرد. با این‌حال، گورمن هم‌چنین بر این باور است که پیاده‌سازی این طراحی برای اپل با چالش‌هایی همراه است و اگر کارساز نباشد، احتمالا طرح احتمالی کنار گذاشته می‌شود.

امکانات

ردیابی تناسب اندام یکی از قابلیت‌های قابل توجه احتمالی در ایرپاد پرو ۲ اپل خواهد بود. طبق گفته گورمن، نسل دوم این هدفون‌ها به حسگرهای به‌روز حرکتی مجهز می‌شوند و از یک تراشه اختصاصی برای ویژگی‌های جدید ردیابی استفاده خواهند کرد. گفتنی است که نسل فعلی ایرپاد از تراشه H1 بهره می‌گیرد. انتظار می‌رود ارتقای چیپست، باعث بهبود عملکرد نویز فعال شده و عمر باتری را در نسل جدید نیز افزایش دهد.

اما در مورد باتری سری جدید ایرپاد پرو، هنوز هیچ اطلاعات موثقی در ارتباط با ظرفیت و مدت زمان ماندگاری آن منتشر نشده است. با این حال شایعاتی در مورد قاب شارژ جدید در نسل دوم قوت گرفته است.

پیش‌تر، مینگ چی کو مدعی شده بود که جعبه شارژ ایرپاد پرو ۲ قادر به انتشار صدایی خواهد بود که پیدا کردن آن توسط کاربر را آسان می‌کند. او انتظار دارد که این کیس مانند نمونه استفاده شده در نسل سوم ایرپاد در برابر آب مقاوم باشد. متاسفانه، به‌نظر می‌رسد که ساقه‌های هدفون برای شارژ به درگاه لایتنینگ متصل خواهند شد و اپل هنوز برای استفاده از پورت USB-C در نسل جدید آماده نیست.

در خلال رویداد WWDC 2021، اپل از چند ویژگی جدید برای نسل فعلی ایرپاد رونمایی کرد که شامل پشتیبانی از صدای فضایی، امکان اعلام اعلان‌ها، هشدارهای برنامه Find My app و ویژگی جدید تقویت مکالمه برای وضوح بیش‌تر گفتار بود. به احتمال فراوان، این قابلیت‌ها هم‌چنین بر روی نسل جدید ایرپاد پرو نیز تجهیز خواهند شد.

فناوری صدای بدون افت

ایرپاد پرو 2 اپل؛ هر آنچه که از ایرپاد بعدی Apple می‌دانیم

از جنبه بهبود کیفیت صدا، کو قبلا اعلام کرده بود که ایرپاد پرو ۲ اپل از کدک صوتی ALAC پشتیبانی خواهد کرد. این فناوری فشرده‌سازی صدای بدون اتلاف اختصاصی اپل محسوب می‌شود که مخفف عبارت “Apple Lossless Audio Codec” است.

ما هنوز مطمئن نیستیم که این فناوری زمینه‌ساز چه ویژگی‌های جدیدی خواهند شد، زیرا هدفون‌های بی‌سیم فعلی اپل به دلیل عدم پشتیبانی بلوتوث از این فناوری، فاقد ALAC هستند. در حال حاضر برای استفاده از فناوری ALAC در هنگام پخش آهنگ از سرویس Apple Music، استفاده از اتصال سیمی برای هدفون‌ها یا بلندگوها ضروری است. با این حال، طبق ادعای LeaksApplePro در وب‌سایت iDropNews، اپل در حال کار بر روی یک کدک جدید است تا به وسیله عملکردی یکپارچه میان آیفون و ایرپاد پرو ۲، تکنولوژی صدای بدون افت را فعال کند.

قیمت Airpods Pro 2

نسل اول ایرپاد پرو با قیمت ۲۴۹ دلار عرضه شد. با اینکه اپل معمولا قیمت‌گذاری دستگاه‌های جدید خود را تغییر نمی‌دهد، اما در صورت افزودن مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و ارتقاهای جدید، احتمالا قیمت نسل دوم افزایش خواهد یافت.

منبع :androidauthorityمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.