تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۹:۴۶
کد خبر : 65039

ایربگ ، آپشن مهمی که ارابه های مرگ داخلی فقط در ظاهر به آن مجهز هستند

ایربگ ، آپشن مهمی که ارابه های مرگ داخلی فقط در ظاهر به آن مجهز هستند

ایربگ ، آپشن مهمی که ارابه های مرگ داخلی فقط در ظاهر به آن مجهز هستند رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور با اعلام اینکه چرا خودروسازان ارابه های مرگ تولید می‌کنند گفت در حادثه بسیار دلخر..

ایربگ ، آپشن مهمی که ارابه های مرگ داخلی فقط در ظاهر به آن مجهز هستند

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور با اعلام اینکه چرا خودروسازان ارابه های مرگ تولید می‌کنند گفت در حادثه بسیار دلخراش بهبهان ایربگ هیچ یک از خودروها باز نشد.

اخیر در بهبمان تصادف زنجیره‌ای بسیار دلخراشی اتفاق افتاد که طی آن متاسفانه ۵ سرنشین جان خود را از دست داده و ده‌ها تن نیز به شدت آسیب دیدند. در همین راستا رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور در خصوص این حادثه دلخراش از خودروسازان داخلی به دلیل تولید خودروهایی با ایمنی پایین به شدت انتقاد کرد.

انتقاد از باز نشدن ایربگ ارابه های مرگ داخلی

ایربگ

سردار سیدکمال هادیانفر، رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور با اعلام اینکه عدم رعایت فاصله طولی باعث تصادف زنجیره‌ای در بهبهان شد گفت متاسفانه در این حادثه بسیار دلخراش ایربگ هیچ یک از خودروها باز نشد. وی افزود چرا خودروسازان ارابه مرگ تولید می‌کنند؟ چرا استانداردها مورد کنترل قرار نمی‌گیرد؟ چرا وزارت صمت سطح ایمنی‌ها را کنترل نمی‌کند؟ به همین دلیل می‌بایست خودروسازان را در این حادثه به مراجع قضایی معرفی کنیم. هرچند رانندگان نیز در این حادثه فاصله طولی را رعایت نکردند، اما نباید نقش سازمان‌های مربوطه را نادیده گرفت.

ایربگ

پیمان پیرایش، مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی نیز در خصوص انتقاد رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی کشور از باز نشدن کیسه هوای خودروهای حادثه بهبهان گفت کلیه خودروهای تولیدی از سال ۱۳۸۹ باید استانداردهای اجباری را پاس کنند و تست‌های ضروری را بگذرانند. وی افزود همچنین ابتدا باید این مورد را بررسی کرد که آیا ایربگ های سمت سرنشین قفل بوده یا خیر؟ همچنین اگر پلیس تخلف خودروسازان را به ما گزارش دهد، از مراجع قضایی تخلف آنها را پیگیری خواهیم کرد.

مدیرکل نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی در ادامه بیان کرد همچنین باید بررسی شود خودروهای درگیر حادثه پیش از سال ۱۳۸۹ به تولید رسیدند یا خیر؛ چراکه نصب کیسه هوا از سال ۱۳۹۲ اجباری شد و از سال ۱۳۸۹ نیز استانداردهای اجباری برای شماره‌گذاری تصویب شده است. از این رو پلیس راهور باید گزارشی را در خصوص تخلف خودروسازان در این حادثه به ما ارائه دهد تا آن را از مراجع قضایی مورد پیگیری قرار دهیم؛ برای مثال اگر برخورد از روبه‌رو باشد و کیسه هوا فعال نشود و همچنین پشت و سقف خودرو سالم باقی مانده، تخلف رخ داده و باید پیگیری شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.