تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶
کد خبر : 63261

ایران در سلول‌درمانی جزو ۴ کشور برتر دنیا است/ دستاوردهای جدید پژوهشگاه رویان

ایران در سلول‌درمانی جزو ۴ کشور برتر دنیا است/ دستاوردهای جدید پژوهشگاه رویان

ایران در سلول‌درمانی جزو ۴ کشور برتر دنیا است/ دستاوردهای جدید پژوهشگاه رویان – اخبار اجتماعی – به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ محققان پژوهشگاه رویان موفق شدند در آزمایشگاه، شبه‌اندام‌های پانکرا..

ایران در سلول‌درمانی جزو ۴ کشور برتر دنیا است/ دستاوردهای جدید پژوهشگاه رویان – اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری تسنیم؛ محققان پژوهشگاه رویان موفق شدند در آزمایشگاه، شبه‌اندام‌های پانکراسی تولید‌کننده انسولین ایجاد کنند. پژوهشگران رویان در این تحقیق، فناوری سلول‌های بنیادی پرتوان و کشت سه‌بعدی سلولی را در تولید ریزبافت پانکراسی بررسی کردند.

"پروانه افشاریان" معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه رویان گفت: پژوهشگاه رویان در سه زمینه سلول‌های بنیادی، علوم تولید مثل و بیوتکنولوژی، فعالیت‌های پژوهشی انجام می‌دهد. در سلول‌های بنیادی، شبه‌اندام پانکراسی یکی از جدیدترین دستاوردهای پژوهشگاه است و در مدل‌های ضایعات نخاعی، ما توانستیم با استفاده از سلول‌های بنیادی، درمان در مدل‌های بیماری ضایعات نخاعی را داشته باشیم و امروز نیز در حال انجام مقدمات برای ورود به کارآزمایی بالینی هستیم.

افشاریان گفت:‌ همکاران ما در پژوهشگاه رویان موفق شدند که در زمینه تولید مثل، از ژله وارتون بند ناف نوزاد، موادی را جداسازی کنند که به خانم‌هایی که دچار نارسایی زودرس تخمدان هستند، در فرزندآوری و باروری کمک می‌کند که ثبت اختراع آن نیز انجام شده است.

معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه رویان گفت: محققان در پژوهشکده بیوتکنولوژی اصفهان در زمینه بیوتکنولوژیِ جانوری، توانستند دو نژاد چندقلوزایی و نژادی که از لحاظ تولید فرآورده‌های گوشتی حائز اهمیت بوده و مربوط به قاره آفریقا است را به صورت شبیه‌سازی شده، همانندسازی کنند که این مهم به دنبال یک تجربه ۱۰ ساله‌ای که در بزهای سانن و سایر موارد بوده، کسب شده است.

افشاریان گفت:‌ همکاران ما در بخش مهندسی پزشکی و با تلفیق زیست‌شناسی و مهندسی پزشکی موفق شدند که یک هیدروژنی که از خارج از کشور برای بیمارانی که دچار چسبندگی‌های بعد از اعمال جراحی در ناحیه شکم می‌شدند را کاملاً بومی‌سازی کرده و در داخل کشور تولید کنند و در حال حاضر نیز این فناوری به یکی از شرکت‌های دارویی کشور منتقل شده است که ان‌شاء‌الله در زمان مناسب با همکاری شرکت مربوطه، آن را به صورت کامل رسانه‌ای خواهیم کرد.

معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه رویان تصریح کرد: در یکسری از بیماری‌ها در سلول‌درمانی جزو ۴ کشور برتر دنیا هستیم که البته با یک فاصله زمانی این مهم رقم خورده است. در تولید مثل و درمان ناباروی، امسال جشن ۳۰ سالگی پژوهشکده علوم تولید مثل و درمان ناباروری را داشتیم و تمام تکنیک‌هایی که در مراکز پیشرفته دنیا در حال انجام است، در پژوهشگاه رویان و در بخش ناباروری نیز پیاده شده است.

موفقیت پژوهشگاه رویان در تشخیص زودهنگام سرطان معده

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.