تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸
کد خبر : 67507

ایران در جمع ۵ کشور تولیدکننده دستگاه اکسیژن‌سنج خون در جهان

ایران در جمع ۵ کشور تولیدکننده دستگاه اکسیژن‌سنج خون در جهان

ایران در جمع ۵ کشور تولیدکننده دستگاه اکسیژن‌سنج خون در جهان – اخبار اجتماعی – به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ایران در جمع پنج کشور تولیدکننده دستگاه اکسیژن‌سنج خون قرار گرفت که این دستگاه ایرا..

ایران در جمع ۵ کشور تولیدکننده دستگاه اکسیژن‌سنج خون در جهان – اخبار اجتماعی –

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ایران در جمع پنج کشور تولیدکننده دستگاه اکسیژن‌سنج خون قرار گرفت که این دستگاه ایران‌ساخت، درصد اشباع اکسیژن خون سرخرگ افراد را اندازه‌گیری می‌کند، محصولی که کشور را از واردات و خروج ارز بی‌نیاز می‌کند.

این دستگاه که پالس‌اکسیمتری نیز نامیده می‌شود، یک روش غیرتهاجمی است که میزان مولکول‌های هموگلوبینی را که با اکسیژن آمیخته شده است را اندازه‌گیری و به درصد بیان می‌کند؛ با توجه به شرایط درگیری با پاندمی کرونا و از آنجایی که مجموعه‌های سلامت و درمان در کشور نیازمند استفاده از این وسیله برای شناسایی بیماران دارای شرایط حاد تنفسی هستند، دستگاه پالس‌اکسیمتر انگشتی جزء کالاهای مهم و استراتژیک در مقابله با این بیماری کووید ۱۹ به شمار می‌رود و به همین دلیل، از اهمیت بالایی برخوردار است.

طرح بومی‌سازی تجهیزات پزشکی تشخیصی علاوه بر نیاز استراتژیک، در شرایط کنونی از دید فناورانه نیز اهمیت ویژه‌ای دارد به‌طوری‌که بر جایگاه کشور در سطح منطقه و دنیا بسیار تاثیرگذار خواهد بود که این دستگاه تنها توسط ۵ کشور مهم طراحی و ساخته می‌شود.

همچنین به دلیل دقت بالا و قیمت قابل قبول این محصول نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی و با توجه به پتانسیل‌های موجود در منطقه و شرق آسیا می‌توان در جهت صادرات این محصول به کشورهای منطقه اقدام کرد.

با تولید این محصول ضمن صرفه‌جویی ارزی ۲۰ میلیون دلاری، زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۰ نفر فراهم شده است؛ مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری از این محصول شرکت دانش‌بنیان "مهندسان پایش وضعیت امیرکبیر (مپوا)" حمایت کرده است.

اختصاص ۶۶ میلیارد تومان تسهیلات ودیعه رهن محل کار به شرکت‌های دانش‌بنیاناینفوگراف/ حجم تقاضاهای در گردش پتنت ایران چقدر است؟موفقیت یک شرکت دانش‌بنیان در تولید ۱۰ میلیون قطعه بچه ماهی در سال

انتهای پیام/

منبع خبر

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.