تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
کد خبر : 65408

ایران خودرو تولید سمند و پژو ۲۰۶ را متوقف می‌کند؟

ایران خودرو تولید سمند و پژو ۲۰۶ را متوقف می‌کند؟

ایران خودرو تولید سمند و پژو ۲۰۶ را متوقف می‌کند؟ به گفته بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو، ممکن است تولید سمند ساده و پژو ۲۰۶ به زودی متوقف شود.
بابک رحمانی،‌ معاون با..

ایران خودرو تولید سمند و پژو ۲۰۶ را متوقف می‌کند؟

به گفته بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش شرکت ایران خودرو، ممکن است تولید سمند ساده و پژو ۲۰۶ به زودی متوقف شود.

بابک رحمانی،‌ معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو عنوان کرد اوضاع تولید و عرضه به دنبال افزایش ۱۸ درصدی قیمت خودروها بهبود یافته،‌ اما تأثیر کامل آن با گذشت زمان خود را نشان خواهد داد.

احتمال توقف تولید سمند و پژو ۲۰۶

رحمانی همچنین در ارتباط با برنامه‌های ایران خودرو در حوزه تولید، گفت این گروه خودروسازی قصد دارد تولید سمند را با شکل و شمایل کنونی متوقف کند و همچنین پژو ۲۰۶ را نیز از سبد محصولات خود خارج کند. در حقیقت روی سمند و همچنین دنا تغییراتی اعمال خواهد شد و این محصولات با طراحی جدیدی روانه بازار خواهند شد. بنابراین پلتفرم سمند حذف نخواهد شد،‌ اما این خودرو با ظاهر کنونی رفته رفته از خط تولید خارج خواهد شد.

بر اساس اظهارات رحمانی‌، پژو ۲۰۶ نیز باید با خط تولید ایران خودرو خداحافظی کند. هم‌اکنون ایران خودرو تنها تیپ ۲ را تولید و عرضه می‌کند. از سوی دیگر قرار است که به زودی، پژو ۲۰۷ اتومات جدید نیز با تغییراتی در پیشرانه و جعبه دنده روانه بازار کشور شود.

داستان خودروهای دپویی و احتکار چیست؟

بابک رحمانی در ارتباط با احتکار و خودروهای دپویی بیان کرد تمام محصولات موجود در پارکینگ‌های ایران خودرو واقعا ناقص هستند. هم‌اکنون عکس‌ها و فیلم‌هایی از پارکینگ ایران خودرو در فضای مجازی پخش شده است که نشان می‌دهند این شرکت خودرو احتکار کرده، اما در حقیقت اصلا این‌طور نیست و ما دست به هیچ‌گونه احتکاری نزده‌ایم و برای تحویل خودروها در موعد مقرر تعهد داریم.

به گفته رحمانی، ایران خودرو محصولات خود را تنها با دو روش به فروش می‌رساند که یکی فروش فوری و دیگری پیش فروش است که مشارکت در تولید هم جزو آن است. در فروش فوری که ۲۰ درصد تعهدات شرکت را تشکیل می‌دهد،‌ پول خودرو به صورت کامل از خریدار اخذ می‌شود و هر زمان که خودرو را تحویل دهند،‌ حتی اگر قیمت در آن مقطع افزایش پیدا کرده باشد،‌ ریالی بیشتر نمی‌توانیم دریافت کنیم. بنابراین احتکار خودروهای فروش فوری برای ما سودی را به همراه نخواهد داشت و همچنین به پرداخت جریمه تأخیر نیز محکوم می‌شویم.

از طرفی دیگر، ۸۰ درصد از فروش ایران خودرو به پیش فروش و مشارکت در تولید اختصاص دارد که در این روش، زمان تحویل خودروها بیش از سه ماه است. ما وقتی با مشتری قرارداد می‌بندیم، زمان تحویل را قید می‌کنیم؛ بنابراین اگر در آن مقطع قیمت با تصمیم نهادهای ذی‌ربط بالا برود، ایران خودرو این حق را دارد که طبق قرارداد، خودروهای پیش فروشی را با قیمت روز تحویل دهد و مشتریان نیز از زمان ثبت نام در قرعه کشی، به این موضوع واقف هستند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.