تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۳:۳۲
کد خبر : 67999

ایرانسل و شرکت فولاد کاوه برای اجرای پروژه تحول دیجیتال همکاری می‌کنند

ایرانسل و شرکت فولاد کاوه برای اجرای پروژه تحول دیجیتال همکاری می‌کنند

ایرانسل و شرکت فولاد کاوه برای اجرای پروژه تحول دیجیتال همکاری می‌کنندبا برگزاری یک نشست، ایرانسل و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش برای اجرای پروژه تحول دیجیتال در این شرکت به توافق رسیدند و همکاری خود را آ..

ایرانسل و شرکت فولاد کاوه برای اجرای پروژه تحول دیجیتال همکاری می‌کنند

با برگزاری یک نشست، ایرانسل و شرکت فولاد کاوه جنوب کیش برای اجرای پروژه تحول دیجیتال در این شرکت به توافق رسیدند و همکاری خود را آغاز می‌کنند.

ایرانسل به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران برای اجرای پروژه‌های تحول دیجیتال در صنعت کشور با شرکت فولاد کاوه همکاری خواهد کرد. روابط عمومی ایرانسل اعلام کرد نشست مشترک این شرکت با شرکت فولاد کاوه جنوب کیش برگزار شد و طی آن دو طرف برای اجرای پروژه تحول دیجیتال در شرکت فولاد کاوه بر بستر ارتباطی ایرانسل به توافق رسیدند.

تحول دیجیتال در شرکت فولاد کاوه با همکاری ایرانسل

نشست مشترک ایرانسل و شرکت فولاد کاوه در صبح روز سه شنبه سوم اسفند ۱۴۰۰ در محل شرکت فولاد کاوه در بندرعباس برگزار شد و مهندس علی دهاقین، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت فولاد کاوه جنوب کیش و همچنین دکتر بیژن عباسی آرند،‌ مدیرعامل شرکت ایرانسل به همراه جمعی از مدیران این دو شرکت در آن حضور داشتند. در خلال برگزاری این نشست، تصمیم گرفته شد که کارگروه مشترک تحول دیجیتال برای اجرای پروژه تحول دیجیتال شکل بگیرد.

دکتر حسن بولوردی (معاون فنی و مهندسی)، مهندس مهدی رضایی (معاون پروژه) و مهندس محسن یوسف پور (مدیر کل راهکارهای سازمانی ایرانسل) و همچنین مهندس سعید جهانی (معاون بهره‌برداری)، مهندس والح احمدپور (معاون مالی) و مهندس حسین خیاطی (مدیر تعمیر و نگهداری فولادسازی شرکت فولاد کاوه) نیز در این نشست حضور داشتند. مدیرعامل شرکت فولاد کاوه در آغاز این نشست گفت این شرکت چهارمین تولیدکننده بزرگ فولاد در کشور و یکی از بزرگترین سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. با توجه به این امر، مهندس علی دهاقین بر لزوم اجرای پروژه تحول دیجیتال در این شرکت تاکید داشت.

وی در ادامه به تجربه‌های مثبت ایرانسل در امر تحول دیجیتال صنعتی اشاره کرد و افزود امیدواریم با کمک ایرانسل بتوانیم نیازمندی‌های دیجیتال و ارتباطی شرکت فولاد کاوه را برطرف کنیم و جدیدترین نسل فناوری ارتباطی را در فرایندهای این شرکت به اجرا برسانیم.

تحول دیجیتال

در ادامه، دکتر بیژن عباسی آرند،‌ مدیرعامل شرکت ایرانسل از شروع همکاری مشترک و بلندمدت دو شرکت در زمینه توسعه صنعت ابراز خوشنودی کرد و گفت موضوع صنعت نسل چهار در دنیا شروع شده و تمام صنایع و کارخانه‌های بزرگ به این سو می‌روند و تحول دیجیتال یا Digital Transformation نیز مبنای اصلی آن محسوب می‌شود. وی اضافه کرد:

در تحول دیجیتال، شرکت‌ها با تبدیل فرایندهای قدیمی به فرایندهای مبتنی بر فناوری از مفاهیم سنتی عبور می‌کنند و به مفاهیم جدیدتر دست پیدا می‌کنند. پانزده سال پیش، کسی تصور نمی‌کرد که این همه ظرفیت به وسیله گوشی های هوشمند به وجود بیاید و خدمات مورد نیاز صنایع و مردم از این طریق ارائه شود.

مدیرعامل ایرانسل اظهار کرد این اپراتور از نظر زمان راه‌اندازی، اپراتور دوم کشور است، اما از نظر پیشرو بودن در دستیابی به فناوری‌های نوین و ورود جدیدترین تکنولوژی‌های جهانی به کشور، اپراتور اول ایران محسوب می‌شود. نسل پنجم فناوری ارتباطات همراه نیز زمینه شتاب گرفتن تحول دیجیتال را فراهم کرده است. به گفته عباسی آرند، ایرانسل در سال ۱۳۹۹ توانست برای اولین بار فناوری ۵ جی را وارد کشور کند و یکی از سایت‌های نسل ۵ ایرانسل در جزیره کیش به بهره‌برداری رسید و در حال حاضر نیز به ساکنان این جزیره خدمات‌رسانی می‌کند.

مدیرعامل ایرانسل تاکید کرد این شرکت تلاش داشته که همواره هم در بخش زیرساختی و هم در زمینه دسترسی مردم به فناوری‌های جدید، جلودار و پیشرو باشد و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ هم توسعه ۵G در کشور رونق بگیرد و در شهر بندرعباس نیز خدمات نسل پنجم تلفن همراه را ارائه دهیم. ایرانسل که اولین ارائه دهنده ۵G در ایران است، در حال حاضر ۸ سایت نسل پنج در سراسر کشور دارد و از این نظر رکورددار سرعت و تعداد سایت‌های نسل پنج تلفن همراه در ایران محسوب می‌شود.

عباسی آرند در ادامه به ارائه خدمات ارتباطی به شرکت‌ها و سازمان‌ها از سوی ایرانسل اشاره کرد و افزود با توجه به مفاهیم نوینی که در دنیا مطرح شده، صنعت ما نیز باید از نسل فعلی به نسل جدید مهاجرت کند. او ضمن اشاره به تجربه‌های مثبت ایرانسل در امر تحول دیجیتال در صنعت، بیان کرد:

مشارکت در مجموعه‌های صنعتی یکی از مواردی است که ایرانسل در چارچوب پیشرو بودن در تحول دیجیتال دنبال می‌کند. تحول دیجیتال برای کارخانه بر بستر فناوری اطلاعات یعنی همان بحث کارخانه متصل یا Connected Factory که راه‌‌های حل مشخصی در دنیا دارد و دستاوردهای چشمگیری هم در بازدهی و بهره‌وری صنعت به وجود آورده است. کارخانه متصل با بهره‌گیری از بستر ارتباطی نسل پنجم، داده‌های مهمی را برای تحلیل فرایندها در اختیار متخصصان قرار می‌دهد.

تحول دیجیتال

مدیرعامل ایرانسل و هیات همراه او، قبل از آغاز این نشست مشترک به بازدید از بخش‌های مختلف مجموعه فولاد کاوه پرداختند و از نزدیک با روند فعالیت‌های این کارخانه آشنا شدند. ایرانسل که در اجرای تحول دیجیتال در صنعت کشور پیشرو بوده، قبل از این و در روز هشتم خرداد ۱۴۰۰ هم دو تفاهم‌نامه را به امضا رساند و اجرای طرح تحول دیجیتال در شرکت فولاد مبارکه اصفهان را شروع کرد. به این ترتیب ایرانسل برای اولین بار در کشور موفق شد کاربردهای تجاری نسل پنجم ارتباطات همراه یا فناوری ۵G را به بخش صنعت ارائه کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.