تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر : 58579

ایرانسل خط تولید سیم کارت بومی را راه‌اندازی کرد

ایرانسل خط تولید سیم کارت بومی را راه‌اندازی کرد

ایرانسل خط تولید سیم کارت بومی را راه‌اندازی کردخط تولید سیم کارت بومی توسط ایرانسل راه‌اندازی شد. تمام مراحل طراحی، تولید و اجرای سیستم عامل این سیم کارت در داخل کشور به انجام رسیده است.
صبح روز دوشن..

سیم کارت بومیایرانسل خط تولید سیم کارت بومی را راه‌اندازی کرد

خط تولید سیم کارت بومی توسط ایرانسل راه‌اندازی شد. تمام مراحل طراحی، تولید و اجرای سیستم عامل این سیم کارت در داخل کشور به انجام رسیده است.

صبح روز دوشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۰ مراسم افتتاح خط تولید سیم کارت بومی ایرانسل در سالن همایش‌های شرکت صنایع قطعات الکترونیک شیراز برگزار شد. در این مراسم دکتر بیژن عباسی‌آرند (مدیرعامل ایرانسل)، مهندس محمدحسین سلیمانیان (مدیرعامل شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران (صقا)) و مهندس محمدمهدی قهرمان ایزدی (مدیرعامل شرکت صنایع الکترونیک شیراز (صاشیراز)) نیز حضور داشتند.

راه‌اندازی خط تولید سیم کارت بومی ایرانسل

سیم کارت بومی

فاز طراحی پروژه خط تولید سیم کارت بومی از سال ۱۳۹۸ شروع شده بود و بعد از انجام ارزیابی‌های مختلف روی نمونه اولیه و گذراندن آزمایش‌های سخت‌گیرانه سرانجام به مرحله تولید انبوه رسید. اپراتور ایرانسل این پروژه را طی همکاری با شرکت صنایع قطعات الکترونیک به انجام رسانده و در فاز اول آن قرار است ۲۰ میلیون سیم کارت با سیستم عامل بومی از سوی ایرانسل به بازار عرضه شود.

همچنین در این پروژه مراحل تست سیستم عامل سیستم کارت (Qualification & Validation) برای اولین بار در داخل کشور با همکاری پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف به انجام رسیده که با معتبرترین استانداردهای بین‌المللی و مراجع جهانی (ETSI، ۳GPP و…) نیز به طور کامل مطابقت دارد. عباسی‌آرند، مدیرعامل ایرانسل در مراسم افتتاح این پروژه پس از اینکه از خط تولید سیم کارت با فناوری بومی ایرانسل بازدید کرد گفت سیاست ما در مجموعه ایرانسل این است که از نیروهای توانمند داخلی در پروژه‌ها استفاده کنیم. وی افزود مدیران ما بر این باورند می‌بایست از ظرفیت داخلی برای تامین نیاز مشترکان استفاده کرد.

سیم کارت بومی

مدیرعامل ایرانسل در ادامه گفته‌های خود بیان کرد سیم کارت جزو کالاهایی محسوب می‌شود که کمبود آن در بازار بالافاصله باعث افزایش قیمت آن خواهد شد. از این رو تولید سیم کارت برای مدیریت انباشت در انبار و توزیع در شبکه بسیار حائز اهمیت است و به این شکل می‌توان از افزایش قیمت احتمالی جلوگیری کرد. وی افزود ما سعی داریم تا تولید کامل نیز در کنار تامین در داخل کشور به انجام برسد. از این رو امیدواریم با همکاری دو طرف به طور کامل وابستگی در این حوزه قطع شود.

عباسی‌آرند در ادامه عنوان کرد ضمن تعمیر و نگهداری، هم‌اکنون تولید مودم، قسمتی از نرم‌افزارها و پلتفرم‌ها و همچنین قسمتی از سخت‌افزارهای مورد نیاز این اپراتور در بخش Passive در داخل کشور تامین می‌شود. وی افزود در برنامه این اپراتور تامین داخلی سخت‌افزارهای Active نیز لحاظ شده که با وجود پیچیدگی سعی داریم بخشی از آن را با استفاده از ظرفیت داخلی به تولید برسانیم.

مدیرعامل ایرانسل با اشاره به اینکه این سیم کارت بومی از قابلیت پشتیبانی از ۵G بهره می‌برد گفت در این زمینه باید حمایت و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام شود. وی افزود اقدام صقا در کاهش هزینه و قیمت هم به نفع اپراتور، هم صقا و هم مشتریان خواهد بود. از این رو با توجه به پتانسیل موجود در شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران امیدواریم موفقیت‌های متعددی را تجربه کنیم.

سیم کارت بومی

مدیرعامل شرکت صنایع قطعات الکترونیک ایران نیز در این مراسم بیان کرد سیم کارت ایرانسل با فناوری به‌روز بومی به عنوان گل سرسبد محصولات ما محسوب می‌شود که البته در این حوزه اقدام بزرگی صورت گرفته و این نتیجه همکاری و مشارکت دو تیم است. وی افزود ما سعی داریم طی همکاری مناسب با ایرانسل بتوانیم در صنایع قطعات الکترونیک ایران به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کنیم.

مدیر پروژه تولید سیم کارت بومی هم در این مراسم عنوان کرد با حضور دکتر عباسی‌آرند در اپراتور ایرانسل شاهد شکسته شدن تابوها بوده‌ایم و در تولید سیم کارت بومی نیز از سوی ایشان حمایت شده است. وی افزود سیم کارت بومی ایرانسل از ویژگی‌های خاص و پیشرفته‌ای نسبت به مدل‌های موجود در نیز سایر اپراتورها بهره می‌برد. با تولید این سیم کارت علاوه بر اینکه وابستگی به خارج به حداقل می‌رسد، امکان اضافه کردن قابلیت‌های جدید متناسب با خدمات دیجیتال و به‌روزرسانی دائمی نرم‌افزاری نیز وجود خواهد داشت.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.