تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۴:۰۸
کد خبر : 62551

ایرانسل اولین سایت ۵G در دولت سیزدهم را در شهر اندیشه افتتاح کرد

ایرانسل اولین سایت ۵G در دولت سیزدهم را در شهر اندیشه افتتاح کرد

ایرانسل اولین سایت ۵G در دولت سیزدهم را در شهر اندیشه افتتاح کردایرانسل اولین سایت ۵G در دولت سیزدهم را با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و به صورت آنلاین در شهر اندیشه در غرب تهران افتتاح کرد.
ا..

ایرانسل اولین سایت ۵G در دولت سیزدهم را در شهر اندیشه افتتاح کرد

ایرانسل اولین سایت ۵G در دولت سیزدهم را با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و به صورت آنلاین در شهر اندیشه در غرب تهران افتتاح کرد.

ایرانسل اولین سایت ۵G دولت سیزدهم را راه اندازی کرد. ظهر روز سه شنبه نهم آذر ۱۴۰۰، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ساختمان مرکزی ایرانسل بازدید کرد که طی این مراسم، اولین سایت نسل پنجم تلفن همراه در دوران وزارت خود را به صورت آنلاین افتتاح کرد. همچنین در این مراسم، خدمات پیشرفته نسل چهارم تلفن همراه یا LTE-Pro برای نخستین بار در ایران به وسیله این سایت در اختیار مشترکان ایرانسل قرار گرفت.

این سایت ۵G هشتمین سایت تجاری نسل پنجم شبکه ایرانسل محسوب می‌شود که در منطقه پرترافیک شهر اندیشه واقع در غرب استان تهران واقع شده است. ایرانسل این سایت را به منظور ارائه بهترین تجربه زندگی دیجیتال برای مشترکان خود در این منطقه، راه‌اندازی کرده است. سایت ۵G ایرانسل در شهر اندیشه، اولین سایت این اپراتور تلفن همراه است که روی فرکانس جدید ۲.۳ گیگاهرتز راه‌اندازی می‌شود. این سایت علاوه بر فناوری ۵ جی، فناوری‌های Massive MIMO و LTE Pro را برای اولین بار در ایران به مشترکان ایرانسل ارائه می‌کند.

سایت 5G

این اولین سایت نسل پنجم تلفن همراه است که در دوران دولت سیزدهم و وزارت عیسی زارع پور در وزارت ارتباطات، افتتاح می‌شود و ایرانسل با راه‌اندازی آن همچنان رکورددار سرعت اینترنت و تعداد سایت‌های ۵G در کشورمان محسوب می‌شود. وزیر ارتباطات در این مراسم در خصوص راه اندازی سایت ۵G ایرانسل در شهر اندیشه اظهار کرد:

ما قبل از افتتاح این سایت، یک تیم تحقیق را برای اطمینان بیشتر به محل سایت فرستادیم و سرعت نسل پنج دریافتی از این سایت را بررسی کردیم. مردم ما شایسته دریافت سرعت چند گیگابیت بر ثانیه هستند و اگر دست در دست هم بدهیم، این مهم شدنی است.

هشت سایت ۵G ایرانسل کجا راه‌اندازی شدند؟

رویکرد ایرانسل، ارائه جدیدترین فناوری‌های جهانی به مشترکان خود در ایران بوده و در همین راستا از سال ۱۳۹۵ با همکاری مراکز دانشگاهی داخلی و شرکت‌های بین‌المللی، مطالعه روی فناوری نسل پنجم شبکه را شروع کرد. در ۲۹ شهریور ۱۳۹۶، اولین آزمایش کامل نسل پنجم تلفن همراه در ایران با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شد و در اول مرداد ۱۳۹۹، ایرانسل برای اولین بار در ایران خدمات ۵G را به صورت تجاری به مشترکان خود عرضه کرد.

اولین سایت تجاری ۵G ایران و ایرانسل، در روز ۱ مرداد ۱۳۹۹ به صورت آنلاین توسط رئیس جمهور در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات افتتاح شد و در ۷ مرداد ۹۹، دومین سایت تجاری ۵G ایران در حضور خبرنگاران و توسط عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در ساختمان مرکزی این شرکت راه‌اندازی شد. سومین سایت تجاری نسل پنج ایران که اولین سایت Outdoor نسل پنج کشورمان بود، با حضور مدیرعامل ایرانسل در روز ۲۱ آبان ۹۹ در دانشگاه تربیت مدرس به مرحله بهره‌برداری رسید. بوستان آب و آتش و پل طبیعت، میزبان چهارمین سایت تجاری ۵G ایران بود که این سایت در ۲۸ بهمن ۹۹ با حضور وزیر ارتباطات و مدیرعامل ایرانسل در غرفه ایرانسل در نمایشگاه اینترنت اشیا به صورت آنلاین افتتاح و آماده خدمت‌رسانی به عموم مردم شد.

در روز ۳ اسفند ۹۹، پنجمین سایت ۵G ایران و ایرانسل با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و همچنین مدیرعامل ایرانسل، در محوطه باز شهرداری شیراز به بهره‌برداری رسید که اولین سایت نسل پنج این اپراتور در خارج از تهران محسوب می‌شد. ششمین سایت در روز ۱۹ اسفند ۹۹ با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و سرپرست منطقه آزاد کیش و مدیرعامل ایرانسل در جزیره کیش و هفتمین سایت در روز ۲۷ اسفند ۹۹ با حضور معاون استاندار خراسان رضوی، مدیر کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال شرق و مدیرعامل ایرانسل در محوطه باز دانشگاه فردوسی مشهد راه‌اندازی شدند.

در روز ۱ مردادماه امسال و همزمان با اولین سالروز راه‌اندازی تجاری ۵G در ایران، ایرانسل دوباره رکورد سرعت اینترنت در کشورمان را به نام خود ثبت کرد و در حضور اصحاب رسانه، سرعت ۳.۹۰۹ گیگابیت بر ثانیه را در شبکه واقعی و تجاری نسل پنج به ثبت رساند. این اپراتور تلفن همراه در حال حاضر هشت سایت تجاری نسل پنج تلفن همراه دارد و رکورد سرعت و تعداد سایت‌های تجاری ۵ جی را در ایران به نام خود ثبت کرده است. مدیران ایرانسل می‌گویند در صورت رفع دغدغه تخصیص فرکانس، برنامه توسعه شبکه نسل پنج خود را با سرعت بیشتر در ایران ادامه خواهد داد.

برنامه‌های آینده ایرانسل برای نسل‌های جدید شبکه تلفن همراه

علاوه بر این، ایرانسل به عنوان نخستین ارائه دهنده خدمات شبکه ۵G در ایران، در کنار توسعه پوشش شبکه نسل پنجم تلفن همراه، روی نسل ششم یا ۶G نیز مطالعه می‌کند و مطالعات از آغاز سال گذشته با همکاری مراکز معتبر دانشگاهی و با تاکید بر بومی‌سازی این فناوری آغاز شده و ادامه دارد.

بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در مراسم پانزدهمین سالروز راه‌اندازی شبکه تلفن همراه ایرانسل، از ثبت رکورد ۱۶.۸ پتابایت مصرف روزانه دیتا در شبکه این اپراتور و تلاش ایرانسل برای ورود به نسل ۵.۵ تلفن همراه خبر داد.

در بعد از ظهر روز سه شنبه نهم آذرماه، وزیر ارتباطات طی بازدید از ساختمان مرکزی ایرانسل در جریان آخرین اقدامات این شرکت برای توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات، راهکارهای هوشمند مبتنی بر فناوری‌های نوین، توانمندسازی کسب و کارهای دیجیتال، ارائه خدمات دیجیتال و تحقیق، توسعه، نوآوری و بومی‌سازی قرار گرفت. همچنین در این مراسم، هشتمین سایت ۵G ایرانسل، مدرسه ایرانسل در روستای توحیدآباد خاش و سایت ارتباطی روستایی در استان مازندران افتتاح شدند و دستور آغاز عملیات عمرانی مرکز سوئیچینگ داده ایرانسل در غرب کشور نیز به صورت آنلاین صادر شد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.