تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ - ۳:۳۸
کد خبر : 63508

ایرانسل اولین ارائه دهنده خدمات رومینگ بین الملل ۵G در ایران شد

ایرانسل اولین ارائه دهنده خدمات رومینگ بین الملل ۵G در ایران شد

ایرانسل اولین ارائه دهنده خدمات رومینگ بین الملل ۵G در ایران شد اولین رومینگ بین الملل ۵G در ایران توسط ایرانسل برقرار شد. ایرانسل به عنوان اولین ارائه دهنده اینترنت نسل پنجم در ایران، نخست..

ایرانسل اولین ارائه دهنده خدمات رومینگ بین الملل ۵G در ایران شد

اولین رومینگ بین الملل ۵G در ایران توسط ایرانسل برقرار شد. ایرانسل به عنوان اولین ارائه دهنده اینترنت نسل پنجم در ایران، نخستین ارائه دهنده رومینگ بین الملل ۵ جی نیز لقب گرفت.

ایرانسل به عنوان اولین ارائه دهنده خدمات رومینگ بین الملل ۵G در ایران معرفی شد. در حال حاضر مشترکان این اپراتور که قصد سفر به کشورهای چین، تایلند و امارات را دارند، قادر خواهند بود در این کشورها از خدمات رومینگ اینترنت پرسرعت ۵G ایرانسل بهره ببرند. ایرانسل که به عنوان نخستین ارائه دهنده اینترنت نسل پنجم تلفن همراه یا ۵G در ایران شناخته می‌شود، برای اولین بار امکان استفاده از این خدمت را در اپراتور DU امارات، اپراتور AIS تایلند و اپراتور China Mobile چین در اختیار مشترکان خود قرار داده است.

نحوه فعال سازی رومینگ بین الملل ۵G ایرانسل

ایرانسل اعلام کرده که در آینده نزدیک کشورهای بیشتری به مجموعه رومینگ ۵G ایرانسل اضافه می‌شوند. مشترکان برای استفاده از اینترنت رومینگ پرسرعت ۵G ایرانسل باید قبل از خروج از کشور به سوپراپلیکیشن ایرانسل من مراجعه کنند یا کد دستوری ستاره ۱۱۱۱ مربع (#۱۱۱۱*) را شماره گیری نمایند تا به این ترتیب خدمات رومینگ بین الملل برای آنها فعال شود.

زمانی که مشترک در داخل مرزهای کشور حضور داشته باشند، اینترنت آنها با تعرفه عادی محاسبه می‌شود، اما پس از خروج از کشور و قرارگیری در مناطق تحت پوشش اپراتورهای طرف قرارداد که در بالا نام برده شدند، هزینه اینترنت ۵G آنها با تعرفه‌های رومینگ محاسبه خواهد شد. ایرانسل در بین اپراتورهای ایرانی، پرچمدار توسعه رومینگ بین الملل بوده و شاهد برقراری خدمات رومینگ بین الملل نسل دو و سه (۲G و ۳G) آن با ۲۷۲ اپراتور در ۱۳۱ کشور و سرویس رومینگ بین الملل نسل چهار (۴G) با ۱۲۶ اپراتور در ۶۶ کشور بوده‌ایم.

در ظهر روز دهم آذرماه امسال، ایرانسل هشتمین سایت ۵G خود و اولین سایت ۵G در دوران دولت سیزدهم و وزارت عیسی زارع پور را راه‌اندازی کرد. این سایت ۵G با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات روی فرکانس جدید ۲.۳ گیگاهرتز در شهر اندیشه واقع در استان البرز به بهره‌برداری رسید. ایرانسل در سال ۱۳۹۹ نیز هفت سایت ۵G دیگر را در استان‌های تهران، فارس، هرمزگان و خراسان رضوی افتتاح کرده بود.

این اپراتور همچنین در روز ۱ مرداد امسال به مناسبت اولین سالروز راه‌اندازی تجاری شبکه نسل پنجم تلفن همراه، دوباره رکورد سرعت اینترنت در ایران را جابه‌جا کرد و موفق شد در حضور اصحاب رسانه، سرعت ۳.۹۰۹ گیگابیت بر ثانیه را در شبکه واقعی و تجاری نسل پنجم تلفن همراه به ثبت برساند.

همانطور که گفته شد، ایرانسل اکنون ۸ سایت تجاری ۵G در نقاط مختلف کشور دارد و بیشترین تعداد سایت‌های تجاری نسل پنج در ایران متعلق به این اپراتور است. مدیران ایرانسل اعلام کرده‌اند به شرط رفع دغدغه‌های تعرفه و تخصیص فرکانس، می‌توانند برنامه توسعه شبکه ۵G را با سرعت بیشتر در ایران ادامه دهند. همچنین گفته می‌شود این اپراتور در تلاش است تا نسل ۵.۵ تلفن همراه را به ایران بیاورد.

Irancell به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران به دنبال این است که خدمات رومینگ ۵G را در سایر کشورها و اپراتورهای جهان گسترش دهد تا مشترکان بتوانند از اینترنت پرسرعت و باکیفیت در استانداردهای جهانی بهره‌مند شوند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.