تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۴۰۰ - ۷:۴۸
کد خبر : 61975

اگر گوشی اندرویدی دارید، فورا این ویژگی ها را در آن فعال کنید

اگر گوشی اندرویدی دارید، فورا این ویژگی ها را در آن فعال کنید

اگر گوشی اندرویدی دارید، فورا این ویژگی ها را در آن فعال کنیداگر گوشی اندرویدی دارید، فورا این ویژگی ها را در آن فعال کنید. برای دانستن ترفندهای افزایش دوام باتری و پیدا کردن گوشی گم شده با ما همراه ب..

اگر گوشی اندرویدی دارید، فورا این ویژگی ها را در آن فعال کنید

اگر گوشی اندرویدی دارید، فورا این ویژگی ها را در آن فعال کنید. برای دانستن ترفندهای افزایش دوام باتری و پیدا کردن گوشی گم شده با ما همراه باشید.

تا به حال شده که گوشی هوشمند خود را گم کنید؟ اگر پاسختان به این سوال مثبت است باید با قابلیت گوگل با عنوان «تلفن من را پیدا کنید» آشنا شوید. کافی است با ما همراه شوید تا نگرانی‌هایتان رفع شود.

هر سیستم عاملی درون خود تنظیمات زیادی دارد که به کاربران امکان سفارشی کردن تنظیمات و بهبود تجربه کاربری را می‌دهد. سیستم عامل اندروید نیز از این قاعده مستثنی نیست و به جهت استفاده از امکانات گوشی بهترین و مناسب‌ترین تنظیمات را به کاربر ارائه می‌دهد اما می‌توانید این تنظیمات را متناسب با نوع فعالیت و مبتدی یا حرفه‌ای بودنتان تغییر دهید.

تنظیمات گوشی اندرویدی برای بهبود عملکرد دستگاه

همان‌طور که گفتیم می‌توانید بسته به نوع فعالیت خود تنظیمات گوشی اندرویدی را اولویت‌بندی کنید و عملکرد گوشی خود را بهبود ببخشید. در این نوشتار قصد داریم به تنظیماتی اشاره کنیم که با اعمال آنها تلفن هوشمندتان بهبود کلی می‌یابد. پس اگر گوشی اندرویدی دارید، فورا این ویژگی‌ها را در آن فعال کنید.

ارتقای عمر باتری

از مهم‌ترین مولفه‌هایی که کاربران هنگام خرید گوشی در نظر می‌گیرند، شارژدهی باتری است. گوشی هوشمندی که باتری ضعیفی دارد، خواهان کمتری نیز دارد. اما اقدامات مختلفی برای بهبود عمر باتری وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

اگر گوشی اندرویدی دارید، فورا این ویژگی ها را در آن فعال کنید

روشنایی نمایشگر از قسمت‌هایی است که باتری را زود خالی می‌کند. بنابراین حالت روشنایی خودکار را غیر فعال کنید و حتی میزان روشنایی را زیر ۵۰ قرار دهید. مسلما نمایشگری با نور بیشتر، باتری بیشتری هم مصرف می‌کند. جهت اعمال این تنظیمات منوی کرکره‌ای را به پایین بکشید و نور را کاهش دهید.

البته برخی از گوشی های هوشمند تمامی گزینه‌های مربوط به روشنایی صفحه نمایش را در منوی مذکور دارند ولی اگر گوشی شما جزو آنها نبود، باید به منوی تنظیمات بروید و از آنجا اقدامات بالا را انجام دهید. همچنین در بخشی دیگر می‌توانید میزان استفاده از برنامه‌های بلااستفاده را بهینه کنید.

یکی دیگر از بخش‌های باتری، قابلیت تطبیقی آن است که با فعال کردن آن قادر خواهید بود، دوام باتری را حفظ کنید. برای فعال کردن این گزینه به منوی تنظیمات بروید و Battery را جستجو کنید تا این قابلیت را در آن بیابید.

استفاده از حالت تیره به جای روشن

یک راه دیگر برای حفظ دوام باتری وجود دارد و آن استفاده از تم تیره به جای حالت روشن است. اگر تلفن همراه شما اندروید ۱۰ یا بالاتر دارد می‌توانید از این حالت تیره بهره‌مند شوید تا هم عمر باتری افزایش یابد و هم چشمتان استراحت کند.

اگر گوشی اندرویدی دارید، فورا این ویژگی ها را در آن فعال کنید

خود گوگل در خصوص استفاده از این حالت تیره گزارشاتی را منتشر کرده و اعلام نموده که در پنل‌های اولد و با تم تیره و تاریک، مصرف باتری به حداقل می‌رسد. ممکن است برخی از گوشی های هوشمند گزینه استفاده از حالت تیره نداشته باشند، اما در صورتی که از اندروید ۹ بهره می‌برید، باید در منوی تنظیمات به دنبال گزینه حالت شب یا تم تاریک با نام‌های Dark Mode یا Night Mode باشید.

صفحه Home را مرتب نگه دارید

برای همه ما پیش آمده که روزانه برنامه‌های جدیدی دانلود کنیم. شاید بخواهید از گوگل پلی برنامه‌ای دانلود کنید و حتما می‌دانید که برنامه دانلود شده در صفحه Home یا خانه نمایش داده می‌شود. زمانی که این برنامه‌ها زیاد می‌شوند، آشفتگی و بی‌نظمی زیادی به وجود می‌آید.

اکنون می‌توانید با کشیدن و نگه داشتن انگشت خود در قسمت خالی صفحه خانه، تنظیمات را طوری اجرا کنید که دیگر آیکون‌های پیش‌فرض در این صفحه نمایش داده نشوند. پس از اقدام بالا باید روی گزینه Add icon to Home Screen بزنید و آن را غیر فعال کنید.

اگر گوشی اندرویدی دارید، فورا این ویژگی ها را در آن فعال کنید

قابلیت مزاحم نشوید به کارتان می‌آید

حتما برایتان پیش آمده که خواستید استراحت کنید اما به یک‌باره صدای گوش خراش هشدارها و اعلان‌های گوشی مانع این کار شده است. چنانچه از این ماجرا ناراضی هستید می‌توانید از قابلیت Do Not Disturb بهره ببرید. در برخی از گوشی‌های همراه این گزینه با نام Quiet Time شناخته می‌شود.

البته می‌توانید برخی از تماس‌ها یا اعلان‌های مهم و ضروری را به لیست مورد نظرتان اضافه کنید تا جزو استثناهای شما باشند. در غیر این صورت از منوی کرکره‌ای بالا یا بخش تنظیمات کلی گوشی گزینه «لطفا مزاحم نشوید» را فعال کنید.

اگر گوشی اندرویدی دارید، فورا این ویژگی ها را در آن فعال کنید

گوشی خود را به راحتی پیدا کنید

اگر تا به حال تجربه گم کردن گوشی داشته‌اید باید از این به بعد مراقب آن باشید زیرا گم کردن آن می‌تواند آزار دهنده باشد و ضرر زیادی را به شما وارد کند. برای این کار به منوی تنظیمات رجوع کنید و از قسمت Security گزینه Find My Device را انتخاب کنید. اگر برند تلفن شما سامسونگ است باید روی گزینه Biometrics and Security بزنید.

با این روش اطلاعات و موقعیت مکانی گوشی هوشمندتان روی سرویس دیگری فعال می‌شود و می‌توانید با ورود به آدرس android.com/find یا findmymobile.samsung.com در گوشی های سامسونگ، در صورتی که تلفن گم شده‌تان روشن و آنلاین باشد، موقعیت مکانی آن را بیابید، گوشی را از راه دور قفل کنید، یادداشتی را روی صفحه آن به نمایش دربیاورید یا حتی اطلاعات موجود در آن را از راه دور حذف کنید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.