تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر : 72909

اگر ماه غیب شود، چه بلایی به سر زمین می‌آید؟

اگر ماه غیب شود، چه بلایی به سر زمین می‌آید؟

اگر ماه غیب شود، چه بلایی به سر زمین می‌آید؟ماه تنها قمر کره زمین و نزدیک‌ترین جرم آسمانی به ما است. آیا تاکنون فکر کرده‌اید که غیب شدن ماه باعث رخ دادن چه اتفاقاتی در کره زمین خواهد شد؟
در دنیای مدرن..

اگر ماه غیب شود، چه بلایی به سر زمین می‌آید؟

ماه تنها قمر کره زمین و نزدیک‌ترین جرم آسمانی به ما است. آیا تاکنون فکر کرده‌اید که غیب شدن ماه باعث رخ دادن چه اتفاقاتی در کره زمین خواهد شد؟

در دنیای مدرن به نور ماه به عنوان تکمیل کننده یک شام رمانتیک یا یک پیاده‌روی دلپذیر در کنار ساحل نگاه می‌کنند. تمدن‌های باستان از ماه به عنوان ساعت و تاریخ استفاده می‌کردند و حتی برای برخی افراد حکم خدا را داشته است. در واقع در قرن پنجم میلادی یک فیلسوف یونانی به نام آناکساگوراس تنها به خاطر اینکه گفته بود ماه یک جرم آسمانی است و نمی‌تواند خدا باشد، دستگیر و تبعید شد؛ اما واقعا ماه چه تاثیری بر زندگی روی کره زمین دارد؟

تاثیر غیب شدن ماه بر کره زمین

غیب شدن ماه

ماه برای هزاران سال همدم انسان‌ها بوده است و به همین خاطر کمتر کسی به نبودن آن فکر می‌کند؛ اما بیایید اتفاقاتی که پس از غیب شدن ماه رخ می‌دهند را بررسی کنیم. احتمالا در روزهای اول اکثر افراد متوجه این تغییر نخواهند شد؛ اما افرادی که در نزدیکی اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند، متوجه می‌شوند که اندازه جزر و مد نصف شده است.

تغییر موج به شکل چشمگیری روی اکوسیستم خطوط ساحلی تاثیر خواهد گذاشت و موجوداتی همچون خرچنگ‌، سرخاب، ماسل و ستاره دریایی را منقرض خواهد کرد. حیواناتی که در خشکی زندگی می‌کنند و مخصوصا آنهایی که شب‌زی بوده و برای شکار متکی به نور ماه هستند هم سردرگم خواهند شد و در نهایت منقرض می‌شوند.

غیب شدن ماه

از آنجایی که کل اکوسیستم زمین به یکدیگر وابسته است، به خاطر مجموعه‌ای از اتفاقات زنجیره‌ای انسان‌ها نیز برای زنده ماندن با مشکل مواجه خواهند شد. علاوه بر اینها، زمین به خاطر نیروی گرانش ماه با انحراف محوری ۲۳.۵ درجه در مدار خود می‌چرخد؛ اما در صورت غیب شدن ماه این میزان بین ۱۰ تا ۴۵ درجه خواهد بود.

این تغییر درجه تاثیر مهمی روی آب و هوا و فصل‌های زمین می‌گذارد. اگر میزان انحراف محوری به صفر درجه نزدیک باشد، دیگر خبری از فصل‌ها نخواهد بود و اگر این میزان بیشتر از حد کنونی شود، باید منتظر تغییرات آب و هوایی شدید باشیم. حتی شاید عصر یخبندان دیگری آغاز شود.

غیب شدن ماه

همچنین انسان‌ها برای کاشت و برداشت محصولات کشاورزی خود به ثبات آب و هوا و فصل‌ها متکی هستند. اگر الگوهایی که هزاران سال تثبیت شده‌اند را از بشر بگیریم، شاهد افت چشمگیری در میزان محصولات کشاوری تولید شده خواهیم بود. در نهایت باید گفت که کره ماه نقشی بسیار مهم برای حفظ حیات در کره زمین ایفا می‌کند و غیب شدن آن می‌تواند به معنی نابودی انسان‌ها باشد.

منبع :Slashgearمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.