تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
کد خبر : 70037

اگر قصد مسافرت دارید، این موارد را حتما در خودروی خود چک کنید

اگر قصد مسافرت دارید، این موارد را حتما در خودروی خود چک کنید

اگر قصد مسافرت دارید، این موارد را حتما در خودروی خود چک کنیداگر قصد مسافرت دارید، با رعایت چند نکته ضروری می‌توانید امنیت سفر خود را به میزان چشمگیری افزایش دهید. در ادامه شما را با نکاتی که پیش از س..

اگر قصد مسافرت دارید، این موارد را حتما در خودروی خود چک کنید

اگر قصد مسافرت دارید، با رعایت چند نکته ضروری می‌توانید امنیت سفر خود را به میزان چشمگیری افزایش دهید. در ادامه شما را با نکاتی که پیش از سفر با خودرو باید رعایت کنید آشنا خواهیم کرد.

با فرارسیدن سال نو بسیاری از مردم از تعطیلات نوروزی استفاده کرده و مسافرت را در دستور کار خود قرار می‌دهند، اما بررسی‌ها حاکی از آن است عدم بررسی خودرو پیش از مسافرت باعث می‌شود امنیت سفر به میزان چشمگیری کاهش پیدا کند. طبق آمارها، نقص سیستم ترمزهای خودرو و فرسوده بودن لاستیک‌ها در تصادفات نقش زیادی دارد، از این رو پیش از مسافرت می‌توان با رعایت چند نکته سطح امنیت خودرو را به میزان قاب توجه‌ای افزایش داده و سفر بی خطری را تجربه کرد.

نکات ضروری برای بررسی خودرو پیش از مسافرت

۱. بررسی وضعیت ترمزها

پیش از مسافرت حتما بررسی روغن ترمز، کالیپر، دیسک و همچنین تعویض لنت را در دستور کار خود قرار دهید. هر زمان که پدال ترمز خودرو پایین‌تر از حد استاندارد وارد فرایند ترمزگیری شد، صدای دیسک به گوشتان رسید، در زمان ترمزگیری شاهد لرزیدن خودرو بودید و در کیفیت ترمزگیری نیز نوسان کیفیت را مشاهده کردید، حتما باید وضعیت ترمز خودرو را مورد بررسی قرار دهید و از تصورهای عامیانه که گفته می‌شود «با این وجود هنوز ۵۰ درصد لنت باقی مانده» غافل شوید؛ چراکه مبنای علمی نداشته و سهل انگاری در بخش ترمز اتفاقات جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

۲. تنظیم باد و بررسی آج لاستیک‌ها

مسافرت

برای افزایش سطح امنیت خودرو در مسافرت باید دائما باد، آج و انداز لاستیک‌ها مناسب بوده و همچنین بالانس باشند. عدم مناسب بودن هر یک از این موارد باعث خشکی خودرو در دست اندازه‌ها، لرزش بیش از حد خودرو در جاده، عدم تعادل خودرو در سرعت‌های بالا و افزایش مصرف سوخت خواهد شد.

۳. بررسی وضعیت باتری

طبق بررسی‌های انجام شده، مالکان خودروهای داخلی و خارجی بعد از ۲ سال باید وضعیت باتری خودرویشان را مورد بررسی قرار دهند و آنچنان به ارقام نوشته شده روی گارانتی‌ها دلخوش نباشند.

۴. بررسی روغن‌های استفاده شده در خودرو خودرو

مسافرت

از روغن‌های استفاده شده در بسیاری از خودروها می‌توان به روغن موتور، روغن گیربکس، روغن هیدرولیک و روغن ترمز اشاره کرد که پیش از مسافرت می‌بایست سطح آنها را بررسی کرد.

۵. فیلتر هوا

با ورود هوای تمیز به پیشرانه، کارایی و راندمان آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین اگر خودرویتان از فیلتر کابین نیز بهره می‌برد، وضعیت آنها را مورد بررسی قرار دهید.

۶. سطح آب خودرو

اگر تمام موارد گفته شده را رعایت کنید و برای خودرویتان بهترین روغن موتور را نیز در نظر بگیرید، اما اگر درون رادیاتو آب کافی وجود نداشته باشد، اقدامات شما بی‌اثر خواهد بود. پیشنهاد می‌شود به جای استفاده از آب، درون رادیاتور را با مایع رادیاتور یا همان ضدیخ و ضدجوش پر کنید.

۷. بررسی عملکرد برف پاکن‌های خودرو

مسافرت

خراب بودن و عدم کارکرد درست برف پاک باعث کاهش دید راننده و افزایش احتمال تصادف خواهد بود. از این رو اگر تیغه‌های برف پاکن‌های خودرویتان خراب است، پیش از مسافرت آن را تعویض کنید.

۸. بررسی عملکرد چراغ‌ها و راهنمای خودرو

کلیه چراغ‌های خودرو را مورد بررسی قرار دهید. تعویض لامپ‌های معیوب و سوخته امنیت سفر را افزایش خواهد داد. همچنین هماهنگی چراغ‌های جلو را نیز بررسی کنید. برای افزایش دقت، وضعیت چراغ‌ها را در یک محیط تاریک مورد بررسی قرار دهید.

۹. ملزومات ضروری سفر

از ملزومات ضروری سفر می‌توان به ابزارهای اضطراری (شامل انبردست، پیچ گوشتی، چراغ قوه)، کپسول آتش نشانی، جعبه کمک‌های اولیه، لاستیک زاپاس، نقشه جدید، زنجیر چرخ (در صورت سفر به مناطق کوهستانی با احتمال بارش برف) اشاره کرد.

۱۰. شیلنگ‌ها و اتصالات خودرو

تمام خودروها از کانال‌های انتقال، هوا، مایعات، سیگنال و برق بهره می‌برند که با گیره‌هایی در محل خود قرار گرفته‌اند. از این رو باید وضعیت پورت‌های اتصال برق، شیلگ‌های روغن و لوله‌های هوا پیش از مسافرت مورد بررسی قرار بگیرد تا امنیت سفرتان بیش از پیش افزایش پیدا کند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.