تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 586454

اگر قصد خرید خودرو دارید، از این ماشین ها دوری کنید

اگر قصد خرید خودرو دارید، از این ماشین ها دوری کنید

اگر قصد خرید خودرو دارید، از این ماشین ها دوری کنید خرید خودرو کار دشواری نیست و صرفا نیازمند رعایت فاکتورهایی مهم است. اگر قصد دارید خودرو بخرید از خرید این ماشین ها دوری کنید. گاهی مشتریان خودرو نیاز دارند فردی متخصص و کارشناس به آنها توصیه خرید یا عدم خرید خودرو کند تا تکلیفشان

اگر قصد خرید خودرو دارید، از این ماشین ها دوری کنید

خرید خودرو کار دشواری نیست و صرفا نیازمند رعایت فاکتورهایی مهم است. اگر قصد دارید خودرو بخرید از خرید این ماشین ها دوری کنید.

گاهی مشتریان خودرو نیاز دارند فردی متخصص و کارشناس به آنها توصیه خرید یا عدم خرید خودرو کند تا تکلیفشان مشخص شود. اگر شما نیز تصمیم گرفته‌اید در قرعه کشی‌های پیش روی ثبت نام کنید یا خودرو بخرید، بهتر است ابتدا با گجت نیوز همراه شوید و مقاله‌ای در باب انتخاب خودروی مناسب مطالعه نمایید.

از خرید این ماشین ها دوری کنید

در این مطلب تلاش کرده‌ایم برای مشتریان راهنمایی جامع مهیا کنیم تا بتوانند با آسودگی خیال اقدام به خرید خودرو کنند. متاسفانه گاهاً پیش می‌آید که خریداران دست به انتخاب‌های اشتباهی زده‌اند چرا که اطلاعات درستی از خودروهای مناسب خرید نداشته‌اند.

عده‌ای از مشتریان هم به مشخصات فنی و امکانات رفاهی و ایمنی یک خودرو دقتی نمی‌کنند و چشمشان به ظاهر و زیبایی خودرو است. در صورتی که همچون یکی از مشتریان مذکور باشید، قطعاً از خرید خودروی خود پشیمان خواهید شد و چاره‌ای جز تحمل ضرر و زیان نخواهید داشت. بنابراین توصیه‌های زیر را جدی بگیرید:

1. خودرویی که سند آن به نام شخص حقوقی است

تصور کنید خودروی موردنظر خود را پیدا کرده و با یک کارشناس خبره فنی و ایمنی نیز مشورت نموده‌اید. بنابراین وقت آن است که با مالک خودرو توافق کرده و مالکیت را انتقال دهید. اینجاست که باید شش دانگ حواس خود را جمع کرده و توجه ویژه‌ای به سند خودرو داشته باشید چرا که ممکن است در آن خللی وجود داشته باشد.

برخی خودروها به صورت اقساطی خریداری شده و همچنان سند آن به نام شرکت خودروسازی یا بانک و… است. بهتر است قید خرید چنین خودروهایی را بزنید چرا که دردسر خرید آنها و معایبش بیشتر از مزایای آن است. ممکن است پیش تر سند دچار مشکل شده باشد یا بعداً در مراحل خرید با مشکل مواجه شوید.

  • این خودرو نخستین ماشینی است که وارد ایران شد

2. نخریدن خودروهایی که تولید آنها متوقف شده

پژو 405، سمند، پراید و تعداد دیگری از محصولاتی که در حال حاضر در بازار خودرو خرید و فروش می‌شوند، برای خرید مناسب محسوب نمی‌شوند و باید انتخاب آنها را فراموش کنید. به احتمال زیاد پس از مدتی قطعات این خودروها به سختی در بازار پیدا می‌شود و با مشکل مواجه خواهید شد.

از طرف دیگر ممکن است نمایندگی‌های آن خودرو به علت توقف تولید، دیگر خدمات رسانی‌اش را تعطیل کنند یا منحصر به برخی شهرهای بزرگ شود. بنابراین در انتخاب خودروی مناسب، سمت محصولاتی بروید که همچنان در بازار تولید شده و طرفداران زیادی دارند.

3. خرید ماشین با کارکرد بالا ممنوع

از خرید این ماشین ها دوری کنید

آیا به خرید خودرویی با کارکرد 300 هزار و سال ساخت 1380 فکر می‌کنید؟ در صورتی که تصمیم دارید چنین گزینه‌ای را خریداری کنید، همین الان روی سایر گزینه‌های پیش رو بیشتر تفکر نمایید زیرا این انتخاب درستی برایتان نخواهد بود. خرید خودرویی که کارکرد بالا دارد و قدیمی محسوب می‌شود، جز استهلاک ارمغانی برایتان نخواهد داشت.

به طور معمول هر خودرویی در سال 20 الی 30 هزار کیلومتر کارکرد دارد. با این فرمول حساب کنید آیا خرید خودروی موردنظرتان به صرفه است یا خیر؟ البته همان‌طور که گفتیم باید برای محاسبه مقرون به صرفه و مناسب بودن خودرو، سال ساخت را هم در نظر بگیرید. برای مثال در نظر داشته باشید که هم اکنون خرید خودروهای زیر مدل 90 صرفه اقتصادی ندارد و تماما استهلاک است.

4. خرید خودروی تازه وارد اشتباه است

از دیگر خودروهایی که خرید آنها درست نیست، محصولات تازه وارد به بازار است. سعی کنید خودرویی که تازه راهی بازار شده را نخرید چرا که اطلاعات درستی از تجربه رانندگی و راندمان پیشرانه و مشخصات فنی آن در دست نیست و ممکن است پولتان سوخت رفته باشد.

تصور کنید خرید چنین محصولاتی به مثابه خرید هندوانه‌ای است که باید از روی ظاهر قضاوتش کنید چرا که درونش دیده نمی‌شود. گر چه خودروسازان از محصولات خود تعریف و تمجید می‌کنند اما این مورد ملاک و معیاری مناسب برای خرید آن خودرو نخواهد بود. اگر دوست دارید سوار خودروهای مدرن تر شوید بد نیست نگاهی به محصولات جدیدتر ایران خودرو نظیر رانا پلاس و دنا پلاس بیندازید.

  • مهم ترین کارهایی که بعد از خرید خودروی صفر کیلومتر باید انجام دهید

5. اگر قصد فروش خودرو دارید، خودروی رنگی نخرید

از خرید این ماشین ها دوری کنید

گاهی اوقات قصد داریم پس از خرید خودرو، آن را بفروشیم و خودروی بهتری خریداری کنیم. در این حالت باید خودرویی بخرید که در آینده بازار خرید و فروش داغی داشته و اصطلاحاً مشتری پای آن خوابیده باشد. با این اوصاف بهترین کار این است که خودروی رنگی نخرید و سعی کنید سفید، رنگ اول آخرتان باشد.

البته می‌دانیم که داشتن خودروی آبی یا قرمز هم جذاب است و هم می‌تواند منحصر به فرد باشد اما ترجیحاً پیشنهاد ما این است که خودرویی بخرید که حداقل جزو رنگ‌های سفید، دودی یا مشکی باشد. برخی از مشتریان و خصوصاً جوان ترها علاقه دارند خودرویی بخرند که رنگ منحصر به فردی همچون آلبالویی یا آبی و… داشته باشد.

توجه داشته باشید خرید خودرو با چنین رنگ‌هایی هنگام فروش خودرو، اذیتتان خواهد کرد چرا که مشتریان بسیاری وجود دارند که خواهان خودروی رنگ آلبالویی یا آبی نیستند. از طرف دیگر رنگ خودرو بسیار مهم است زیرا عنصر سازنده‌ای برای سالم ماندن رنگ محسوب می‌شود. برای مثال خودروی سفید رنگ وقتی کثیف می‌شود زیاد به چشم نمی‌آید.

6. خودروی ملی یا چینی بخریم؟

از خرید این ماشین ها دوری کنید

متاسفانه از زمانی که صنعت خودروسازی با تحریم‌های آمریکا رو به رو شد، خودروسازان بزرگی از بازار کشور ما رخت بربستند و نمایندگی‌های خود را جمع کردند. چینی‌ها از اوایل سال 1397 بود که فرصت را برای جولان دادن در بازار خودروی ایران مناسب دیدند و استارت کار را زدند.

البته همه خودروهای چینی بی‌کیفیت نیستند ولی اغلب آنها فقظ ظاهر دارند و امکانات رفاهی و دیگر هیچ! تنها مزیتی که محصولات چینی در بازار ما دارند، قیمت مناسبی است که دارند. قیمت این خودروها از نسخه‌های مشابه اروپایی به صرفه تر است اما مطمئناً کیفیت همان نیست.

امروزه شرکت‌های خصوصی بسیاری در داخل ایران کار مونتاژ محصولات چینی را بر عهده دارند و بازار ما پر شده از محصولاتی که ایمنی و مشخصات فنی آنها محل تأمل است. یکی از مهمترین فاکتورها برای خرید خودروی چینی، دسترسی به قطعات و بازار خدمات پس از فروش آنها است.

اگر قصد خرید خودروی دست دوم چینی دارید بهتر است همین حالا دست نگه دارید چرا که خرید چنین محصولی سراسر اشتباه و استهلاک است. بهتر است به جای خرید ماشین کارکرده چینی، خودروی صفر کیلومتر تولید داخل خریداری کنید. اگر هم قصد دارید خودروهای چینی گران تر را بخرید که هیچ زیرا کیفیت و تجهیزات آنها بهتر از قبل شده است.

7. خرید خودرو با شاسی غیر پلمپ ممنوع

خرید ماشین

از جمله مهمترین قطعات خودرو که مشتریان حین خرید توجه ویژه‌ای به آن می‌کنند، شاسی ماشین است. بررسی شاسی توسط کارشناس خبره این اطمینان را به شما می‌دهد که خودرویی مطمئن می‌خرید. در صورتی که شاسی خودرو از پلمپ درآمده باشد، یعنی اینکه قبلا راننده تصادف شدیدی را تجربه کرده است.

وقتی خودرو آسیب جدی می‌بیند، اتاق و بدنه به علاوه شاسی‌ها شدیدا تحت تأثیر قرار می‌گیرند و عملا خرید چنین خودرویی به درد نمی‌خورد. بنابراین توجه داشته باشید که خرید خودرویی با شاسی آسیب دیده مناسب نیست و از چنین انتخابی اجتناب کنید.

8. خرید خودروی رنگ شده؟

حتماً می‌دانید که خودروی رنگ شده نباید بخرید زیرا رنگ شدگی نشانه بارز تصادف خودرو است. تشخیص اینکه ماشین رنگ دارد یا نه آسان است و اگر نمی‌توانید متوجه این قضیه شوید، بهتر است از یک کارشناس رنگ کمک بگیرید. البته گاهی راننده طوری ماشین را صافکاری و رنگ کرده که تشخیص تنها به وسیله کارشناس میسر خواهد بود.

خودروی فرسوده

از خرید این ماشین ها دوری کنید

قیمت خودروی رنگ شده ارزان تر است چرا که اغلب مشتریان می‌دانند این خودرو تصادفی است. افت قیمت نتیجه خرید خودروی رنگ شده است و اگر بخواهید روزی چنین خودرویی را بفروشید با مشکل مواجه خواهید شد.

سخن پایانی

در مقاله‌ای که خواندیم فهمیدیم که نباید چه خودروهایی را بخریم و از روی همین قضیه می‌توانیم بفهمیم که خرید چه خودروهایی مناسب و به صرفه است. خرید خودرو اصولا دشوار نیست و تنها نیازمند توجه دقیق و دقت نظر است. می‌توانید سختی این کار را به جان نخرید و از کارشناس کمک بگیرید تا انتخابتان مطمئن باشد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.