تاریخ انتشار : دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۷
کد خبر : 65996

اگر بیت کوین دارید، به نفعتان است که کسی از آن خبر نداشته باشد!

اگر بیت کوین دارید، به نفعتان است که کسی از آن خبر نداشته باشد!

اگر بیت کوین دارید، به نفعتان است که کسی از آن خبر نداشته باشد! اگر بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی دیگری دارید، سعی کنید در خصوص آن با دیگران صحبت نکنید اما چرا؟ در این مطلب به چرایی این موضوع..

اگر بیت کوین دارید، به نفعتان است که کسی از آن خبر نداشته باشد!

اگر بیت کوین یا هر ارز دیجیتالی دیگری دارید، سعی کنید در خصوص آن با دیگران صحبت نکنید اما چرا؟ در این مطلب به چرایی این موضوع می‌پردازیم.

از جمله مباحث مهمی که برای اغلب مردم و به خصوص ثروتمندان از اهمیت بسزایی برخوردار است، امنیت دارایی‌ها است. حال اگر پای تامین امنیت دارایی‌های دیجیتالی به میان آید، ماجرا به کلی دگرگون می‌شود. سرمایه گذاران و حتی کسانی که اندک سرمایه‌ای دارند برای حفظ آن و جلوگیری از دستبرد زدن توسط سارقان یا هکرها همواره به دنبال راهی مطمئن هستند.

شاید فکر کنید دارایی‌های دیجیتالی شما به خصوص رمز ارزهایتان، با کیف پول نرم افزاری یا سخت افزاری مطمئن و داشتن رمز عبوری اختصاصی به صورت کامل در امان خواهند بود اما باید بدانید این اقدامات گر چه خوب و مناسب است اما تضمین کننده قطعی سرمایه شما نیست.

اگر بیت کوین دارید راجع به آن با کسی حرف نزنید!

شاید به این موضوع فکر نکرده باشید اما باید بدانید که گاهی اوقات رفتار و گفتارتان می‌تواند زمینه ساز از بین رفتن سرمایه‌تان شود. حدود ده سالی می‌شود که از رونق گرفتن بیت کوین و تبدیل شدن آن به پادشاه ارزهای دیجیتال می‌گذرد و برای افراد بسیاری سرمایه‌های هنگفتی به ارمغان آورده است.

جامعه هواداری بیت کوین امروزه گسترش روزافزونی را شاهد است و اغلب سرمایه گذاران در این حوزه به بیت کوین به دیده ذخیره ارزش نگاه می‌کنند. آنها معتقدند که بیت کوین می‌تواند حافظ مالکیت دیجیتالی دارایی‌ها هم باشد. حال اغلب دیده می‌شود که عاشقان دنیای کریپتوکارنسی‌ها و علی‌الخصوص بیت کوین، همه جا و در هر زمانی به دنبال گوشی برای صحبت‌هایشان هستند و کار به جایی رسیده که به برخی از آنها لقب اینفلوئنسر بیت کوین داده‌اند.

کیف پول بیت کوین

اگر از آن دسته سرمایه گذارانی هستید که عمده دارایی‌تان را صرف خرید این پروتکل ناشناس و پیچیده کرده‌اید، باید در جریان باشید که صحبت کردن زیاد در این باره می‌تواند به ضرر شما تمام شود. می‌پرسید چرا؟ در ادامه به تشریح پاسخ خواهیم پرداخت.

اگر ثروتمند هستید، بدانید که هدف هستید

شاید ضرب‌المثل «برنده همه غنائم را با خود می‌برد» را شنیده باشید. این عبارت کوتاه از زمان‌های دور تا به امروز کاربرد داشته است و برخی از انسان‌ها بدون اینکه چیزی به آنها تعلق داشته باشد را با سلطه و زور کسب می‌کردند. از همان زمان‌های دور نیز چنین افرادی برای اینکه بتوانند از دارایی‌هایشان محافظت کنند می‌بایست از دیگران یک گام جلوتر می‌بودند.

ثروتمندان امروزه برای تامین امنیت خود، خانواده خود و دارایی‌های تحت اختیارشان به ابزارهایی مثل محافظان، صندوق‌های امانات امنیتی و ماشین های زرهی متوسل می‌شوند. حال امروزه دیگر دارایی‌ها مادی و عینی نیستند بلکه دیجیتالی خواهند بود. بیت کوین از جمله دارایی‌های دیجیتالی محبوب میان ثروتمندان جهان است که درون پروتکل بلاک چین ذخیره می‌شود.

هر کاربر به هنگام ورود به بازار ارزهای دیجیتال دارای یک کلید اختصاصی خواهد بود که تضمین کننده امنیت آن است. آن چیزی که دارایی‌های دیجیتالی را تا بدین حد ارزشمند ساخته، نحوه تامین امنیت حساب‌های کاربری است. حال اگر می‌خواهید که هکرهای رایانه‌ای سرمایه دیجیتالی شما را به یغما ببرند، با دیگران درباره آن گفتگو کنید تا بتوانند از لا به لای صحبت‌های شما اطلاعات لازم را بدست آورند.

اعتبار بیت کوین

همه فروشنده هستند

اینکه بتوانید طوری برخورد کنید که تعامل سازنده با دیگران داشته باشید خوب است اما یادتان باشد هنگامی که ثروتمند می‌شوید، موقعیت‌های بسیاری برای شما پیش می‌آید. بنابراین وقتی در جامعه به عنوان یک ثروتمند شناخته می‌شوید، برای دیگران به چشم یک فروشنده دست به نقد هستید که وقت و بی وقت به سراغتان می‌آیند.

امری بدیهی و واضح است که افراد باید در موعد مقرر و با برنامه و اجازه قبلی به سراغ شخصی همچون شما بیایند. البته عده‌ای هستند که چون شما را نمی‌شناسند، ممکن است خروس بی‌محل شوند و زمانی را برای ارتباط انتخاب کنند که خوشایند شما نیست. مطمئنا دوست ندارید که میانه جشن عروسی فرزندتان، کسی سراغ شما را بگیرد و در مورد کار صحبت کند.

اگر هم که ناگهانی به ثروتی دست یابید و اوضاع مالی‌تان زیر و رو شود، مسلماً افراد زیادی از گوشه و کنار سر و کله شان پیدا می‌شود و هر یک از آنها نیز درخواستی از شما خواهند داشت. در این شرایط برخی از آنها عزیزانتان هستند و تمایل دارید کمکشان کنید و از طرف دیگر باید نسبت به هر حرکت و اقدامتان محتاطانه عمل کنید.

حال شاید بتوانید حال فردی را که در یک لاتاری برنده میلیون‌ها دلار شده و می‌خواهد برای همیشه ناشناس بماند درک کنید. حال تمام اینها را گفتیم که بدانید اگر به سرمایه گذاری خود روی بیت کوین اطمینان کافی را دارید و می‌دانید که روزی از این راه میلیونر می‌شوید، سعی کنید همچون برنده لاتاری کمتر درباره آن با دیگران گفتگو کنید.

امنیت دارایی دیجیتالی

همه چیز شما نیستید

انسان‌ها خواه ناخواه در تقابل با دیگران هستند. ارتباطات انسانی جزء لاینفک زندگی اجتماعی است و ادعای اینکه برخی تنها هستند و هیچگونه ارتباطی ندارند، نادرست است. افراد معمولی به فکر محافظت از خودشان هستند اما ثروتمندان علاوه بر این باید حافظ امنیت خود و خانواده‌شان هم باشند.

اگر فکر می‌کنید وضعیت شما طوری است که هیچکس نمی‌تواند آسیبی به شما و دارایی‌تان برساند، نظرتان در خصوص خانواده‌تان چیست؟ افراد شیاد و کلاهبردار ممکن است از هر راهی وارد شوند تا بتوانند روی شما فشار آورند و بعید نیست که از نزدیکان شما به عنوان اهرمی برای رسیدن به خواسته‌هایشان استفاده کنند.

شاید بتوان گفت که محافظت از نزدیکان در برابر هرگونه اقدام این چنینی مانند اخاذی، باج گیری و آدم‌ربایی از جمله دشوارترین امور در جهت حفظ امنیت است. برای مثال ممکن است فردی کلاهبردار به راحتی اطلاعات شما را جعل کند و سپس به نزدیکان شما پیام دهد و از آنها اخاذی کند. اگر میزان ثروت خود را در معرض دید دیگران قرار دهید باید عواقب آن را نیز متحمل شوید.

درگیر مشکلات قانونی نشوید

یکی از مهمترین مباحثی که در اینجا پیش می‌آید، اجتناب از مشکلات قانونی و دوری از مراجع قانونی و دادگاه‌ها است. اگر با ثروتمندان اطراف گپ و گفتی داشته باشید، به شما می‌گویند که تا بدین لحظه، پایشان به چنین مکان‌هایی باز شده و اتهامات واهی و دروغین بسیاری را تحمل کرده‌اند.

ممکن است برخی از افراد سودجو با غرض ورزی ادعای واهی در دادگاه مطرح کنند تا از این طریق به اعتبار شما لطمه وارد نمایند. حال فرض کنید که اگر کلاهبرداران و شیادان از وضعیت مالی و حساب‌های بانکی شما مطلع شوند چه اتفاقی خواهد افتاد؟ بله شما طعمه‌ای آماده برای این افراد خواهید شد.

بیت کوین

جار نزدید که بیت کوین دارید

تمام محتوای این مقاله برای این بود که سرانجام به شما بگوییم، به هیچ وجه آنچه دارید را جار نزنید و به دیگران نگویید. این یک اصل مهم است و هیچ ارتباطی با شغل و میزان ثروت شما ندارد. شاید شما یک کارخانه‌دار موفق هستید یا یک مهندس موفق. این مهم است که خودتان را در ویترین نگذارید تا شیادان شما را هدف قرار ندهند.

آن هنگام که اطرافیان شما می‌فهمند که دارایی شما چقدر است و کجا قرار دارد، راه برای مشکلات و خطرات بسیاری باز می‌شود. اگر در حوزه دارایی‌های دیجیتالی همچون بیت کوین فعالیت می‌کنید به یاد داشته باشید که ابتدا باید از امنیت کلید خصوصی خود مطمئن شوید.

قدم بعدی این است که در گفتگوی با دیگران به هیچ وجه از میزان اندوخته خود صحبت نکنید. توجه داشته باشید که زمانی تهدید به دنبال شما خواهد آمد که خودتان، خودتان را لو دهید. می‌توانید به جای صحبت از حساب درآمدی بیت کوین خود یا اطلاعات شخصی‌تان درباره پیشرفت‌های فناوری کریپتو و آینده آن حرف بزنید.

نهایتاً باید بگوییم که تک تک کلمات به ظاهر بی اهمیت شما می‌تواند موجب تحریک شدن دیگران شود و حتی در بدبینانه‌ترین حالت می‌تواند منجر به از دست دادن جانتان گردد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.