تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر : 583590

اگر به کودکان خود اهمیت می‌دهید، نصب این برنامه ضروری است

اگر به کودکان خود اهمیت می‌دهید، نصب این برنامه ضروری است

اگر به کودکان خود اهمیت می‌دهید، نصب این برنامه ضروری است برنامه ژاپنی محافظ کودکان با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، عکس‌های قابل سوءاستفاده در گوشی هوشمند را شناسایی کرده و آنها را حذف می‌کند. یک شرکت ژاپنی در حال ساخت اپلیکیشنی است که عکس‌های برهنه کودکان را به صورت خودکار از گوشی آنها پاک

اگر به کودکان خود اهمیت می‌دهید، نصب این برنامه ضروری است

برنامه ژاپنی محافظ کودکان با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، عکس‌های قابل سوءاستفاده در گوشی هوشمند را شناسایی کرده و آنها را حذف می‌کند.

یک شرکت ژاپنی در حال ساخت اپلیکیشنی است که عکس‌های برهنه کودکان را به صورت خودکار از گوشی آنها پاک می‌کند. این برنامه به عنوان راهی برای جلوگیری از بهره‌کشی جنسی از کودکان و خردسالان در دست توسعه قرار گرفته است.

برنامه مذکور در مرحله آزمایش بتا است و با همکاری میان Smartbooks Inc، دانشگاه بهداشت فوجیتا در استان آیچی و ایستگاه محلی ناکامورا در استان ناگویا، توسعه یافته است.

نوبوهیرو سوزوکی، معاون بخش امنیت اجتماعی پلیس ناکامورا، در این باره گفت:

رابطه میان کودکان و رسانه‌های اجتماعی به شدت در هم تنیده است. ما می‌خواهیم از این برنامه برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های جنسی استفاده کنیم.

این اپلیکیشن که هنوز بدون نام رسمی است و کودومامو (به معنای ترکیبی از کلمات کودک و محافظت در ژاپنی) لقب گرفته، از فناوری هوش مصنوعی برای تشخیص عکس‌های برهنه کودکان استفاده می‌کند.

این نرم‌افزار پس از نصب بر روی گوشی، به اسکن عکس‌ها پرداخته تا هرگونه برهنگی را تشخیص دهد و هم‌چنین عکس‌های زیر شکم، سینه‌ها و اندام تناسلی برهنه را نیز شناسایی خواهد کرد. در صورت یافتن این موارد، تصویر حذف می‌شود و والدین کودک باخبر خواهند شد. هم‌چنین ویژگی دیگری برای این برنامه در حال توسعه است که به موجب آن، پاک کردن نرم‌افزار تنها با اجازه سرپرست ممکن خواهد شد.

نائوتو تومیتا، از بنیانگذاران SmartBooks در گفتگو با Vice گفت که این برنامه می‌تواند به عنوان یک محافظ برای جلوگیری از ارسال تصاویر در معرض خطر برای کودکان عمل کند.

وی افزود:

برخی والدین به علت جرائم و تهدیدهای بالقوه اینترنت، در خرید گوشی های هوشمند برای فرزندانشان مردد هستند. بنابراین نصب این برنامه به رفع تردیدهای آنها کمک خواهد کرد.

به گزارش Vice، داده‌های پلیس ژاپن در سال 2021 نشان می‌دهد که 1811 کودک قربانی جرایم اجنماعی شده‌اند که از میان آنها، یک سوم از این موارد، ناقض قوانین پورنوگرافی کودکان هستند، این شامل کودکانی است که عکس‌های برهنه از خود می‌گیرند.

یکی از مشکلاتی که سازندگان این برنامه با آن روبرو هستند، چگونگی تشویق مردم برای دانلود و نصب آن است. تومیتا در پایان گفت که هدف او این است که کودکان، این برنامه را برای محافظت از خود نصب کند. انتظار می‌رود که نرم‌افزار محافظ کودکان، تا پایان سال 2022 برای خردسالان و سرپرستان به طور یکسان قابل دریافت و استفاده باشد.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.