تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
کد خبر : 61336

اگر این ویژگی را غیرفعال نکنید، گوگل همیشه شما را ردیابی می‌کند

اگر این ویژگی را غیرفعال نکنید، گوگل همیشه شما را ردیابی می‌کند

اگر این ویژگی را غیرفعال نکنید، گوگل همیشه شما را ردیابی می‌کنداگر این گزینه را از تنظیمات اکانت گوگل خود غیرفعال نکرده باشید، گوگل تا ابد می‌تواند موقعیت مکانی شما را ردیابی کند، بداند که کجا هستید و..

گوگلاگر این ویژگی را غیرفعال نکنید، گوگل همیشه شما را ردیابی می‌کند

اگر این گزینه را از تنظیمات اکانت گوگل خود غیرفعال نکرده باشید، گوگل تا ابد می‌تواند موقعیت مکانی شما را ردیابی کند، بداند که کجا هستید و کجا می‌روید.

آیا تصور می‌کنید با خاموش کردن گزینه Google Location History از طریق اکانت گوگل خود می‌توانید جلوی ردیابی خود توسط گوگل را بگیرید؟ غول جستجوی جهان ادعا می‌کند داده‌هایی که این گزینه در اختیار گوگل قرار می‌دهد، باعث می‌شود با فهمیدن موقعیت مکانی کاربر بتواند بهتر سرویس‌دهی کند. این درحالیست که گوگل ادعا می‌کند “Location History” به صورت پیش‌فرض خاموش است و با مجوز خود کاربر فعال می‌شود.

با غیرفعال کردن Google Location History اطلاعات شخصی شما که پیشتر توسط گوگل جمع‌آوری شده بود، پاک نمی‌شود. چگونه آن‌ها را باید پاک کرد؟

وقتی از اپلیکیشن Google Maps‌ استفاده می‌کنید، به صورت تصادفی این ویژگی فعال می‌شود و وقتی وارد اکانت گوگل خود شوید و قابلیت Location History را غیرفعال کنید، گوگل فقط جمع‌آوری اطلاعات جدید را متوقف می‌کند. این یعنی تمام اطلاعاتی که از گذشته جمع‌آوری شده‌اند، در maps.google.com/timeline ذخیره شده‌اند.

اما به نقل از The Hill، خبر خوب اینکه هم اکنون امکان حذف اطلاعات قدیمی کاربران در تاریخچه مکانی هم وجود دارد. برای انجام این کار ابتدا باید وارد صفحه myactivity.google.com شوید و در زیر بخش Location History روی آیکون فلش کلیک کنید. این گزینه شما را به بخش تنظیماتی می‌برد که یکی از گزینه‌های آن Manage activity نام دارد. روی این گزینه کلیک کنید و یک به یک، مکان‌هایی که در گذشته رفته‌اید را پاک کنید.

گوگل

ما در اینجا به شما آموزش دادیم که چگونه می‌توانید تاریخچه مکانی را از اکانت گوگل خود غیرفعال کنید و تمام مکان‌هایی که در گذشته رفته‌اید را هم از این تاریخچه پاک کنید. اما بدون متوقف کردن گوگل از ردیابی شما، جلوی این سرویس گرفته نمی‌شود و آن همچنان اطلاعات شخصی موقعیت مکانی شما را با رفتن به سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های تحت نظارت خود (مثل سایت گوگل، یوتیوب و گوگل مپس) جمع آوری می‌کند. بسته به تنظیمات اپلیکیشن دوربین شما، آن حتی می‌تواند به تصاویر شما هم دسترسی پیدا کند.

برای همیشه جلوی فضولی گوگل را بگیرید

برای متوقف کردن فضولی‌های گوگل، شما باید گزینه Web & App Activity Tracking را هم غیرفعال کنید. برای این کار وارد صفحه myactivity.google.com شوید و در زیر گزینه Web & App Activity روی آیکون فلش کلیک کنید. در اینجا کنترل‌های فعالیت در اختیار شما قرار می‌گیرد. دکمه Web & App Activity را خاموش کنید تا یک صفحه هشدار با توضیح اینکه چه اتفاقی بعد از خاموش کردن این گزینه می‌افتد، روی صفحه ظاهر شود.

متوقف کردن گزینه Web & App Activity جلوی فضولی گوگل را می‌گیرد

به عنوان مثال گوگل می‌گوید:

متوقف کردن Web & App Activity ممکن است جلوی تجربیات شخصی‌سازی شده بیشتر در سرویس‌های گوگل را بگیرد. به طور مثال شما ممکن است نتایج جستجوی نامرتبط‌تری را ببینید یا توصیه‌های کمتری در مورد مکان‌های مورد اهمیت خود را دریافت کنید. این تنظیم روی تمام سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌هایی که به اکانت شما متصل هستند، اعمال می‌شود. حتی اگر این تنظیمات متوقف شود، گوگل ممکن است موقتاً از اطلاعات آخرین جستجوهای شما برای بهبود کیفیت جستجوی فعلی شما استفاده کند.

در پایین سمت راست صفحه شما دو دکمه Cancel و Pause را مشاهده می‌کنید. برای متوقف کردن ردیابی، به پایین صفحه بیایید تا دکمه آبی رنگ Pause را ببینید و روی آن کلیک کنید. اگر هم می‌خواهید به طور کلی این گزینه را غیرفعال کنید، روی دکمه Cancel کلیک کنید.

در صورتی که راهنمای فوق را دنبال کرده باشید، نه تنها تمام داده‌های موقعیت مکانی را که گوگل طی سالیان سال از سوی شما جمع آوری کرده پاک می‌کنید، بلکه می‌توانید جلوی جمع‌آوری اطلاعات جدیدتر از طرف گوگل را هم بگیرید. در صورتی که تصور می‌کنید غیرفعال کردن این گزینه روی نتایج جستجوی شما تأثیر منفی داشته هم می‌توانید مجدداً مراحل بالا را دنبال کنید و این گزینه را راه‌اندازی کنید.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.