تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۳:۳۱
کد خبر : 39742

اگر اصول امداد و نجات را نمی‌دانید، قهرمان بازی درنیاورید

اگر اصول امداد و نجات را نمی‌دانید، قهرمان بازی درنیاورید

اگر اصول امداد و نجات را نمی‌دانید، قهرمان بازی درنیاورید عکس تزئینی است یک کارشناس ایمنی با بیان اینکه اولین در خواست از افرادی که با یک حادثه مواجه می شوند این است که اگر اطلاعاتی در خصوص رسیدگی به ..

اگر اصول امداد و نجات را نمی‌دانید، قهرمان بازی درنیاورید

اگر اصول امداد و نجات را نمی‌دانید، قهرمان بازی درنیاورید
عکس تزئینی است

یک کارشناس ایمنی با بیان اینکه اولین در خواست از افرادی که با یک حادثه مواجه می شوند این است که اگر اطلاعاتی در خصوص رسیدگی به مصدوم ندارند محیط حادثه را ترک کنند گفت: اقدامات نابه‌جا و غیراصولی می تواند فردی را که تصادف کرده دچار آسیب های جبران ناپذیر کند.

محمدرضا مرشد دوست در گفت‌وگو با ایسنا درباره نحوه برخورد با مصدومان سوانح ترافیکی و رفتاری که باید در صحنه حوادث داشته باشیم، اظهار کرد: اولین در خواست از هر فردی که با یک حادثه مواجه می‌شود این است که اگر اطلاعاتی درخصوص رسیدگی به مصدوم ندارند محیط را ترک کنند. احساسات نباید به این تصمیم فرد غلبه کند چراکه حضور فرد ناآگاه ازدحام و ترافیک ایجاد می‌کند و با حضور در صحنه تصادف احتمال وقوع حادثه دیگر نیز وجود دارد.

وی ادامه داد: دومین نکته‌ای که در خصوص تصادفات وجود دارد این است که زمانی که با تصادف مواجه شدیم باید دو اقدام مهم را انجام دهیم. اولین اقدام علامت گذاری پیش از تصادف است، یعنی زمانی که با تصادفی روبرو بودیم برای اینکه سایر خودرو ها پیش از نزدیک شدن از وقوع حادثه آگاه باشند، پیش از محل تصادف بایستیم و علامت بدهیم.

این کارشناس ایمنی گفت: در برخی از موارد اقدامی که انجام می شود این است که مردم در خودرو تصادفی را باز می‌کنند و با فشار و زور فردی که در خودرو گرفتار شده را بیرون می کشند، اقدامات نا به جا و غیر اصولی می تواند فردی که تصادف کرده را دچار آسیب های جبران ناپذیری کند.

این کارشناس ایمنی با اشاره مرگ افراد در حوادث ترافیکی شدید گفت: در این شرایط بیرون کشیدن فرد از خودرو به جز آسیب روانی برای افرادی که از محل عبور و این صحنه را مشاهده می کنند هیچ تاثیر دیگری ندارد. پس اولویتی برای خارج کردن فرد جان‌باخته از یک خودرو نداریم.

این کارشناس ایمنی اظهار کرد: اگر هیچ آموزشی در خصوص کمک به مصدومان ترافیکی ندیدیم باید محل را ترک کنیم، اما باید درباره محل وقوع حادثه اطلاعات کسب کرده و به نیرو های امدادی ارایه دهیم. بسیاری از افراد که با نیروهای امدادی تماس می گیرند نمی توانند آدرس درستی به افراد بدهند درحالی که این یکی از بهترین کمک ها حین تصادفات رانندگی است.

وی افزود: زمانی که قصد داریم به جاده ای وارد شویم بسیار خوب است که نسبت به موقعیت های آن جاده، جهت محور و… آگاهی داشته باشیم.در این شرایط اگر حادثه ای رخ داد می توان آدرس موقعیت را به نیرو های امدادی ارایه کرد.

این کارشناس ایمنی گفت: پس از حضور نیروهای امدادی اگر قصد کمک داریم بهترین کار پیروی از دانسته ها و تذکرات نیروهای امدادی است، چرا که آنها بیشتر از سایر افراد به ویژگی های صحنه حادثه آگاه هستند.

وی با اشاره به تماشاچیان مرگ، افرادی که پس از حضور در صحنه حادثه دچار حادثه دیگری می شوند و در برخی موارد به دلیل وقوع تصادفات ثانویه جان خود را از دست می دهند گفت: اگر افراد نمی توانند اقدامی در صحنه حادثه انجام دهند نباید جزو تماشاچیان مرگ باشند، چرا که هر لحظه امکان برخورد یک خودرو دیگر با تماشاچیان یک حادثه وجود دارد. در برخی موارد این حادثه های ثانویه اثرات تصادفی بیشتری نسبت به حوادث اولیه دارند.

مرشد دوست با بیان اینکه توقف در لاین مقابل تصادف ها نیز موجب وقوع تصادف زنجیره ای دیگر می شود گفت: زمانی خودرو ها در لاین مخالف یک تصادف برای بازدید صحنه حادثه، سرعت خود را کم می کنند، موجب وقوع تصادفات زنجیره ای می شود.

مرشد دوست با اشاره به لزوم آگاهی نسبت به اصول امداد و نجات گفت: در برخی از کشور ها برای گرفتن گواهینامه رانندگی، به جز امتحان آیین نامه و رانندگی گرفتن گواهینامه امداد و نجات نیز اهمیت دارد. این در کشور ما اتفاق نیفتاده اما افراد باید نسبت به این اقدامات آگاهی داشته باشند که در لحظات اولیه حادثه بتوانند برای خود و خانواده اقدامات درستی انجام دهند.

وی در خصوص استفاده از صندلی کودک نیز گفت: خیلی مهم است که این نکته را از یاد نبریم که باید برای کودکان صندلی های خودرو استاندارد تهیه کرد و آن ها را از اسیب حوادث دور نگه داشت.

انتهای پیام

منبع خبر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.