تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر : 44430

اکسون ۳۰ الترا به طور رسمی رونمایی شد

اکسون ۳۰ الترا به طور رسمی رونمایی شد

اکسون ۳۰ الترا به طور رسمی رونمایی شدشرکت زد تی ای برخلاف گوشی‌های قبلی خود، گوشی‌ اکسون ۳۰ الترا را در دو کشور آمریکا و کانادا عرضه خواهد کرد. هنوز قیمت و تاریخ عرضه‌ی این گوشی اعلام نشده است اما این شرکت در گذشته از عرضه‌ی محصولات خود در آمریکای شمالی خودداری می‌کرد. این گوشی همانند دیگر نسخه‌‌های سری اکسون در کشورهای اروپایی نیز عرضه خواهد شد. همچنین دو نسخه‌ی دیگر از این گوشی با نام‌های اکسون ۳۰ و اکسون ۳۰ پرو نیز وجود دارد و این دو نسخه برای بازار آمریکای شمالی ارسال نخواهند شد. در طی مراسم معرفی این گوشی‌ها، شرکت زد تی ای تقریباً اشاره‌ای به نسخه‌ی پایه‌ی اکسون ۳۰ نکرد و ما تنها می‌دانیم که این گوشی از دوربین زیرنمایشگر بهره خواهد برد.
مطالب مرتبط:تیزرهای جدیدی از اکسون ۳۰ الترا منتشر شد
اکسون ۳۰ التراگوشی اکسون ۳۰ الترا با دوربین‌ سه‌‌گانه‌ی ۶۴ مگاپیکسلی خود توانسته تا توجه بسیاری از کاربران را جلب کند. ترکیب دوربین‌های این گوشی شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لنز IMX686 سونی و قابلیت ثبات اپتیکال تصویر (دریچه‌ی f/1.6)، یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی دیگر با لنز بزرگ‌تر (۳۵ میلی‌متر، د..

اکسون ۳۰ الترا به طور رسمی رونمایی شد

شرکت زد تی ای برخلاف گوشی‌های قبلی خود، گوشی‌ اکسون ۳۰ الترا را در دو کشور آمریکا و کانادا عرضه خواهد کرد. هنوز قیمت و تاریخ عرضه‌ی این گوشی اعلام نشده است اما این شرکت در گذشته از عرضه‌ی محصولات خود در آمریکای شمالی خودداری می‌کرد. این گوشی همانند دیگر نسخه‌‌های سری اکسون در کشورهای اروپایی نیز عرضه خواهد شد. همچنین دو نسخه‌ی دیگر از این گوشی با نام‌های اکسون ۳۰ و اکسون ۳۰ پرو نیز وجود دارد و این دو نسخه برای بازار آمریکای شمالی ارسال نخواهند شد. در طی مراسم معرفی این گوشی‌ها، شرکت زد تی ای تقریباً اشاره‌ای به نسخه‌ی پایه‌ی اکسون ۳۰ نکرد و ما تنها می‌دانیم که این گوشی از دوربین زیرنمایشگر بهره خواهد برد.

مطالب مرتبط:

  • تیزرهای جدیدی از اکسون ۳۰ الترا منتشر شد

اکسون ۳۰ الترا

گوشی اکسون ۳۰ الترا با دوربین‌ سه‌‌گانه‌ی ۶۴ مگاپیکسلی خود توانسته تا توجه بسیاری از کاربران را جلب کند. ترکیب دوربین‌های این گوشی شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با لنز IMX686 سونی و قابلیت ثبات اپتیکال تصویر (دریچه‌ی f/1.6)، یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی دیگر با لنز بزرگ‌تر (۳۵ میلی‌متر، دریچه‌ی f/1.9) و دوربین فوق عریض ۶۴ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه (۱۳ میلی‌متر) می‌شود. دوربین اصلی این گوشی، توانایی ضبط ویدیو به‌صورت ۸کی در ۳۰ فریم بر ثانیه را دارد.

اکسون 30 الترا

همچنین در قسمت پشتی گوشی، یک دوربین پریسکوپ ۵x (لنز ۱۲۳ میلیمتری با قابلیت ثبات اپتیکال تصویر) با لنز ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است. فاصله‌ی بین دوربین اصلی و دوربین پریسکوپ توسط دوربین ۶۴ مگاپیکسلی دوم پر شده است. لنز ۳۵ میلی‌متری این دوبین در مقایسه با دوربین اصلی از بزرگ‌نمایی ۱٫۵ برابر بهره می‌برد.

در قسمت جلوی گوشی، بار دیگر از فناوری تقریباً منسوخ‌شده‌ی پانچ هول استفاده شده و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی گوشی درون این پانچ هول قرار گرفته است. این در حالی است که اکسون ۲۰ ۵G اولین گوشی هوشمند شرکت زد تی ای بود که از فناوری دوربین زیر نمایشگر استفاده می‌کرد و از این رو، به‌کارگیری دوباره‌ی پانچ هول کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. به احتمال زیاد، سلفی گرفتن، اولویت شرکت زد تی ای نبوده است.

اکسون 30 الترا

اکسون ۳۰ الترا از صفحه نمایش اولد ۶٫۶۷ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتز استفاده کرده است. همچنین دو حالت ۱۲۰ هرتز و ۹۰ هرتز نیز برای گوشی در نظر گرفته شده است اما این نرخ، کمتر از ۶۰ هرتز نمی‌شود. نرخ بهره‌برداری لمسی این گوشی نیز ۳۰۰ هرتز بوده و ویژگی‌هایی مانند رزولوشن +۱۰۸۰ پیکسل، پشتیبانی از فناوری +HDR10 و فضای رنگ DCI-P3 صددرصد نیز در اکسون ۳۰ الترا استفاده شده است. لبه‌های این گوشی کمی منحنی بوده و وظیفه محافظت از نمایشگر بر عهده‌ی پنل گوریلا گلس ۵ می‌باشد.

اکسون 30 الترا

شرکت زد تی ای برخلاف گوشی‌های میان‌رده‌ی سری اکسون ۲۰، در گوشی اکسون ۳۰ الترا از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کرده است. این گوشی در دو نسخه‌ی مختلف با ترکیب رم (LPDDR5) و حافظه‌ی داخلی (UFS 3.1) 256/8 گیگابایت و ۲۵۶/۱۲ گیگابایت عرضه خواهد شد. همچنین نسخه‌ی ویژه‌ی این گوشی از ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی بهره خواهد برد.

این گوشی به باتری ۴٫۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز شده و از فست شارژ با سیم ۶۶ واتی پشتیبانی می‌کند. با این حال، خبری از فست شارژ بدون سیم در این گوشی نیست. اکسون ۳۰ الترا همچنین از فناوری ۵G، وای‌فای ۶E و NFC پشتیبانی کرده و از سیستم‌عامل MyOS 11، که براساس اندروید ۱۱ طراحی شده است، استفاده می‌کند.

اکسون 30 الترا

پیش‌فروش این محصول در کشور چین از تاریخ ۳۰ فروردین (۱۹ آپریل) آغاز شده و به‌زودی در کشورهای دیگر نیز عرضه می‌شود. اکسون ۳۰ الترا در سه رنگ سیاه، آبی و سفید عرضه شده و نسخه‌ی ویژه‌ی آن نیز با رنگ برنزی به بازار خواهد آمد.

نسخه‌ی استاندارد اکسون ۳۰ الترا در کشور چین به قیمت ۴٫۷۰۰ یوان (۷۲۰ دلار/۶۰۰ یورو) به فروش خواهد رسید و قیمت دو نسخه‌ی دیگر آن به ترتیب ۵۰۰۰ یوان و ۶،۶۶۶ یوان اعلام شده است. هنوز مشخص نیست که این محصول در کشورهای آمریکا و کانادا و همچنین کشورهای اروپایی با چه قیمتی به فروش خواهد رسید.

اکسون 30 الترا

اکسون ۳۰ پرو

گوشی اکسون ۳۰ پرو شباهت بسیاری به اکسون ۳۰ الترا داشته و تنها تفاوت‌هایی در دوربین و نمایشگر آن‌ها مشاهده می‌شود. این گوشی از صفحه نمایش اولد ۶٫۶۷ اینچی با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز استفاده کرده است. این نمایشگر از عمق رنگ ۱۰ بیتی بهره برده و از فضای رنگ DCI-P3 به‌طور صددرصد پشتیبانی کرده است. همچنین نرخ بهره‌برداری لمسی این گوشی ۳۶۰ هرتز بوده که از اکسون ۳۰ الترا کمی بیشتر است.

همچنین این گوشی از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده کرده و نسخه‌ی استاندارد آن از ترکیب رم و حافظه‌ی داخلی ۱۲۸/۶ گیگابایت بهره‌مند خواهد شد. پشتیبانی از فناوری ۵G و وای‌فای ۶ از دیگر ویژگی‌های این گوشی است.

اکسون 30 پرو
اکسون 30 پرو
اکسون 30 پرو

ترکیب دوربین‌های این گوشی شامل دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی (لنز IMX682 سونی)، دوربین فوق عریض ۶۴ مگاپیکسلی (زاویه دید ۱۲۰ درجه)، دوربین ماکروی ۵ مگاپیکسلی و حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود. باتری ۴٫۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی نسبت به اکسون ۳۰ الترا کمی کوچک‌تر بوده و در نتیجه زمان کمتری برای شارژ نیاز دارد. این باتری از فست شارژ ۵۵ واتی (با سیم) پشتیبانی می‌کند.

نسخه‌ی ۱۲۸/۶ گیگابایتی اکسون ۳۰ پرو به قیمت ۳۰۰۰ یوان (۴۶۰ دلار/۳۸۵ یورو) به فروش خواهد رسید و نسخه‌های ۱۲۸/۸ گیگابایتی و ۲۵۶/۸ گیگابایتی آن به‌ترتیب ۳،۳۰۰ یوان و ۳،۶۰۰ یوان قیمت خواهند داشت.

منبع: GSMArena

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.