تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷
کد خبر : 43654

اپل یک شاهد را به کمیته فرعی سنا می‌فرستد

اپل یک شاهد را به کمیته فرعی سنا می‌فرستد

اپل یک شاهد را به کمیته فرعی سنا می‌فرستدپس از انتقاد چندین سناتور مجلس سنا از اپل به خاطر عدم همکاری مناسب با آن‌ها، اپل روز یکشنبه اعلام کرد که رئیس جلسه مطابقت خود را در جلسه دادرسی روز چهارشنبه ۱ اردیبهشت معادل با ۲۱ ‌آوریل به طور رسمی و به منظور همکاری با این مجلس به سنا می‌فرستد. عضو کمیته دفتر سنا یعنی سناتور‌امی کلوبوچار (دی‌ ام ان) به طور رسمی این موضوع را تأیید کرد.
رهبر کمیته قضایی سنا روز جمعه با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل اپل یعنی تیم کوک، خواستار آن شد که اپل باید نماینده خود را به جلسه دادرسی بفرستد ولی پیش از این عنوان شد که اپل از مشارکت در این کار و همکاری با مجلس سنا امتناع میورزد. در این نامه، کلوبوچار و سناتور مایک لی (آر یو تی) به طور کلی اظهار داشتند که اپل ناگهان تصمیم گرفته است تا شاهدان خود را به جلسات دادرسی که متمرکز بر اپ استور اپل و فروشگاه گوگل است، ارائه کند. این یک تصمیم ناگهانی از سوی اپل برای همکاری با این کمیته است.
مطالب مرتبط:اپیک گیمز در تلاش برای یافتن رئیس اسبق آی او اس اپل برای شهادت در دادگاهمدیران اپل، گوگل، آمازون و فیسبوک در ۶ مردادماه در دا..

اپل یک شاهد را به کمیته فرعی سنا می‌فرستد

پس از انتقاد چندین سناتور مجلس سنا از اپل به خاطر عدم همکاری مناسب با آن‌ها، اپل روز یکشنبه اعلام کرد که رئیس جلسه مطابقت خود را در جلسه دادرسی روز چهارشنبه ۱ اردیبهشت معادل با ۲۱ ‌آوریل به طور رسمی و به منظور همکاری با این مجلس به سنا می‌فرستد. عضو کمیته دفتر سنا یعنی سناتور‌امی کلوبوچار (دی‌ ام ان) به طور رسمی این موضوع را تأیید کرد.

رهبر کمیته قضایی سنا روز جمعه با ارسال نامه‌ای به مدیرعامل اپل یعنی تیم کوک، خواستار آن شد که اپل باید نماینده خود را به جلسه دادرسی بفرستد ولی پیش از این عنوان شد که اپل از مشارکت در این کار و همکاری با مجلس سنا امتناع میورزد. در این نامه، کلوبوچار و سناتور مایک لی (آر یو تی) به طور کلی اظهار داشتند که اپل ناگهان تصمیم گرفته است تا شاهدان خود را به جلسات دادرسی که متمرکز بر اپ استور اپل و فروشگاه گوگل است، ارائه کند. این یک تصمیم ناگهانی از سوی اپل برای همکاری با این کمیته است.

مطالب مرتبط:

  • اپیک گیمز در تلاش برای یافتن رئیس اسبق آی او اس اپل برای شهادت در دادگاه
  • مدیران اپل، گوگل، آمازون و فیسبوک در ۶ مردادماه در دادگاه حاضر می‌شوند
  • دادگاه آلمان اپل را از ارائه بیانیه فریبنده درمورد ممنوعیت فروش آیفون در این کشور محروم کرد

سناتورهای آمریکا ادعا کرده‌اند که اپل از همکاری با آن‌ها خودداری کرده است

پیش از این، اپل به طور ناگهانی رویکرد خود را تغییر داده بود و به ویژه با امتناع از احضار یک فرد یا افراد برای شهادت در کمیته فرعی رقابت که در ماه‌آوریل برگزار خواهد شد و پیرامون اپ استور بحث می‌کند، در برابر خواسته سنا موضع گرفته بود. این اقدام از سوی این شرکت آن هم زمانی که اپل به وضوح مایل بود واقعیت‌های مربوط به این فروشگاه را به صورت لفظی در سایر مجامع عمومی عمومی عنوان کند، بسیار غیر قابل قبول بود.

سناتور در نامه خود نوشت که این مجلس به شدت از اپل می‌خواهد که در اظهار نظر خود تجدید نظر کند و در واقع افراد مربوطه را در قالب هیئت شهادت به این کمیته برای روشن شدن موضوع عرضه کند.

اما روز یکشنبه، اپل به نوعی نامه‌ای را به سناتور‌ها ارسال کرد و گفت که از نامه سناتور‌ها به اپل متعجب شده اند و این شرکت به طور خاص قصد دارد تا در جلسه این کمیته شرکت کند و با مجلس سنا همکاری کند. اپل عنوان کرد که فقط به دنبال تغییر تاریخ برگزاری این جلسه به روز دیگری هستند.

اپل تنها خواستار تغییر تاریخ برگزاری جلسه سنا بوده است

بلومبرگ بیان کرده است که در این نامه آمده است که در بیشتر موارد، شرکت اپل به نقش و روند خود در این موارد و همکاری با سازمان‌های مختلف احترام زیادی می‌گذارد. این شرکت کایل اندیر را به جلسه این کمیته خواهد فرستاد. اپل به طور خاص اظهار داشت که با مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا همکاری خواهد کرد و به طور کلی با دفاتر نمایندگی در چندین ایالت همکاری کرده است. اپل اعلام کرد که کایل اندیر را به این کمیته به عنوان نمایندگی این شرکت خواهد فرستاد که از چهارشنبه ۱ اردیبهشت مطابق با ۲۱‌آوریل به طور رسمی برگزار خواهد شد.

در این نامه آمده بود:

ما مشتاقانه منتظر اشتراک نظرات خود در مورد فروشگاه اپ استور هستیم و با کمیته فرعی سنا همکاری خواهیم کرد.

مایک لی نیز در بیانیه مشترک با کلوبوچار، که روز یکشنبه از طریق‌ایمیل به د ورج ارسال شد، اظهار داشت که او بسیار خوشحال است که اپل اساساً مسیر خود را تغییر داده و به طور رسمی موافقت کرده است که در کمیته شهادت دهد.

کلوبوچار نیز در یک بیانیه اظهار داشت که در این دادرسی به طور خاص بررسی خواهد شد که آیا اپل و گوگل به طور خاص از قدرت خود به عنوان دریچه‌ای برای گرفتن هزینه‌های بالا از توسعه‌دهندگان استفاده می‌کنند یا خیر. همچنین، بررسی خواهد شد که آیا این دو شرکت با استفاده از فروشگاه خود محدودیت‌هایی را برای سرکوب رقابت در برنامه‌های تلفن همراه و بازار‌های مربوط اعمال می‌کنند یا خیر.

ادعا شده است که موفقیت بسیاری از برنامه‌های فروشگاه اپل و گول به صورت مهندسی شده است

هر دو شرکت در این جلسه دادرسی به طور ویژه شرکت می‌کنند. ارائه مدارک و شواهد برای دفاع از این فروشگاه‌ها لازم است. وی این موضوع را نیز اضافه کرد که این دو شرکت حق کنترل نحوه دسترسی و امکان ارائه شواهد متعدد در مورد توسعه‌دهندگان برنامه‌های موبایل به کاربران برنامه را دارند و درنهایت بسیاری از برنامه‌ها را به روشی ظریف کنترل می‌کنند. در واقع، بعضی از شاکیان ادعا کرده اند که این دو فروشگاه در موفقیت بسیاری از برنامه به طور جدی نقش دارند.

اپل بلافاصله به درخواست اظهار نظر توسط پایگاه خبری د ورج در روز یکشنبه پاسخ نداد، بنابراین هنوز مشخص نیست که نظر رسمی اپل در مورد این موضوع چیست. در ماه‌های اخیر، قانونگذاران در حال بررسی شیوه‌های مختلف اداره فروشگاه اپ استور و برنامه‌های موجود در آن هستند، از جمله هزینه ۳۰ درصدی که از توسعه‌دهندگان دریافت می‌شود، که کاملاً باعث ناراحتی بسیاری از توسعه‌دهندگان شده است.

اپل همچنین با ناشر فورتنایت یعنی اپیک گیمز درگیر شده است، که به تازگی از تولیدکننده گوشی‌های هوشمند آیفون شکایت کرده است، زیرا ادعا کرده است که اعمال و سیاست‌های این شرکت نقض قوانین ضد انحصاری است. جلسه دادگاه قرار است در تاریخ شنبه ۱۱ اردیبهشت معادل با ۳ مه آغاز شود.

منبع: The Verge

۰

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.