تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
کد خبر : 58789

اپل قابلیت فیلمبرداری ProRes را در دوربین آیفون ۱۳ پرو فعال کرد

اپل قابلیت فیلمبرداری ProRes را در دوربین آیفون ۱۳ پرو فعال کرد

اپل قابلیت فیلمبرداری ProRes را در دوربین آیفون ۱۳ پرو فعال کردسرانجام قابلیت فیلمبرداری ProRes در گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس فعال شد. اما استفاده از این حالت چگونه است و چه مزیت‌هایی دارد؟
آنطور..

قابلیت فیلمبرداری ProRes در دوربین آیفون ۱۳ پرواپل قابلیت فیلمبرداری ProRes را در دوربین آیفون ۱۳ پرو فعال کرد

سرانجام قابلیت فیلمبرداری ProRes در گوشی‌های آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس فعال شد. اما استفاده از این حالت چگونه است و چه مزیت‌هایی دارد؟

آنطور که اپل در رویداد معرفی آیفون ۱۳ گفت، حالت فیلمبرداری ProRes امکان ضبط ویدیوها خام را برای مونتاژ در برنامه‌های حرفه‌ای در اختیار کاربران گوشی‌های آیفون می‌گذارد. هرچند اپل در همان رویداد توضیح داد که برای ارائه این حالت فیلمبرداری به زمان بیشتری نیاز دارد و بلافاصله بعد از عرضه، آیفون‌های سری ۱۳ این حالت را ارائه نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید:

آیفون ۱۳ پرو اپل از فیلمبرداری ProRes پشتیبانی می‌کند

حالا اینطور به نظر می‌رسد که زمان زیادی تا ملاقات با این حالت فیلمبرداری خام باقی نمانده است؛ برخی کاربران گزارش داده‌اند که بعد از دریافت سومین نسخه به‌روزرسانی آپدیت iOS 15.1، گزینه ویدیو ProRes را در اپلیکیشن دوربین آیفون خود دیده‌اند. ProRes یکی از محبوب‌ترین کدک‌ها در ویرایش ویدیوها پس از تولید برای حرفه‌ای‌ها است. زیرا بیشتر کاربران آیفون از اپلیکیشن مونتاژ Final Cut خود اپل استفاده می‌کنند و این کدک هم مختص به خود اپل است.

کدک پرو رِز امکان ویرایش ویدیوهای ۱۰ بیتی ۸K با کارایی بالا و عملکرد مالتی‌استریم را فراهم می‌کند و اکنون به لطف چیپست توانمند A15 Bionic اپل، این کدک به دوربین آیفون‌های اپل هم اضافه شده است. البته تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۳ و حتی تمام مدل‌های سری آیفون ۱۳ پرو هم نمی‌توانند از این کدک پشتیبانی کنند. تنها نسخه ۲۵۶ گیگابایتی یا بیشتر دو گوشی آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس امکان ضبط ویدیوهای ProRes با کیفیت بالای ۴K را ارائه می‌کنند.

چگونه قابلیت فیلمبرداری ProRes را در آیفون ۱۳ پرو/ پرو مکس فعال کنیم؟

  1. به Settings و بخش Camera بروید.
  2. روی منوی Formarts ضربه بزنید.
  3. تیک کنار گزینه High Efficiency را بزنید
  4. در نهایت گزینه Apple ProRes را فعال کنید.

قابلیت فیلمبرداری ProRes در دوربین آیفون ۱۳ پرو

اگر صاحب نسخه ۱۲۸ گیگابایتی دو گوشی iPhone 13 Pro و Pro Max باشید، نمی‌توانید ویدیوهای ProRes با فرمتی بیشتر از ۱۰۸۰p Full HD و نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را ضبط کنید. چرا که به گفته خود اپل ضبط هر یک دقیقه ویدیوهای ۱۰ بیتی ProRes حجمی برابر با ۱.۷ گیگابایت را اشغال می‌کند.

اگر هم می‌خواهید بدون نصب سومین نسخه آزمایشی iOS 15.1 یا محدودیت‌هایی که اپل پیش پای کاربرانش می‌گذارد، قابلیت فیلمبرداری ProRes را امتحان کنید، همین حالا می‌توانید نسخه ۱۶.۱۷ اپلیکیشن FiLMiC Pro را از اپ استور دانلود کنید. ویدیوهایی که با دوربین دو گوشی سری آیفون ۱۳ پرو در این اپلیکیشن ضبط می‌شود، خیره‌کننده هستند. یک یوتیوبر ویدیوی ضبط شده‌ای با حالت ProRes توسط اپلیکیشن FiLMiC Pro را منتشر کرده است که جزئیات و کیفیت تصویر بالای این کدک را به نمایش می‌گذارد.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.