تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
کد خبر : 28756

اپل در تلاش است تا قیمت آیفون ۱۲ زیاد افزایش نیابد

اپل در تلاش است تا قیمت آیفون ۱۲ زیاد افزایش نیابد

اپل در تلاش است تا قیمت آیفون ۱۲ زیاد افزایش نیابدبا استناد به آخرین گزارش‌های تحلیلگر مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، اپل در پی راهی است تا هزینه‌های تولید آیفون ۱۲ را کاهش دهد تا هزینه‌های اضافی فناوری ۵G این سری خنثی شود. با نگاهی به داده‌های تأمین‌کنندگان مشخص می‌شود که اضافه کردن پشتیبانی از Sub-6 5G به آیفون هزینه‌ای برابر با ۸۵ دلار دارد، در حالی که اضافه نمودن میلیمتر ویو (Millimetre-wave) حدود ۱۳۵ دلار تمام خواهد شد.
اپل به تأمین‌کننده‌های خود فشار آورده است تا تلاششان را برای کاهش هزینه برخی قسمت‌ها و استفاده از طراحی‌ ساده‌تر برای باتری‌های سری آیفون ۱۲ انجام دهند تا برخی هزینه‌های اضافه‌شده جبران شود.
برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که صفحه مشخصات باتری آیفون ۱۲ شاهد کاهشی در تعداد لایه‌ها و فضاهای کوچک‌تر است که کاهش هزینه‌ای بین ۴۰ تا ۵۰ درصد را در مقایسه با آیفون ۱۱ به ارمغان می‌آورد. گفته می‌شود برای کاهش بیشتر هزینه تولید، اپل به‌طور کلی طراحی هارد برد (Hard Board) را کنار گذاشته و قصد دارد در سال ۲۰۲۱ برای باتری آیفون از طراحی سافت برد (Soft Board) استفاده کند. بر اساس گزارش‌..

اپل در تلاش است تا قیمت آیفون ۱۲ زیاد افزایش نیابد

با استناد به آخرین گزارش‌های تحلیلگر مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، اپل در پی راهی است تا هزینه‌های تولید آیفون ۱۲ را کاهش دهد تا هزینه‌های اضافی فناوری ۵G این سری خنثی شود. با نگاهی به داده‌های تأمین‌کنندگان مشخص می‌شود که اضافه کردن پشتیبانی از Sub-6 5G به آیفون هزینه‌ای برابر با ۸۵ دلار دارد، در حالی که اضافه نمودن میلیمتر ویو (Millimetre-wave) حدود ۱۳۵ دلار تمام خواهد شد.

اپل به تأمین‌کننده‌های خود فشار آورده است تا تلاششان را برای کاهش هزینه برخی قسمت‌ها و استفاده از طراحی‌ ساده‌تر برای باتری‌های سری آیفون ۱۲ انجام دهند تا برخی هزینه‌های اضافه‌شده جبران شود.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که صفحه مشخصات باتری آیفون ۱۲ شاهد کاهشی در تعداد لایه‌ها و فضاهای کوچک‌تر است که کاهش هزینه‌ای بین ۴۰ تا ۵۰ درصد را در مقایسه با آیفون ۱۱ به ارمغان می‌آورد. گفته می‌شود برای کاهش بیشتر هزینه تولید، اپل به‌طور کلی طراحی هارد برد (Hard Board) را کنار گذاشته و قصد دارد در سال ۲۰۲۱ برای باتری آیفون از طراحی سافت برد (Soft Board) استفاده کند. بر اساس گزارش‌ها، این اقدام اپل روی تجربه کاربران نهایی محصول اثر منفی نخواهد گذاشت.

برخلاف افزایش هزینه‌ها به‌خاطر افزودن فناوری ۵G به دسته آیفون ۱۲ سال ۲۰۲۰، اپل می‌خواهد تا جایی که ممکن است قیمت محصول جدید خود را نزدیک به قیمت آیفون ۱۱ نگه دارد. این کار برای حفظ فروش روبه‌جلوی محصولات در شرایط به وجود آمده توسط کرونا است.

همچنین بنا بر گزارش مینگ چی کو، اپل به تأمین‌کنندگان برد مدار ایرپادز ۲ (AirPods) فشار آورده و این قسمت نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۰، ۲۵ تا ۳۰ درصد ارزان‌تر شده است. ایرپادز ۳ نیز که انتظار می‌رود در نیمه اول سال ۲۰۲۱ عرضه شود، هزینه تولید را پایین‌تر خواهد برد. درست مثل ایرپادز پرو، ایرپادز پرو ۳ با سیستم درون بسته (SiP) بالای تکنولوژی سطحی (SMT) که با هم ادغام شده‌اند و در ایرپادز ۲ نیز مورداستفاده قرار گرفته، استفاده‌ می‌کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.