تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۷:۰۵
کد خبر : 55712

اپل به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد برای ثبت نام از لینک تحت وب استفاده کنند

اپل به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد برای ثبت نام از لینک تحت وب استفاده کنند

اپل به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد برای ثبت نام از لینک تحت وب استفاده کننداپل امکان استفاده از یک لینک تحت وب‌ را برای ثبت‌نام کاربران در اپلیکیشن‌های iOS فراهم می‌کند.
هفته‌ی گذشته برخی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های صوتی، اپل را به دلیل اعمال یکسری تغییرات در فروشگاه اپ‌استور متهم کردند. حال به‌نظر می‌رسد این شرکت به درخواست توسعه‌دهندگان توجه کرده است.
مطالب مرتبط:معرفی و دانلود محبوب ترین اپلیکیشن های تاریخ اپ استوراپل قوانین اپ استور خود را برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن تغییر دادشرکت اهل کوپرتینو حالا به توسعه‌دهندگان برنامه‌های ریدر (از جمله اسپاتیفای، نتفلیکس و اپلیکیشن آمازون کیندل) اجازه می‌دهد که برای انجام فرآیند ثبت‌نام کاربران و مشتریان خود، مستقیما از یک لینک تحت وب استفاده کنند. بدین ترتیب این نوع اپلیکیشن‌ها می‌توانند برای انجام تراکنش‌های مالی از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اپل استفاده نکنند.
لازم به ذکر است که سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اپل ۳۰ درصد از مبلغ تراکنش را به‌عنوان کارمزد خدمات خود از اپلیکیشن‌ها کسر می‌کند.
اپل در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی اعلام کرده که با این اقدام..

اپل به اپلیکیشن‌ها اجازه می‌دهد برای ثبت نام از لینک تحت وب استفاده کنند

اپل امکان استفاده از یک لینک تحت وب‌ را برای ثبت‌نام کاربران در اپلیکیشن‌های iOS فراهم می‌کند.

هفته‌ی گذشته برخی از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های صوتی، اپل را به دلیل اعمال یکسری تغییرات در فروشگاه اپ‌استور متهم کردند. حال به‌نظر می‌رسد این شرکت به درخواست توسعه‌دهندگان توجه کرده است.

مطالب مرتبط:

  • معرفی و دانلود محبوب ترین اپلیکیشن های تاریخ اپ استور
  • اپل قوانین اپ استور خود را برای توسعه‌دهندگان اپلیکیشن تغییر داد

شرکت اهل کوپرتینو حالا به توسعه‌دهندگان برنامه‌های ریدر (از جمله اسپاتیفای، نتفلیکس و اپلیکیشن آمازون کیندل) اجازه می‌دهد که برای انجام فرآیند ثبت‌نام کاربران و مشتریان خود، مستقیما از یک لینک تحت وب استفاده کنند. بدین ترتیب این نوع اپلیکیشن‌ها می‌توانند برای انجام تراکنش‌های مالی از سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اپل استفاده نکنند.

لازم به ذکر است که سیستم پرداخت درون برنامه‌ای اپل ۳۰ درصد از مبلغ تراکنش را به‌عنوان کارمزد خدمات خود از اپلیکیشن‌ها کسر می‌کند.

اپل در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی اعلام کرده که با این اقدام، به تحقیقات کمیسیون تجارت عادلانه‌ی ژاپن (JFTC) نیز پایان خواهد داد. این تغییر جدید فعلا برای اپلیکیشن‌هایی که در دسته‌ی اپ‌های ریدر قرار می‌گیرند اعمال شده است.

این دسته از اپلیکشن‌ها در ابتدا برای سرویس‌هایی نظیر نتفلیکس و هولو ایجاد شده بود که به کاربران آن‌ها اجازه می‌داد به‌جای ثبت‌نام جدید در پلتفرم اپ‌استور (که شامل پرداخت هزینه می‌شود)، بتوانند به‌سادگی به حساب کاربری قبلی خود وارد این سرویس‌ها شده و از آن‌ها استفاده کنند.

JFTC نیز این موافقت‌نامه را در یک خبر مطبوعاتی منتشر کرده است. کمیسیون مورد بحث می‌گوید که این اقدام اپل نقض مشکوک قانون ضد انحصار را حذف خواهد کرد. JFTC که از تحقیقات خود روی اپل را از سال ۲۰۱۶ آغاز کرده می‌گوید که شرکت یاد شده متعهد شده تا سه‌ سال آینده و هر در سال یک‌بار، گزارش‌ شفافی در رابطه با وضعیت بررسی اپلیکیشن‌ها ارائه دهد.

بنا به گزارش JFTC، اپل در پاسخ به این درخواست، تغییراتی در دستورالعمل‌های مربوط به بررسی اپلیکیشن‌های ثبت‌ شده در اپ‌استور اعمال خواهد کرد.

درحال حاضر، اگر قبلا در سرویس‌هایی مثل نتفلیکس و اسپاتیفای ثبت‌نام نکرده باشید، اپلیکیشن‌های این سرویس‌ها عملا بلا استفاده خواهند بود. هر دو اپ یاد شده یک صفحه‌ی ورود دارند که در آن هیچ لینکی به نسخه‌ی تحت وب ارائه نشده است. در صفحه‌ی پیش ورود نتفلیکس این شرکت جمله‌ی جالبی را به کاربران نشان می‌دهد:

ما می‌دانیم که نمی‌توانید با استفاده از اپلیکیشن در نتفلیکس ثبت‌نام کنید و این عذاب‌آور است.

اپلیکیشن آمازون کیندل یک صفحه‌ی ساده با عنوان «ساخت یک حساب کاربری جدید» برای کاربران خود در نظر گرفته، اما امکان خرید کتاب در این بخش وجود ندارد. حتی در اپلیکیشن اصلی آمازون هم چنین شرایطی وجود دارد و برای انجام خرید‌ها باید از مروگر موبایلی استفاده کنید.

نتفلیکس اپ

این تغییر جدید محدودیت زیادی دارد زیرا اپل مدعی شده که فقط شامل حال توسعه‌دهندگانی می‌شود که اپلیکیشن‌های آن‌ها در دسته‌ی موسوم به ریدر قرار می‌گیرد.

این اپلیکیشن‌ها می‌توانند یک لینک تحت وب ارائه دهند که کاربر با تپ روی آن به وب‌سایت مورد نظر توسعه‌دهنده خواهند شد و در آنجا می‌توانند حساب کاربری خود را مدیریت کنند. اپل همچنین گفته که به توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های ریدر کمک خواهد کرد تا در فرآیند هدایت کاربر به یک وب‌سایت خارجی برای انجام پرداخت‌های آنلاین، از آن‌ها محافظت کند.

این یعنی اپل دستوالعمل‌های جدیدی برای اینکه لینک‌ مورد نظر چگونه به کاربر نمایش داده شود آماده خواهد کرد. همچنین هنوز مشخص نیست که آیا توسعه‌دهندگان می‌توانند قیمت خدمات و محصولات خود را در اپلیکیشن اعلام کنند یا نه.

باید اشاره کنیم که حتی بعد از اعمال این تغییر در این تصمیم بحث‌ برانگیز، اپل درخواست اپلیکیشن ایمیل Hey را رد کرده است. این شرکت به‌طور واضح اعلام کرده که اپلیکیشن‌های ایمیل در دسته‌ی اپلیکیشن‌های ریدر قرار نمی‌گیرند و حتی اگر یک اشتراک کاربری در خارج از اپ مورد نظر داشته باشید، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید، امکان ورود است.

این اپل است که تصمیم می‌گیرد چه اپلیکیشن‌هایی صلاحیت لازم را برای ارائه‌ی لینک ثبت‌نام تحت وب دارند. همانطور که اشاره کردیم، این ویزگی فعلا برای اپلیکیشن‌های دسته‌ی ریدر در دسترس قرار گرفته است.

به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد معنی و مفهوم یک اپلیکیشن ریدر را هم بازتعریف کند. در بخش چهاچوب بررسی اپلیکیشن‌های اپ‌استور نوشته شده که یک اپلیکیشن ریدر می‌تواند دسترسی به محتوای خریداری شده از قبل را به کاربر بدهد.

در متن بیانیه‌ی مطبوعاتی جدید اپل به این مورد اشاره شده که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های کالا و سرویس‌های پولی درون‌ برنامه‌ای ارائه نمی‌دهند.

این یعنی اپل تغییر جدید مورد بحث را فقط به شرکت‌هایی ارائه می‌دهد که به‌هر حال در اپلیکیشن آن‌ها، خریدهای درون برنامه‌ای سودی را نصیب این شرکت نمی‌کند. از جمله این نوع اپلیکیشن‌ها می‌توان به اسپاتیفای اشاره کرد که یکی از منتقدان اصلی اپل محسوب می‌شود.

برخی از منتقدان قوانین ضد رقابتی اپل در اینباره توضیح داده‌اند که سرویس‌هایی نظیر نتفلیکس با هدایت کاربران به وب‌سایت اصلی، و انجام فرآیند ثبت‌نام با این روش از پرداخت ۳۰ درصد هزینه‌ی خدمات اپل معاف شده و بدین ترتیب به میزان قابل توجهی در هزینه‌های این نوع اپلیکیشن‌ها صرفه‌جویی خواهد شد. اما در صورتی که دسته‌بندی ریدر اپلیکیشن‌ها توسط اپل تغییر نکند، احتمالا طبق قانون جدید اپل این ایده ممکن نخواهد بود.

پاسخ به سوالات مطرح شده در این مطلب نیاز به گذشت زمان دارد. اپل اعلام کرده این تغییر جدید تا اوایل سال ۲۰۲۲ اعمال نخواهد شد.

منبع: TheVerge

۱۰

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.