تاریخ انتشار : جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۱
کد خبر : 66868

اپل برای پانزدهمین سال متوالی برترین شرکت جهان شد؛ بالاتر از مایکروسافت و آمازون

اپل برای پانزدهمین سال متوالی برترین شرکت جهان شد؛ بالاتر از مایکروسافت و آمازون

اپل برای پانزدهمین سال متوالی برترین شرکت جهان شد؛ بالاتر از مایکروسافت و آمازوناپل توانسته برای پانزدهمین سال متوالی آمازون و مایکروسافت را پشت سر بگذارد و عنوان برترین شرکت جهان را از آن خود کند؛ ام..

اپل برای پانزدهمین سال متوالی برترین شرکت جهان شد؛ بالاتر از مایکروسافت و آمازون

اپل توانسته برای پانزدهمین سال متوالی آمازون و مایکروسافت را پشت سر بگذارد و عنوان برترین شرکت جهان را از آن خود کند؛ اما معیار این رده‌بندی چیست؟

مجله Fortune جدیدترین رده‌بندی خود برای برترین شرکت های جهان را منتشر کرده است که در صدر آن نام اپل دیده می‌شود. این در حالی است که شرکت‌های بزرگی همچون آمازون، مایکروسافت و آلفابت در جایگاه‌های پایین‌تری قرار دارند.

اپل بار دیگر در صدر برترین شرکت های جهان قرار گرفت

برترین شرکت جهان / تیم کوک

این لیست که با نام «تمام ستارگان» نیز شناخته می‌شود، قصد دارد تحسین شده ترین شرکت‌ های جهان را انتخاب کند و به همین خاطر همچون سال گذشته و سال‌های قبل‌تر اپل را شایسته این عنوان دانسته است. اپل در ۱۳ سال گذشته ۱۲ بار توانسته جایگاه تحسین شده ترین شرکت در صنعت کامپیوتر را هم به دست آورد.

به گفته مجله Fortune، جایگاه اپل در این لیست نحوه نگرش سایر شرکت‌ها از جمله رقبا را نسبت به این شرکت نشان می‌دهد. این مجله همچنین توضیحات زیر را در رابطه با این لیست ارائه داد:

دسته‌بندی جداگانه ما در هر صنعت نشان می‌دهد که هر شرکت نسبت به بزرگان و در واقع رقبای مستقیم خود در چه جایگاهی قرار گرفته است. بنابراین اگرچه پادشاهی ۱۵ ساله اپل در لیست تمام ستارگان واقعا قابل توجه است، ولی نکته مهمتر این است که این شرکت توانسته در ۱۳ سال اخیر، ۱۲ بار در صنعت کامپیوتر در صدر قرار گیرد و جامعه مخاطبان سخت‌تری را تحت تاثیر قرار دهد.

مجله Fortune پس از اپل، آمازون را به عنوان دومین شرکت تحسین شده جهان قرار داده است و پس از آن نیز مایکروسافت، فایزر و والت دیزنی در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته‌اند. در جایگاه ششم برترین شرکت های جهان شرکت مالی Berkshire Hathaway قرار دارد و رتبه هفتم نیز به گوگل یا بهتر است بگوییم شرکت مادر آن آلفابت تعلق گرفته است.

برترین شرکت جهان

Fortune برای تهیه لیست برترین شرکت های جهان با شرکت مشاوره‌ای Korn Ferry همکاری کرده است. آنها در ابتدا ۱۰۰۰ شرکت بزرگ آمریکا از نظر میزان درآمد را انتخاب کرده‌اند و سپس از ۳۷۴۰ مدیر اجرایی، مدیرعامل و تحلیل‌گر درخواست کرده‌اند که ۱۰ شرکت که بیش از همه تحسین می‌کنند را انتخاب کنند.

همچنین اپل توانسته در لیست دیگری هم به عنوان برترین شرکت جهان قرار گیرد. آنها اخیرا به اولین شرکت ۳ تریلیون دلاری جهان تبدیل شده‌اند.

منبع :apple Insiderمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.