تاریخ انتشار : جمعه ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
کد خبر : 56360

اپل برای تولید خودرو Apple Car منتظر دیگر شرکت‌های خودروسازی نمی‌ماند

اپل برای تولید خودرو Apple Car منتظر دیگر شرکت‌های خودروسازی نمی‌ماند

اپل برای تولید خودرو Apple Car منتظر دیگر شرکت‌های خودروسازی نمی‌ماندظاهراً اپل تصمیم گرفته پروژه تولید خودرو Apple Car را به تنهایی جلو ببرد و قصد ندارد در این راه از خودروسازان دیگری مثل کیا موتور و..

پروژه تولید خودرو Apple Carاپل برای تولید خودرو Apple Car منتظر دیگر شرکت‌های خودروسازی نمی‌ماند

ظاهراً اپل تصمیم گرفته پروژه تولید خودرو Apple Car را به تنهایی جلو ببرد و قصد ندارد در این راه از خودروسازان دیگری مثل کیا موتور و غیره کمک بگیرد. دلیل این کار چیست؟

مدت زمان طولانی است که شنیده می‌شود اپل مشغول کار روی توسعه یک اتومبیل خودران الکتریکی است و بعد از شکست در پیدا کردن یک خودروساز مناسب برای همکاری، ظاهراً این کمپانی تصمیم گرفته تولید خودرو Apple Car را خودش به تنهایی جلو ببرد.

اپل به تنهایی پروژه تولید خودرو Apple Car را جلو می‌برد

منابع نزدیک اپل به مجله اینترنتی Maeil Economic Daily گفته‌اند که اپل برای نخستین بار در سال ۲۰۱۴ یک واحد تحقیقاتی جدید را برای سخت افزار اپل کار راه اندازی کرد. دو سال بعد، در سال ۲۰۱۶ این شرکت چالش‌هایی را تجربه کرد که تصمیم گرفت دنبال یک شریک مناسب بگردد.

در آن زمان اپل با تویوتا، نیسان و همچنین بی‌ام‌و و هیوندای مذاکراتی داشت. در میان تمام این مباحث، اپل همچنان به توسعه نرم‌افزاری ادامه داد؛ اگرچه تصور می‌شد به طور کامل توسعه سخت افزاری خودرو Apple Car را متوقف کرده است.

حالا که اپل یک شریک تجاری مناسب را در این مدت پیدا نکرده است، منابع ادعا می‌کنند که اپل تصمیم گرفته تولید اتومبیل الکتریکیش را به تنهایی دنبال کند. به منظور انجام این کار اپل تمام فعالیت‌های سخت افزاری داخلی خودش را مجدداً راه اندازی کرده است. همین منابع می‌گویند اپل هم اکنون در حال طی کردن فرآیند انتخاب تأمین کنندگان نهایی پروژه اپل کار است.

دلیل اصلی تصمیم اپل برای تنها قدم گذاشتن در این مسیر، تأخیرهای بی‌شماری بوده که اپل تاکنون تجربه کرده است. برخی از خودروسازان نمی‌خواهند یک شریک فرعی برای اپل باشند، در حالی که برخی دیگر نیز روی محصولات خودشان تمرکز کرده‌اند.

آیا تولید اپل کار بدون کمک دیگر خودروسازان ممکن است؟

اپل هنوز جزئیات پروژه اپل کار را برای عموم منتشر نکرده است. برخی از گزارش‌ها ادعا می‌کند اپل این خودرو را تا سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه خواهد گذاشت. برخی دیگر مثل بلومبرگ نیز می‌گوید حداقل ۵ سال تا عرضه چنین محصولی به بازار فاصله داریم. سوالی که در اینجا باقیست، این است که آیا تولید خودرو اپل بدون کمک هیچ خودروساز دیگری ممکن است؟

ماشین

اسم: اتومبیل, واگن, اطاق راه اهن, هفت ستاره دب اکبر, اطاق اسانسور

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.