تاریخ انتشار : سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۶:۰۹
کد خبر : 66064

اپل با حفره بالای نمایشگر آیفون ۱۴ پرو، درس طراحی به اندرویدی‌ها می‌دهد

اپل با حفره بالای نمایشگر آیفون ۱۴ پرو، درس طراحی به اندرویدی‌ها می‌دهد

اپل با حفره بالای نمایشگر آیفون ۱۴ پرو، درس طراحی به اندرویدی‌ها می‌دهد آنطور که شنیده می‌شود نمایشگر گوشی آیفون ۱۴ پرو اپل – Apple iPhone 14 Pro ناچ را کنار می‌گذارد و یک پانچ هول متفاوت ر..

اپل با حفره بالای نمایشگر آیفون ۱۴ پرو، درس طراحی به اندرویدی‌ها می‌دهد

آنطور که شنیده می‌شود نمایشگر گوشی آیفون ۱۴ پرو اپل – Apple iPhone 14 Pro ناچ را کنار می‌گذارد و یک پانچ هول متفاوت را ارائه خواهد کرد.

هنوز ماه ژانویه هستیم و خیلی زود است که بخواهیم در مورد آیفون‌های بعدی اپل صحبت کنیم؛ اما چه بخواهیم، چه نخواهیم حتی قبل از آنکه گوشی‌های سری آیفون ۱۳ معرفی شوند، جان پروسر (افشاگر مطرح دنیای دیجیتال) شروع به انتشار شایعاتی در خصوص طراحی گوشی آیفون ۱۴ پرو اپل کرده است.

اگرچه هیچ گزارش دیگری وجود ندارد که شایعه‌ی الهام گرفتن اپل از گوشی آیفون ۴ برای طراحی نسل بعدی گوشی‌های آیفون را تأیید کند، اما بسیاری از تحلیل‌گران مطرح مثل مارک گورمان و مینگ-چی کو این را تأیید می‌کنند که اپل به دنبال بازطراحی و عرضه یک آیفون متفاوت است.

با این حال موضوع اصلی بحث ما روی یکی از بخش‌های طراحی iPhone 14 Pro متمرکز است که آن ناچ بدنام آیفون‌های اپل، یا بهتر است بگوییم جایگزین جدید ناچ گوشی‌های آی او اسی است.

ابتدا رندرهایی که جان پروسر منتشر کرد، یک حفره تکی شبیه به آنچه روی گوشی گلکسی S21 سامسونگ حضور دارد را به نمایش می‌گذاشت؛ یک حفره که درست در مرکز صفحه قرار گرفته است. اما چند ماه بعد که شایعات بیشتری در این خصوص شنیده شد، شاهد انتشار رندر جدیدی بودیم که یک حفره دکمه‌ای عریض‌تر را در مرکز بالای نمایشگر به تصویر می‌کشید.

حداقل تا بدین لحظه نمی‌توانیم هیچ یک از این شایعات را بپذیریم؛ زیرا همیشه حدس و گمانه‌زنی‌های افشاگران ۱۰۰ درصد درست نبوده است. اما اکنون یکی از تحلیلگران حوزه نمایشگرها به نام راس یانگ، مدعی شده که اپل می‌خواهد یک حفره کوچک و یک حفره بزرگ‌تر دکمه‌ای شکل را کنار هم در بالای نمایشگر دو گوشی آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس قرار دهد.

اما این افشاگری هم چیز جدیدی نیست؛ جولای سال گذشته میلادی یکی از کاربران توییتر با نام کاربری ShrimpApplePro تصویری از پشت پنل نمایشگر آیفون ۱۴ اپل را با دو حفره به نمایش گذاشت و مدعی شد که این طراحی نهایی دوربین جلوی نسل بعدی آیفون‌ها است. در آن طرح، حفره کوچک‌تر کمرنگ‌تر بود و این یعنی احتمالاً اپل قصد دارد آن را پنهان کند. البته این کاربر سابقه چندان درخشانی در افشای اطلاعات ندارد؛ بنابراین ممکن است این ادعا شایعه‌ای بیش نباشد.

رندرهای منتشر شده توسط EverythingApplePro

حالا گفته می‌شود تصویری که ShrimpApplePro منتشر کرده، در واقع نمونه‌ای است که به کاربران نوع برش روی صفحه نمایش آیفون پرچمدار بعدی اپل را شنان می‌دهد. او اکنون گفته است که تصویر پنل به اشتراک گذاشته، مربوط به یکی از گوشی‌های هواوی بوده است.

در هر صورت، بسیاری از کاربران بعد از انتشار این تصاویر به توییتر رفتند و از اپل خواستند این سبک طراحی را در آیفون‌های بعدی خودش پیاده نکند. آن‌ها می‌گویند همانقدر که ناچ اعصاب خردکن است، این حفره‌ها از آن هم بدتر هستند. آن‌ها می‌گویند این حفره‌ها از ناچ هم بیشتر روی صفحه جلب توجه می‌کنند.

اما اپل می‌خواهد آیفون ۱۴ پرو متفاوت باشد

اپل دلیل مهمی برای نگه داشتن ناچ در بالای نمایشگر آیفون‌هایش دارد. این ناچ باید از ۸ قطعه سخت افزاری میزبانی کند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • دوربین مادون قرمز
  • پروژکتور Flood
  • حسگر مجاورتی
  • حسگر نور محیطی
  • اسپیکر
  • میکروفون
  • دوربین سلفی
  • پروژکتور نقطه‌ای

اگرچه ناچ در آیفون ۱۳ باریک‌تر (و کمی بلندتر) شد، علت آن انتقال اسپیکر از داخل ناچ به لبه‌ی بالایی فریم دور گوشی بوده است. این تصمیم باعث شد ناچ بالای صفحه ۲۰ درصد کوچک‌تر شود. اما اپل هنوز نمی‌خواهد فیس آیدی را کنار بگذارد و اگر می‌خواست ناچ را کنار بگذارد، راهی برای گنجاندن آن‌ها در صفحه نداشت.

اکنون انتظار می‌رود اگر اپل می‌خواهد یک حفره را با ناچ عوض کند، فقط دوربین سلفی، دوربین مادون قرمز و پروژکتور نقطه‌ای را درون آن قرار دهد.

در حال حاضر قرارگیری هیچ یک از سه سنسور بالا در زیر نمایشگر مقدور نیست، ولی اپل به دنبال راهی برای انجام آن در آینده است. این قطعات باقی مانده به فریم بالای نمایشگر خواهد رفت یا آنکه به زیر نمایشگر گوشی می‌رود.

اپل نمی‌خواد آیفون ۱۴ شبیه گوشی‌های گلکسی سامسونگ شود

در حالی که فیس آیدی بهانه خوبی برای اپل است که همین سبک طراحی را ادامه دهد، اما نه اپل و نه خود تیم کوک نمی‌خواهند همچنان از یک ناچ عریض در بالای صفحه نمایش آیفون استفاده کنند. ضمناً اگر اپل می‌خواست گوشی آیفون را با یک نمایشگر تمام صفحه واقعی عرضه کند، فیس آیدی را از روی گوشی خود حذف می‌کرد و تاچ آیدی در زیر نمایشگر را جایگزین آن می‌کرد. ام به یک دلیل این کار را نمی‌کند.

آیفون ۱۴ پرو، متفاوت‌ترین گوشی جهان

خوب است که همیشه طراحی را از دو منظر زیبایی و عملکرد نگاه کنیم. اما کمپانی‌هایی مثل اپل به فراتر از این‌ها نگاه می‌کنند. سازندگان به دنبال «طراحی بازار پسند» هستند. دو حفره روی نمایشگر گوشی iPhone 14 Pro به این دیوایس ظاهر منحصر به فردی می‌دهد که آن را از دیگر گوشی‌های اندرویدی متمایز خواهد کرد و اپل هم همین را می‌خواهد.

طراحی بازار پسند، انتخاب سالیان اخیر اپل

اگر اولین آیفون اپل را کنار آیفون اس ای سال ۲۰۲۰ قرار دهید، متوجه خواهید شد که حداقل در طراحی قاب جلو تغییر زیادی نکرده است. شما همان دکمه هوم و همان حاشیه‌های ضخیم دور نمایشگر آیفون قدیمی را می‌توانید در این گوشی هم ببینید.

اپل در سال ۲۰۱۷ متوجه شد که چگونه باید آیفون‌هایش را باب میل مشتریان دربیاورد و کاری کند گه گوشی‌هایش در بیلبوردها و تبلیغات تلویزیونی از دیگر گوشی‌ها قابل تشخیص باشند. در آن زمان گوشی‌های اندرویدی طراحی تمام صفحه با یک حسگر اثر انگشت در داخل آن را انتخاب کردند. اما اپل نه! نتیجه آن فیس آیدی و ناچ ماندگار در بالای نمایشگر آیفون‌ها است.

امروزه حتی اگر جدیدترین آیفون را هم بچرخانید، ماژول دوربین سه‌گانه مثلثی پشتی آن شبیه به آیفون ۱۱ پرو چند سال پیش است. اگرچه این ماژول دوربین اکنون به یک عنصر جذاب در آیقون‌های اپل تبدیل شده است. اپل همچنین همراه با گوشی‌های سری آیفون ۱۲ خود، طراحی لبه مسطح را هم به گوشی‌هایش آورد که دوباره باعث متمایز شدن آن‌ها نسبت به نسل های قبل‌ترش شد.

اما آیفون تنها محصول اپل نیست که قربانی طراحی بازار پسندانه شده است. لپ تاپ های جدید مک بوک پرو نیز یک ناچ در بالای نمایشگر خود را دریافت کرده‌اند. در اینجا خبری از فیس آیدی نیست؛ در واقع اپل می‌خواهد لپ تاپ‌هایش را در بازار متمایز کند تا آسان‌تر شناخته شوند.

آیفون ۱۴ پرو

در حالی که هنوز طراحی آیفون ۱۴ پرو اپل تأیید نشده، بسیاری از تحلیل‌گران و افشاگران مطرح بازار به طراحی نمایشگری با دو حفره اساره دارند که مثل ناچ، گوشی‌های اپل را از هر گوشی دیگری در بازار متمایز می‌کنند.

همچنین اینطور که جان پروسر ادعا می‌کند، این گوشی شبیه به آیفون ۴ کلاسیک اپل خواهد بود که شامل یک فریم آلومینیومی با قاب پشتی و جلویی شیشه‌ای، دکمه‌های گرد و طراحی بدون برآمدگی دوربین‌ها می‌شود. همه‌ی این‌ها باعث خواهد شد دو گوشی سری iPhone 14 Pro اپل به اندازه‌ی کافی از تمام محصولات بازار متمایز خواهند شد.

منبع :phonearenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.