تاریخ انتشار : جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
کد خبر : 66264

اپل باارزش‌ترین برند سال ۲۰۲۲ است؛ گوگل، سامسونگ و هوآوی در بالای لیست

اپل باارزش‌ترین برند سال ۲۰۲۲ است؛ گوگل، سامسونگ و هوآوی در بالای لیست

اپل باارزش‌ترین برند سال ۲۰۲۲ است؛ گوگل، سامسونگ و هوآوی در بالای لیست گزارش تحقیقاتی جدید وب‌سایت Brand Directory نشان می‌دهد که کمپانی اپل، باارزش‌ترین برند جهان در سال ۲۰۲۲ است.
این شرک..

اپل باارزش‌ترین برند سال ۲۰۲۲ است؛ گوگل، سامسونگ و هوآوی در بالای لیست

گزارش تحقیقاتی جدید وب‌سایت Brand Directory نشان می‌دهد که کمپانی اپل، باارزش‌ترین برند جهان در سال ۲۰۲۲ است.

این شرکت تحقیقاتی ارزش برند اپل را در حدود ۳۵۵.۱ میلیارد دلار تخمین زده است. البته باید توجه داشت که این ارزش‌‌گذاری توسط این موسسه تحقیقاتی گزارش شده و منعکس‌کننده ارزش بازار (Market Cap) این برند نیست. ارزش برند اپل در مقایسه با سال ۲۰۲۱، رشد ۳۵ درصدی داشته و بالاترین مارکت کپ را در میان تمام برندهای موجود در بازار را به‌ثبت رسانده است.

این شرکت سال ۲۰۲۱ را با موفقیت پشت سر گذاشت و با تداوم آن در سال جاری، به اولین برندی تبدیل شده که از ارزش بازار ۳ تریلیون دلاری برخوردار است. موفقیت این غول فناوری از بعد تاریخی در ارتقای جایگاه اصلی برند خود نهفته است، اما رشد اخیر آن‌را می‌توان ناشی از شهرت شرکت دانست که با تکیه بر آن توانسته تا طیف وسیع‌تری از خدمات را ارائه دهد.

آیفون، به‌عنون محبوب‌ترین محصول این کمپانی، هم‌چنان نیمی از فروش این برند را به‌خود اختصاص داده است. با این‌حال، در سال جاری شاهد بودیم که اپل با نسل جدید آی‌پدها، بازطراحی سری آی‌مک و معرفی AirTags، توجه ویژه‌ای به سایر محصولات خود نشان داده است. طیف گسترده‌ای از خدمات اپل، مانند سرویس Apple Pay و Apple TV نیز با قدرت در حال پیشتازی بوده و برای موفقیت برند، اهمیت فزاینده‌ای را پیدا کرده است.

گوگل؛ سومین برند باارزش دنیا

اپل با ارزش ترین برند سال 2022 است؛ گوگل، سامسونگ و هوآوی در بالای لیست

این شرکت پرآوازه، با رشد ۳۸ درصدی نسبت به سال قبل، به ارزش بازار ۲۶۳.۴ میلیارد دلاری رسیده است. گوگل برای بخش بزرگی از درآمدهای خود، به تبلیغات متکی است و در ابتدای همه‌گیری کووید-۱۹، به‌دلیل کاهش هزینه‌های تبلیغاتی ناشی از عدم اطمینان با آسیب‌‌هایی روبرو شد. با این‌حال با تطبیق دوباره جهان با وضعیت موجود و بازگشت بسیاری از حرفه‌ها به حالت عادی، بودجه‌های تبلیغاتی این کمپانی بار دیگر افزایش یافت و با رونق دوباره، به ارتقای ارزش این برند منجر شد.

سامسونگ؛ ششم در جهان، اول در آسیا

اپل با ارزش ترین برند سال 2022 است؛ گوگل، سامسونگ و هوآوی در بالای لیست

رتبه ششم باارزش کمپانی دنیا، متعلق به سامسونگ است که تنها نماینده کره‌ای در میان ۲۵ برند برتر این فهرست به‌شمار می‌رود.

ارزش برند گروه سامسونگ مستقر در کره جنوبی، در سال ۲۰۲۲ به ۱۰۷.۳ میلیارد دلار می‌رسد که افزایشی ۵ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان داده است. این رشد مداوم، سامسونگ را از جنبه موقعیت، به‌عنوان باارزش‌ترین برند در حوزه آسیا و اقیانوسیه قرار می‌دهد، اگرچه در سطح جهانی با یک رتبه تنزل، جای خود را به برند والمارت واگذار کرده است.

درآمد‌های سامسونگ، در نتیجه عرضه محصولات جدید افزایش یافته است. در میانه بحران زنجیره تامین جهانی و افزایش تقاضا برای تراشه‌های حافظه، این برند با درآمدهای بالا در تجارت تولید تراشه، گوی سبقت را از رقبای خود ربوده است. علاوه بر این، برای پاسخ‌گویی به تقاضای مصرف کننده، این غول کره‌ای در حال راه‌اندازی یک کارخانه جدید تراشه‌های کامپیوتری در تگزاس، به ارزش ۱۷ میلیارد دلار است. سامسونگ محصولات الکترونیکی خود را نیز با تنوع گسترده‌ای از دستگاه‌های قابل حمل و هم‌چنین لوازم آشپزخانه و خانه، گسترش داده است.

هواوی؛ بازگشت دوباره به جمع ۱۰ شرکت باارزش دنیا

اپل با ارزش ترین برند سال 2022 است؛ گوگل، سامسونگ و هوآوی در بالای لیست

در جایگاه نهم باارزش‌ترین شرکت‌ها در سال ۲۰۲۲، به‌نام هواوی برمی‌خوریم. این برند توانسته تا از جایگاه بیست و یکم در سال ۲۰۲۱، با جهشی بزرگ در فهرست ۱۰ شرکت باارزش دنیا قرار گیرد. این شرکت در مقایسه با دوران اولیه تحریم توسط ایالات متحده، شرایط بسیار بهتری را تجربه می‌کند.

هواوی پس از رشد ۲۹ درصدی به ارزش بازار ۱۷.۲ میلیارد دلاری، توانسته تا بار دیگر جایگاه سابق خود را در بین ۱۰ برند برتر جهان پس بگیرد. کسب‌وکار بخش گوشی‌های هوشمند هواوی با این‌که تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا قرار گرفته، اما با افزایش چشم‌گیر سرمایه‌گذاری در شرکت‌های حوزه فناوری داخلی و تحقیق و توسعه و هم‌چنین تمرکز بر ارائه خدمات ابری توانسته تا مجددا به‌مدار درآمدزایی و رشد بازگردد.

تیک‌تاک، رشد خیره‌کننده در برندی نوپا

اپل با ارزش ترین برند سال 2022 است؛ گوگل، سامسونگ و هوآوی در بالای لیست

با سه‌برابر شدن ارزش این برند در سال گذشته، تیک‌تاک سریع‌ترین برند در حال رشد دنیا تقلی می‌شود. با افزایش خیره کننده ۲۱۵ درصدی، ارزش این اپلیکیشن سرگرمی، از ۱۸.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱، به رقم ۵۹ میلیارد دلار در سال جاری رسیده است. این برند با کسب رتبه هجدهم در میان ۵۰۰ برند برتر جهان، بالاترین مجموعه نوظهوری است که توانسته در رتبه‌بندی Finance Global 500 قرار بگیرد.

با محدودیت‌های ناشی از کووید-۱۹ که هم‌چنان نیز تداوم دارد، سرگرمی‌های دیجیتال، رسانه‌های اجتماعی و سرویس‌های استریم شاهد رشد پیوسته و مداومی بوده‌اند و افزایش TikTok نیز گواهی بر چگونگی تغییر نگرش مخاطبین رسانه‌ها است. با ارائه محتوای سرگرم‌کننده و عامه‌پسند، محبوبیت این برنامه در سراسر جهان، با سرعتی خیره‌کننده رو به‌گسترش است. تیک‌تاک با استفاده از جنبه‌های خلاقانه، راهی منحصربه‌فرد را برای ارتباط افراد در طول قرنطینه فراهم کرد.

فهرست ۱۰ شرکت باارزش دنیا از نگاه Brand Directory به‌شرح ذیل است:

۱- اپل

۲- هواوی

۳- گوگل

۴- مایکروسافت

۵- والمارت

۶- سامسونگ

۷- فیس‌بوک

۸- بانک صنعت و تجارت چین (ICBC)

۹- هواوی

۱۰- ورایزن (Verizon)

منبع :gsmarenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.