تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۵:۲۲
کد خبر : 583703

اپل این محصولات را در دسته «قدیمی» قرار داد؛ این به چه معناست؟

اپل این محصولات را در دسته «قدیمی» قرار داد؛ این به چه معناست؟

اپل این محصولات را در دسته «قدیمی» قرار داد؛ این به چه معناست؟ اپل فهرست محصولات قدیمی خودش که فروش آن‌ها متوقف شده را بروزرسانی کرد. اما در این فهرست نام یک محصول پرفروش هم دیده می‌شود که جالب است! اگر محصولات اپل مورد استفاده شما جدید نیستند، خبر بدی برای‌تان داریم. اپل ۹ محصول

اپل این محصولات را در دسته «قدیمی» قرار داد؛ این به چه معناست؟

اپل فهرست محصولات قدیمی خودش که فروش آن‌ها متوقف شده را بروزرسانی کرد. اما در این فهرست نام یک محصول پرفروش هم دیده می‌شود که جالب است!

اگر محصولات اپل مورد استفاده شما جدید نیستند، خبر بدی برای‌تان داریم. اپل ۹ محصول دیگر را به فهرست «محصولات قدیمی» خودش اضافه کرده است. این اطلاعات توسط یک یادداشت درون سازمانی که برای فروشگاه‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات مجاز اپل ارسال شده، توسط MacRumors به دست آمده و در دسترس عموم قرار گرفته است. در واقع زمانی برچسب قدیمی روی محصولات اپل می‌خورد که عمر مفید آن‌ها تمام شده است و اگر صاحب یکی از آن‌ها باشید، این یعنی وقتش رسیده که به فکر خرید یک نسل جدیدتر باشید.

دنیای لوازم الکترونیکی به سرعت در حال حرکت است؛ به گونه‌ای که جلوگیری از سرعت این حرکت هزینه‌بر است. زمان آن گذشته است که شما بخواهید یک لپ تاپ یا کامپیوتر دسکتاپی را بخرید و برای سال‌ها از آن استفاده کنید. این روزها، اکثر تولیدکنندگان امیدوار هستند که شما حداقل چند سال یک بار دستگاه‌هایتان را با مدل‌های جدیدتر جایگزین کنید. در این بین برخی از متخصصان معتقدند که عمر مفید یک لپ تاپ ۳ تا ۵ سال است.

وقتی سخت افزارهای هیجان‌انگیز و جدید چندین بار در طول یک سال بروز می‌شوند، مقاومت کردن در برابر ارتقا سخت است. اپل محصولات جدید خودش را دو تا چهار مرتبه در طول یک سال بروز می‌کند و هر دفعه، این سوال برای طرفداران این برند آمریکایی پیش می‌آید که «آیا این بار دیگر باید دستگاهم ارتقا دهم؟».

گرچه پاسخ به این سوال کاملاً به نیازهای خود شما بستگی دارد، اما اپل با قرار دادن برخی از محصولات سابق خود در فهرستی با برچسب «قدیمی»، تصمیم‌گیری را برای کاربران آسان‌تر کرده است. اما بیایید ببینیم که کدام محصولات این برچسب را دریافت کرده‌اند و اگر شما صاحب یکی از آن‌ها باشید به چه معناست.

اپل با این مک بوک‌ها، آی مک‌ها و آیپدها خداحافظی می‌کند

هرچند این فهرست بروز شده محصولات قدیمی اپل شامل یک مک بوک ایر، یک مک بوک معمولی، دو آی مک و دو آیپد پرو می‌شود، اما شاید یکی از قابل توجه‌ترین آن‌ها، مدل‌های سال ۲۰۱۶ مک بوک پرو باشد که شامل دو نسخه ۱۳ اینچی و ۱۵ اینچی می‌شود. همه‌ی این محصولات دارای تاچ بار هستند که اپل آن را از سال ۲۰۲۱ از مک بوک پرو خودش حذف کرد.

فهرست جدید محصولات قدیمی اپل

مک بوک پرو ۲۰۱۶

وقتی سال ۲۰۱۶ این نوت بوک‌های جدید معرفی شدند، با حاشیه‌های نمایشگر باریک‌تر و یک تاچ آیدی، سر و صدای زیادی به پا کردند. با این حال آن‌ها کاهش عظیمی در انطباق‌پذیری داشتند که باعث شد اپل از آن‌ها روی برگرداند و ابراز شرمندگی کند. یکی از آن‌ها حذف تمام پورت‌های روی لپ تاپ به جز USB-C تاندربولت و یک جک هدفون بود.

اکنون تازه‌ترین فهرست محصولات قدیمی اپل که به تازگی بروزرسانی شده به شرح زیر است:

  • مک بوک پرو ۱۳ اینچی (مدل ۲۰۱۶ با ۲ پورت تاندربولت)
  • مک بوک پرو ۱۳ اینچی (مدل ۲۰۱۶ با ۴ پورت تاندربولت)
  • مک بوک پرو ۱۵ اینچی (مدل ۲۰۱۶)
  • مک بوک ایر ۱۳ اینچی (مدل ۲۰۱۵)
  • مک بوک ۱۲ اینچی (مدل ۲۰۱۶)
  • آی مک ۲۱.۵ اینچی (مدل ۲۰۱۵)
  • آی مک ۲۷ اینچی رتینا 5K (مدل ۲۰۱۵)
  • آیپد پرو ۹.۷ اینچی با Wi-Fi
  • آیپد پرو ۹.۷ اینچی با Wi-Fi + سیم کارت

اگر صاحب این دستگاه‌ها باشید چه می‌شود؟

اگر صاحب هر یک از این دستگاه‌ها هستید، لزوماً بدان معنا نیست که فوراً باید همین حالا دستگاهتان را با محصول تازه‌تری تعویض کنید. در واقع وقتی بیش از ۵ سال از عرضه یک محصول می‌گذرد، اپل آن را از فروشگاه‌های خودش جمع آوری می‌کند و فروش آن دستگاه را متوقف خواهد کرد. اما همچنان پس از قرارگیری نام یک دیوایس در فهرست محصولات قدیمی اپل، تا ۲ سال بعد همچنان خدمات تعمیر برای آن ارائه می‌شود و تا زمانی که قطعات مورد نیاز آن موجود باشد، این خدمات ادامه پیدا می‌کند.

بنابراین اگر فقط تصمیم گرفته‌اید یکی از این مدل‌ها را بخرید دست نگه دارید و در عوض به خرید مدل‌های جدیدتر فکر کنید.

مقاله اصلی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.