تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۹:۴۱
کد خبر : 59094

اپل آیفون ۱۴ ؛ تاریخ عرضه، قیمت، مشخصات فنی و هرآنچه تا امروز می‌دانیم

اپل آیفون ۱۴ ؛ تاریخ عرضه، قیمت، مشخصات فنی و هرآنچه تا امروز می‌دانیم

اپل آیفون ۱۴ ؛ تاریخ عرضه، قیمت، مشخصات فنی و هرآنچه تا امروز می‌دانیمهنوز زمان زیادی از معرفی سری آیفون ۱۳ نگذشته؛ اما شایعات زیادی درباره iPhone 14 منتشر شده است. بیایید نگاهی به تاریخ عرضه،‌ قیمت، ..

اپل آیفون 14اپل آیفون ۱۴ ؛ تاریخ عرضه، قیمت، مشخصات فنی و هرآنچه تا امروز می‌دانیم

هنوز زمان زیادی از معرفی سری آیفون ۱۳ نگذشته؛ اما شایعات زیادی درباره iPhone 14 منتشر شده است. بیایید نگاهی به تاریخ عرضه،‌ قیمت، مشخصات فنی و هرآنچه درباره اپل آیفون ۱۴ می‌دانیم،‌ بیندازیم.

حتی پیش از معرفی آیفون‌۱۳ نیز سری آیفون ۱۴ اپل به یکی از ترند‌های توییتر تبدیل شده بود و حالا نیز تنور شایعات مربوط به گوشی‌های ۲۰۲۲ اپل در حال گرم شدن است.

همه چیز درباره اپل آیفون ۱۴

اپل در ۲۳ شهریور ماه و درخلال یک رویداد مجازی از جدیدترین پرچمداران خود که شامل آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳، آیفون‌ ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس می‌شدند در کنار اپل واچ سری ۷، آیپد مینی ۶ و نسل نهم آیپد رونمایی کرد. این گوشی‌ها هم اکنون وارد بازار شده‌اند. هرچند که مشکلات ایجاد شده به خاطر کووید ۱۹ در زنجیره تامین سبب شده که تحویل برخی سفارشات با تاخیر چند هفته‌ای همراه شود.

اپل آیفون 14

آیفون ۱۳ با برخی تغییرات جزئی در طراحی کلی دستگاه عرضه شد. اپل همچنین ویژگی‌هایی را به این گوشی‌ها اضافه کرد که طرفداران این شرکت مدت‌ها بود که منتظر آنها بودند و شایعات نیز به احتمال اضافه شدن آنها اشاره داشتند. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به نسخه‌ای مجهز به حافظه ذخیره سازی ۱ ترابایتی، رنگ‌های جدید و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز اشاره کرد.

البته برخی شایعات نیز درست از آب در نیامدند؛ اما خب سال بعد هم باید ویژگی‌های جدیدی به این گوشی‌ها اضافه شوند. در حال حاضر اطلاعات زیادی درباره تاریخ عرضه آیفون ۱۴، قیمت و دیگر مشخصات فنی و ویژگی‌هایش نداریم.

مهمترین شایعات منتشر شده به احتمال استفاده از طراحی بدون ناچ برای برخی مدل‌ها و جایگزین شدن حفره مرکزی نمایشگر برای جا دادن دوربین سلفی، رفتن تاچ آیدی به زیر نمایشگر، استفاده از یک آلیاژ تیتانیوم مقاوم‌تر، حذف برآمدگی دوربین‌های پشت گوشی، تغییر ابعاد نمایشگر هر ۴ عضو جدید آیفون و مرگ آیفون مینی اشاره دارند.

تعداد گوشی‌های خانواده آیفون ۱۴ اپل

بر اساس شنیده‌ها در سری گوشی‌های ۲۰۲۲ اپل دیگر خبری از مدل مینی نخواهد بود و در عوض اپل روی گوشی‌های بزرگتر تمرکز خواهد کرد. در اوایل تابستان بود که Nikkei Asian Review پیش‌بینی خود از مرگ آیفون ۱۴ مینی را منتشر کرد و حتی مینگ چی کوئو، تحلیلگر معروف محصولات اپل نیز اعلام کرد که زمان زیادی از عمر سری مینی اپل باقی نمانده است.

هرچند وی اعلام کرد که سری iPhone 14 همچنان از ۴ مدل مختلف تشکیل خواهد شد. یک مدل بالارده و یک مدل با امکانات پایین‌تر. هرکدام از این دو مدل هم در دو اندازه مختلف عرضه خواهند شد.

در مورد نام آیفون ۱۳ حدس و گمان‌های زیادی زده می‌شد و عده‌ای گمان می‌کردند که به خاطر خرافات مربوط به عدد ۱۳، اپل به سراغ نام دیگری خواهد رفت. این مسائل در مورد آیفون ۱۴ مطرح نخواهند شد؛ اما با همه اینها تغییر کوچکی را در مدل نامگذاری اپل شاهد خواهیم بود.

  • آیفون ۱۴
  • آیفون ۱۴ مکس
  • آیفون ۱۴ پرو
  • آیفون ۱۴ پرو مکس

واژه پرو نشانه مشخصات قوی‌تر و واژه مکس نشانه اندازه نمایشگر بزرگتر خواهد بود.

اندازه نمایشگر

اپل در دو سال گذشته مدل پایه آیفون را به یک نمایشگر ۶.۱ اینچی مجهز کرده است و در مدل پرو مکس نیز شاهد حضور صفحه نمایش ۶.۷ اینچی هستیم. Nikkei Asian Review در گزارش خود همچنین اعلام کرده بود که اپل قصدی برای تغییر اندازه نمایشگر ندارد و فقط با حذف مدل مینی، کوچکترین آیفون دارای نمایشگری ۶.۱ اینچی خواهد بود.

مدل مینی شروع خوبی را تجربه نکرده بود و به همین خاطر تصمیم اپل برای حذف کردن این گوشی ۵.۴ اینچی منطقی است.

اپل آیفون 14 / آیفون 13

بر این اساس مدل استاندارد آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو از نمایشگر ۶.۱ اینچی بهره خواهند برد و مدل‌های آیفون ۱۴ مکس و آیفون ۱۴ پرو مکس از نمایشگر ۶.۷ استفاده خواهند کرد.

تاریخ معرفی و عرضه Apple iPhone 14

هنوز خیلی زود است که بخواهیم درباره تاریخ معرفی و عرضه آیفون‌ ۱۴ صحبت کنیم؛ اما انتظار داریم که اپل به برنامه پاییزی هر ساله خود پایبند باشد و از آیفون‌های جدید در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ (بازه ۱۰ شهریور تا ۸ مهر) رونمایی کند. کوپرتینویی‌ها معمولا با فاصله نسبتا کمی در جمعه پس از مراسم رونمایی، گوشی‌های جدید را روانه بازار می کنند.

اپل آیفون 14

البته گاهی هم پیش می‌آید که برای برخی مدل‌ها و مخصوصا هنگامی که قرار است طراحی و یا ابعاد جدیدی را شاهد باشیم،‌ تاخیر‌هایی در عرضه رخ دهد. به همین خاطر مدل‌های مختلف سری آیفون ۱۴ نیز احتمالا در یک روز یکسان عرضه نخواهند شد.

ما از موارد زیر اطمینان داریم:

  • اپل تمایل دارد رویداد‌های خود را در روز‌های سه‌شنبه یا چهارشنبه برگزار کند. رویداد معرفی آیفون ۱۳ نیز در روز سه‌شنبه (۲۳ شهریور) برگزار شد.
  • آیفون‌ها معمولا یک هفته و نیم پس از رونمایی در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. پیش فروش آیفون ۱۳ در جمعه ۱۷ شهریور ماه آغاز شد و در ۲ مهر ماه نیز در اختیار خرده فروشی‌ها قرار گرفتند.

چند سال قبل وب‌سایت CNET به بررسی دقیق برنامه زمانی اپل پرداخت و به فرضیه روز کارگر رسید. روز کارگر در آمریکا در اولین دوشنبه ماه سپتامبر برگزار می‌گردد. بر اساس این فرضیه اگر روز کارگر در ۳ روز اول سپتامبر بیفتد،‌ اپل آیفون‌های جدیدش را هفته بعدی معرفی می‌کند؛ اما اگر روز کارگر پس از ۵ سپتامبر باشد، اپل ۲ روز پس از آن از آیفون‌های جدید رونمایی می‌کند.

این فرضیه در چند سال اخیر کاملا جواب داده است و تنها مورد استثنا به سال ۲۰۲۰ و همه‌گیری کرونا مربوط می‌شود که برنامه اپل با یک ماه تاخیر مواجه شد. بنابراین می‌توان انتظار داشت که اپل در ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ از سری آیفون ۱۴ رونمایی کند و آنها را در ۲۵ شهریور ماه نیز روانه بازار کند.

قیمت احتمالی سری آیفون ۱۴

هنوز در این مورد نیز خبر خاصی منتشر نشده است؛ اما بین آیفون ۱۲ که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد و آیفون ۱۳ که چندی پیش عرضه شد،‌ تغییر قیمتی چشمگیری را شاهد نبودیم. بنابراین ساختار قیمتی کنونی می‌تواند شروع خوبی برای بحث درباره قیمت آیفون‌های ۲۰۲۲ باشد.

اپل آیفون 14 / آیفون 13

اپل برای مدل پایه آیفون ۱۳ پرو مکس برچسب قیمتی ۱۰۹۹ دلاری را در نظر گرفته است و برای تهیه قوی‌ترین نسخه آن نیز باید ۱۵۹۹ دلار هزینه کنید. هرچند که مینگ چی کوئو گمان می‌کند آیفون ۶.۷ اینچی (منظور همان پرو مکس است) با یک کاهش زیاد و با قیمت کمتر از ۹۰۰ دلار عرضه خواهد شد.

برای مقایسه می‌توانید قیمت مدل‌های مختلف سری آیفون ۱۳ را در کانفیگ‌های مختلف در جدول بالا مشاهده کنید.

تغییرات و بهبود‌های دوربین آیفون‌های ۲۰۲۲

دو شایعه‌ای که تاکنون درباره دوربین آیفون ۱۴ شنیده‌ایم بیشتر به طراحی گوشی مربوط می‌شوند. اول اینکه قرار است برآمدگی دوربین ناپدید شود و دوم اینکه اپل می‌خواهد به جای ناچ کابوس‌وار چند سال اخیر از حفره مرکزی نمایشگر استفاده کند.

اپل آیفون 14

کوئو پس از معرفی آیفون ۱۳ در یادداشتی پیش‌بینی کرد که علاوه بر حذف ناچ، شاهد استفاده از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی در مدل‌های پرو و پرو مکس iPhone 14 نیز خواهیم بود که در مقایسه با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی قبلی یک پیشرفت چشمگیر محسوب می‌شود.

دوربین آیفون ۱۳ با بهبود‌هایی از جمله حالت سینمایی، ویدیو‌های ProRes و قابلیت زوم بهتر همراه شده بود. همچنین پیشتر شایعاتی منتشر شده بود که اپل می‌خواهد در تمامی اعضای سری آیفون ۱۳ از اسکنر لایدار استفاده کند؛ اما در نهایت شرکت مطرح آمریکایی فقط از این حسگر در آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس استفاده کرد.

بنابراین این احتمال وجود دارد که در سال ۲۰۲۲ و با معرفی آیفون ۱۴ سرانجام این قابلیت به تمامی مدل‌های آیفون اضافه شود.

اپل آیفون 14 / آیفون 13

یک تغییر مورد انتظار دیگر بهبود در لنز تله فوتو آیفون است. آیفون ۱۳ پرو مکس توانایی بزرگنمایی اپتیکال ۳ برابری را دارد که نسبتا خوب است؛ اما وقتی که آن را با سایر پرچمداران مقایسه می‌کنید،‌ دیگر جذابیتی برای شما ندارد. مخصوصا اینکه گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ دارای زوم اپتیکال ۱۰ برابری است.

تاچ آیدی در زیر نمایشگر

یکی از مواردی که در بخش شایعات خیلی به آن پرداخته می‌شود، بازگشت تاچ آیدی است. قبلا شایعات به احتمال بازگشت Touch ID به آیفون ۱۲ اشاره داشتند؛ اما خب چنین اتفاقی نیفتاد و در نتیجه همان افراد عنوان کردند که این اتفاق در آیفون ۱۳ رخ خواهد داد. هرچند که حتی قبل از معرفی آیفون ۱۳ نیز شایعات بار دیگر تغییر کردند و این بار گفتند که آیفون ۱۴ حتما گوشی موعود خواهد بود.

حالا حتی این احتمال نیز خیلی قوی به نظر نمی‌رسد. در واقع کوئو در اواخر سپتامبر پیش‌بینی کرد که آیفون تا سال ۲۰۲۳ بار دیگر فناوری تاچ آیدی را در آغوش نخواهد گرفت؛ که میشود آیفون ۱۵ … درست است؟

پایان کابوس ناچ

یکی از افشاگر‌های معروف یوتیوب و آیفون به نام Jon Prosser که سابقه انتشار اخبار درست و البته نادرست را در کارنامه خود دارد، در هفته پیش از معرفی آیفون ۱۳ با انتشار رندر‌های آیفون ۱۴ پرو مکس توجهات را به خود جلب کرد. وی ادعا کرد که برخی منابع داخلی در اپل تصاویر واقعی و طرح‌های شماتیک این گوشی را در اختیارش قرار داده‌اند و این رندر‌ها نیز از همان‌ها گرفته شده‌اند.

اپل آیفون 14 / أیفون 13

رندر‌های وی برخی از شایعات منتشر شده درباره این گوشی‌ از جمله طراحی بدون ناچ، حفره مرکزی نمایشگر و شاسی ساخته شده از آلیاژ تیتانیوم را تایید می‌کردند. ما انتظار داشتیم که اپل در آیفون ۱۳ ناچ را به طور کامل حذف کند؛‌ اما مهندسین اپل تنها آن را ۲۰ درصد کوچکتر کردند.

این شرکت با عرضه آیفون X در سال ۲۰۱۷، ناچ را به یک پدیده غالب در گوشی‌های هوشمند بدل کرد. از آن زمان تاکنون سایر تولید کنندگان مشکل دوربین سلفی را با حفره نمایشگر و یا استفاده از دوربین‌های زیر نمایشگر حل کرده‌اند؛ اما اپل همچنان ناچ را بهترین راهکار ممکن می‌داند.

اپل آیفون 14

هرچند که ظاهرا این انتظار طولانی قرار است در آیفون ۱۴ به پایان برسد. حتی Mark Gurman از وب‌سایت بلومبرگ هم به احتمال یک بازطراحی کلی در طراحی آیفون در سال ۲۰۲۲ اشاره کرده است.

حذف برآمدگی دوربین و ماندن درگاه لایتنینگ

‌رندر‌های Prosser یک تغییر طراحی دیگری را هم نشان می‌دادند و آن حذف برآمدگی دوربین بود. به گفته پرازر،‌ بدنه آیفون ۱۴ ضخامت قابل توجهی خواهد داشت. این افزایش ضخامت به خاطر جا دادن تمامی سخت افزار‌های دوربین بدون هیچونه برآمدگی آزاردهنده خواهد بود. البته اپل احتمالا از فضای بیشتر ایجاد شده برای مجهز کردن آیفون ۱۴ به باتری بزرگتر و دوربین پریسکوپ نیز استفاده خواهد کرد.

اگر بخواهیم به رندر‌های منتشر شده اعتماد کنیم، پس یعنی شایعات مربوط به مرگ درگاه لایتنینگ و اضافه شدن USB-C اشتباه بوده‌اند. البته اتحادیه اروپا در نهایت اپل را مجبور به استفاده از USB-C در تمامی مدل‌های آیفون خواهد کرد؛ اما این اتفاق حداقل در سال ۲۰۲۲ رخ نخواهد داد. به واقعیت تبدیل شدن شایعه آیفون بدون پورت نیز فعلا نزدیک به نظر نمی‌رسد.

رنگ‌های اپل آیفون ۱۴

اپل آیفون 14 / آیفون 13

هنوز اپل زمان زیادی برای نهایی کردن رنگ‌بندی سری گوشی‌های آیفون ۱۴ در اختیار دارد و به همین خاطر نمی‌توان با قطعیت درباره رنگ‌های این گوشی‌ها صحبت کرد،‌ ولی جان پرازر ادعا می‌کند که شاهد آیفون‌های ۲۰۲۲ در طلایی کم رنگ خواهیم بود.

مشخصات و ویژگی‌های شایعه شده درباره سری آیفون ۱۴ اپل

در اینجا هر آنچه که درباره مشخصات و ویژگی‌های احتمالی جدید آیفون ۱۴ می‌دانیم را برای شما جمع‌آوری کرده‌ایم.

تراشه اپل A16 Bionic

انتظار می‌رود که آیفون ۱۴ از تراشه‌ A16 اپل استفاده کند و همانند الگوی سا‌ل‌های گذشته این شرکت، این تراشه نیز نسبت به چیپست A15 استفاده شده در آیفون ۱۳ با پیشرفت در عملکرد همراه خواهد شد.

نمایشگر پروموشن ۱۲۰ هرتز

در حال حاضر فقط آیفون ۱۳ پرو و ۱۳ پرو مکس به نمایشگر پروموشن مجهز شده‌اند؛ اما احتمالا اپل تمام مدل‌های آیفون ۱۴ را به این نمایشگر مجهز کند. نمایشگر پروموشن سبب می‌شود که بتوان نرخ تازه‌سازی نمایشگر را برای ارائه یک تجربه کاربری روان‌تر تا ۱۲۰ هرتز بالا برد.

البته هنوز در این رابطه شایعه‌ای منتشر نشده است؛ اما با توجه به تغییرات ایجاد شده در زنجیره تامین اپل می‌توان گفت این شرکت کار سختی برای مجهز کردن همه گوشی‌های ۲۰۲۲ خود به نمایشگر ProMotion نخواهد داشت.

اتصال ۵G

اپل در سری آیفون ۱۲ پشیبانی از شبکه ۵G را به گوشی‌های خود اضافه کرد و در هنگام معرفی آیفون ۱۳ نیز گفت که آیفون‌های جدید این شرکت حالا می‌توانند پشتیبانی گسترده‌تری از شبکه ۵G به عمل آورند. به نظر می‌رسد که اپل این روند را در سال آینده نیز ادامه دهد.

لوازم جانبی مگ سیف

اپل آیفون 14

همانند پشتیبانی از شبکه ۵G، مگ سیف نیز در سال ۲۰۲۰ و همزمان با رونمایی از سری آیفون ۱۲ چشم به دنیای اپل گشود. لوازم جانبی مغناطیسی مگ سیف شامل کیف پول، پک‌های باتری و شارژر می‌شوند. مگ سیف یکی از ویژگی‌های دوست داشتنی iPhone 12 بود و آیفون ۱۳ نیز با آن سازگار است. اپل احتمالا در آیفون ۱۴ نیز از مگ سیف استفاده کند و حتی سرعت آن را بهبود ببخشد.

اتصال ماهوار‌ه‌ای

اپل آیفون 14

مینگ چی کوئو در چند روز مانده به رونمایی از آیفون ۱۳ اعلام کرد که این گوشی‌ها به قابلیت اتصال ماهواره‌ای مجهز خواهند شد که به کاربران اجازه می‌دهد در مناطقی که پوشش شبکه ندارند ، (حداقل در شرایط اضطراری) از طریق ماهواره پیام متنی ارسال کنند.

متاسفانه این قابلیت در آیفون ۱۳ مشاهده نشد و همین نیز تا حدودی کاربران اپل را سرخورده کرد؛ اما شاید در آیفون ۱۴ حضور داشته باشد.

آخرین اخبار اپل آیفون ۱۴/Apple iPhone 14 :

  • اپل آیفون ۱۴ ؛ تاریخ عرضه، قیمت، مشخصات فنی و هرآنچه تا امروز می‌دانیم
  • آیفون ۱۳ اس در کار نیست؛ اپل برای همیشه “S” را کنار گذاشت، اما چرا؟
  • شر ناچ از همه مدل‌های سری آیفون ۱۴ کم نمی‌شود!
  • اپل سال آینده یک آیفون ۲ ترابایتی عرضه می‌کند
  • شایعه: سال آینده آیفون ۱۴ مکس جایگزین مدل مینی می‌شود
  • گوشی آیفون ۱۴ اپل سال آینده تغییرات جذابی در طراحی خواهد داشت
  • چرا بهتر است تا زمان عرضه گوشی آیفون ۱۴ مکس صبر کنید؟
  • مدل های پرو آیفون ۱۴ از طراحی نمایشگر پانچ هول استفاده خواهند کرد
  • تصاویر نهایی آیفون ۱۴ اپل با طراحی حفره روی نمایشگرش را در اینجا ببینید
  • ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۳ اولین نیست، اما شاید بهترین باشد!
  • اپل آیفون ۱۴ / Apple iPhone 14 ؛ مشخصات فنی، قیمت و تاریخ عرضه

منبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.