تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸
کد خبر : 36837

اپلیکیشن Barcode Scanner با ۱۰ میلیون بار دانلود دارای تبلیغات مخرب است!

اپلیکیشن Barcode Scanner با ۱۰ میلیون بار دانلود دارای تبلیغات مخرب است!

اپلیکیشن Barcode Scanner با ۱۰ میلیون بار دانلود دارای تبلیغات مخرب است! اپلیکیشن Barcode Scanner به عنوان یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی با بیش از ۱۰ میلیون نصب، به خاطر تبلیغات مخرب از پلی استور حذف شد.گزارشی تازه منتشر شده توسط Malwarebytes نشان می‌دهد اپلیکیشن Barcode Scanner که می‌تواند کدهای QR و بارکدها را اسکن کند، مملو از ابزارهای تبلیغاتی مزاحم است و به همین خاطر هم از پلی استور گوگل حذف شده است. این برنامه در واقع بعد از به‌روزرسانی، به اپلیکیشن دیگری با همین کاربرد تبدیل شده است، اما ابزارهای تبلیغاتی مخربی را در بر می‌گیرد.
آخرین به‌روزرسانی این اپلیکیشن حاوی یک تروجان است که می‌تواند مرورگرهای وب دیوایس کاربر را اجرا کرده و یک سایت که پاپ آپ‌های مخرب را به نمایش می‌گذارد، در آن‌ها اجرا می‌کند. مشخص نیست چه مدت است که این اپلیکیشن دست به چنین اقدامات نقض کننده حریم خصوصی را انجام می‌دهد، اما خبر خوب اینکه گوگل به عنوان بخشی از برنامه حفاظتی امنیتی Play Pass، آن را از پلی استور حذف کرده است. جای تعجب دارد چطور این برنامه اندرویدی با بیش از ۱۰ میلیون بار..

اپلیکیشن Barcode Scanner با ۱۰ میلیون بار دانلود دارای تبلیغات مخرب است!

اپلیکیشن Barcode Scanner به عنوان یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اندرویدی با بیش از ۱۰ میلیون نصب، به خاطر تبلیغات مخرب از پلی استور حذف شد.گزارشی تازه منتشر شده توسط Malwarebytes نشان می‌دهد اپلیکیشن Barcode Scanner که می‌تواند کدهای QR و بارکدها را اسکن کند، مملو از ابزارهای تبلیغاتی مزاحم است و به همین خاطر هم از پلی استور گوگل حذف شده است. این برنامه در واقع بعد از به‌روزرسانی، به اپلیکیشن دیگری با همین کاربرد تبدیل شده است، اما ابزارهای تبلیغاتی مخربی را در بر می‌گیرد.

آخرین به‌روزرسانی این اپلیکیشن حاوی یک تروجان است که می‌تواند مرورگرهای وب دیوایس کاربر را اجرا کرده و یک سایت که پاپ آپ‌های مخرب را به نمایش می‌گذارد، در آن‌ها اجرا می‌کند. مشخص نیست چه مدت است که این اپلیکیشن دست به چنین اقدامات نقض کننده حریم خصوصی را انجام می‌دهد، اما خبر خوب اینکه گوگل به عنوان بخشی از برنامه حفاظتی امنیتی Play Pass، آن را از پلی استور حذف کرده است. جای تعجب دارد چطور این برنامه اندرویدی با بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود چطور تاکنون در پلی استور فعالیت می‌کرده است و به یک باره بعد از یک به‌روزرسانی به یک بدافزار تبدیل شده است.

اپلیکیشن Barcode Scanner

جنبه نگران کننده در اینجا، حجم انبوهی از دانلود‌های اپلیکیشن بارکد اسکنر است. این اپلیکیشن زمانی که دیوایس کاربر را آلوده کند، یک صفحه وب را بدون اجازه کاربر در پس زمینه دیوایس اجرا می‌کند که مشکل ساز خواهد شد. بنابراین اگر پیشتر این برنامه را روی گوشی خود نصب کرده‌اید، باید همین حالا آن را از روی دیوایس خود پاک کنید.

لازم به ذکر است که توسعه دهنده این اپلیکیشن هنوز هم در حال انتشار اپلیکیشن‌های خود در پلی استور است و هنوز برنامه‌های آن در فروشگاه گوگل دیده می‌شوند. مشخص نیست آیا برنامه‌های دیگر این توسعه دهنده که Lavabird Ltd نام دارند هم روزی به این بدافزارهای تبلیغاتی آغشته خواهند شد یا خیر!

اگر به یک اپلیکیشن برای جایگزینی با برنامه بارکد اسکنر نیاز دارید، ما توصیه می‌کنیم Google Lens را امتحان کنید. این اپلیکیشن شامل مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌ها است که شاید هرگز آن‌ها را نمی‌دانستید.

منبع :۹to5google-: گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.