تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰
کد خبر : 72856

اپل، گوگل و مایکروسافت آماده خداحافظی با پسورد، برای همیشه هستند

اپل، گوگل و مایکروسافت آماده خداحافظی با پسورد، برای همیشه هستند

اپل، گوگل و مایکروسافت آماده خداحافظی با پسورد، برای همیشه هستنداپل، گوگل و مایکروسافت، به طور مشترک در حال کار بر روی سطح جدید دسترسی، بدون نیاز به پسورد و با امکان پشتیبانی در تمامی دستگاه‌ها هستند…

اپل، گوگل و مایکروسافت آماده خداحافظی با پسورد، برای همیشه هستند

اپل، گوگل و مایکروسافت، به طور مشترک در حال کار بر روی سطح جدید دسترسی، بدون نیاز به پسورد و با امکان پشتیبانی در تمامی دستگاه‌ها هستند.

اگر بخواهیم کاملا روراست و صادق باشیم، هیچ‌کس از رمز عبور دل خوشی ندارد! به خاطر سپردن آنها بدون دسترسی به یک قسمت ذخیره پسورد، کاری بس دشوار است. این بخش‌ها که در اکثر وب‌سایت‌ها و برنامه‌های دیگر، با هدف کمک به دسترسی و طبقه‌بندی رمزهای عبور وجود دارند نیز به علت عدم برخورداری از امنیت کافی، با ریسک‌هایی روبرو هستند. اما خبر خوب اینکه، احتمالا گذرواژه‌ها در آینده‌ای نزدیک، به خاطره‌ها می‌پیوندند و باید آماده خداحافظی همیشگی با آنها باشیم.

در بیانیه مشترکی که اوایل امروز، توسط اپل، گوگل و مایکروسافت، این سه غول فناوری منتشر شد، هر یک متعهد شدند که از طریق همکاری با یکدیگر، فرآیند دسترسی به ورود بدون رمز عبور را در انواع دستگاه‌ها گسترش دهند.

استفاده از صورت و انگشت، به جای رمز عبور!

تلاش‌های صورت گرفته، حول محور استاندارد بدون رمز اتحادیه FIDO و کنسرسیوم وب جهانی شکل گرفته است. اپل، گوگل و مایکروسافت در حال حاضر با پشتیبانی از این استاندارد در سراسر پلتفرم‌های خود، به کاربران اجازه می‌دهند تا به‌ وسیله روش‌های مختلف احراز هویت بیومتریک مانند تاچ آی‌دی، وارد حساب‌های خود شوند.

با این وجود، گام بعدی همه چیز را به سطحی جدید منتقل خواهد کرد. تغییراتی که قرار است طی سال آینده، در پلتفرم‌های شرکت‌ها اعمال شود، بدین معنا است که کاربران می‌توانند از اعتبار ورود به سیستم FIDO در بسیاری از دستگاه‌ها، حتی نمونه‌های جدید استفاده کنند.

اپل، گوگل و مایکروسافت آماده حداحافظی با پسورد، برای همیشه هستند

بنابراین، هنگام دسترسی به هر برنامه برای اولین بار از یک دستگاه ثانویه یا کاملا جدید، نیازی به زحمت برای ورود جداگانه به هر برنامه نخواهید داشت. در عوض، می‌توانید از فیس آی‌دی یا اسکنر اثر انگشت دستگاه خود برای ورود به آنها از همان ابتدا استفاده کنید.

این قابلیت، به همین‌جا ختم نشده و هم‌چنین می‌توانید از احراز هویت بیومتریک برای ورود به وب‌سایت‌ها و برنامه‌ها در دستگاه مورد نظری که فاقد این گزینه‌ها است نیز بهره ببرید. بزرگ‌ترین مزیت این ویژگی آن است که بدون در نظر گرفتن مرورگر یا پلتفرم سیستم‌عامل، از هر دستگاهی پشتیبانی خواهد کرد.

در صورتی‌ که به دنبال ورود به وب‌سایتی از طریق لپ تاپ ویندوزی خود هستید، اما اسکنر اثر انگشت آن مشکل دارد، جای نگرانی نیست. در این موقعیت، می‌توانید با استفاده از اثر انگشت گوشی یا فیس‌آی‌دی آیپد خود برای ورود به سیستم استفاده کنید.

در حالی که این قابلیت هنوز به طور صریح تایید نشده است، ارتقای ورود بدون رمز عبور احتمالا در قالب بخشی از ویژگی‌های جدید در سیستم‌عامل‌های iOS 16، macOS 13 و اندروید ۱۳ تا اواخر سال جاری منتشر خواهد شد. هم‌چنین، در نسخه بعدی ویندوز ۱۱ نیز احتمالا این تغییرات برای کاربران مایکروسافت ارائه می‌شود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.