تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۶:۵۵
کد خبر : 63177

اوپو Air Glass گجتی شگفت انگیز که انسان را به هدآپ دیسپلی مجهز می‌کند + ویدیو

اوپو Air Glass گجتی شگفت انگیز که انسان را به هدآپ دیسپلی مجهز می‌کند + ویدیو

اوپو Air Glass گجتی شگفت انگیز که انسان را به هدآپ دیسپلی مجهز می‌کند + ویدیو شرکت Oppo گجت اوپو Air Glass را معرفی کرده است که نمایشگر هدآپ را به چشم انسان می‌آورد. در ادامه تصاویر و ویدئو..

اوپو Air Glass گجتی شگفت انگیز که انسان را به هدآپ دیسپلی مجهز می‌کند + ویدیو

شرکت Oppo گجت اوپو Air Glass را معرفی کرده است که نمایشگر هدآپ را به چشم انسان می‌آورد. در ادامه تصاویر و ویدئوی این گجت جذاب را مشاهده کنید.

ظاهراً معرفی عینک هوشمند جدید طی رویداد INNO Day به برنامه ثابت اوپو تبدیل شده است. این شرکت در INNO Day 2021 از اوپو Air Glass رونمایی کرده است که به نوعی انسان را به نمایشگر هدآپ مجهز می‌کند.

اگر آشنایی زیادی با نمایشگر هدآپ (Head-up display یا به اختصار HUD) ندارید، باید گفت هدآپ که ریشه‌اش به هواپیماهای جنگنده بر می‌گردد، نمایشگری شفاف است که از طریق یک پروژکتور اطلاعاتی را جلوی چشم فرد به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر امروزه در خودروها مورد استفاده قرار می‌گیرد و حال اوپو آن را به چشم انسان آورده است.

اوپو Air Glass

اوپو Air Glass یک دستگاه واقعیت کمکی (Assisted reality) است که روی یک قاب مخصوص قرار می‌گیرد و با استفاده از یک میکرو پروژکتور، اطلاعات مختلف را مستقیماً جلوی چشم کاربر نمایش می‌دهد.

این گجت از دو بخش قاب و لنز تشکیل شده و از یک موج‌بَر (Waveguide) و مینی پروژکتور مخصوص اوپو با نام Spark Micro Projector برخوردار است. Air Glass از فناوری میکرو LED برای نمایش اطلاعات از طریق لنزهای شیشه‌ای پنج عنصره استفاده می‌کند.

اوپو Air Glass

پروژکتور مذکور با حجم نیم سی‌سی که به اندازه یک دانه قهوه است، جزو فشرده‌ترین پروژکتورها به شمار می‌رود. فناوری میکرو LED نیز برای پروژکتور علی‌رغم اندازه بسیار کوچیکش، روشنایی بالایی را فراهم می‌کند.

نمایشگر اوپو Air Glass تک‌رنگ است و بنا بر این نباید انتظار جلوه‌های بصری مختلف با تنوع رنگی بالا را از آن داشت. این درحالی است که روشنایی نمایشگر این گجت به ۱۴۰۰ نیت می‌رسد که باعث می‌شود اطلاعات در شرایط نوری مختلف همچنان واضح و قابل دیدن باشند.

اوپو Air Glass
اوپو Air Glass

کاربران قابلیت کنترل این گجت با لمس، صدا، حرکات دست (با استفاده از اوپو واچ ۲) یا حرکات سر را خواهند داشت. به‌عنوان مثال، می‌توان با تکان دادن سر نوتیفیکیشن‌ها را باز و بسته کرد.

اوپو Air Glass اپلیکیشن‌های متعددی نظیر آب و هوا، تقویم، مسیریابی و… را اجرا می‌کند. ضمناً از قابلیت ترجمه همزمان بهره‌مند است که امکان برقراری ارتباط بین دو نفر با زبان‌های متفاوت را مهیا می‌سازد. ترجمه دو طرفه چینی ماندارین و انگلیسی از همان ابتدا در این گجت ارائه می‌شود و ترجمه چینی به ژاپنی و کره‌ای نیز در تاریخ دیرتری در دسترس قرار خواهد گرفت. به‌صورت کلی Air Glass برای جلسات کاری بسیار کارآمد است.

اوپو Air Glass
اوپو Air Glass

کاربران برای استفاده از این گجت به برنامه Smart Glass نیاز خواهند داشت که روی اوپو واچ ۲ و تمامی گوشی‌های اوپو با رابط کاربری ColorOS 11 یا بالاتر موجود است.

نهایتاً لازم به ذکر است اوپو Air Glass در سه‌ماهه اول ۲۰۲۲ روانه بازار چین خواهد شد. Air Glass شامل دو رنگ سیاه و سفید می‌شود و دو نوع فریم برای آن در نظر گرفته شده است؛ نیم فریم نقره‌ای و فول فریم مشکی.

در ادامه ویدئویی را از Air Glass اوپو مشاهده می‌کنید:

دانلود ویدیو منبع :GSMArenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.