تاریخ انتشار : شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۷:۰۰
کد خبر : 596531

اوپن سی پرو (OpenSea Pro) چیست؟

اوپن سی پرو (OpenSea Pro) چیست؟

اوپن سی پرو (OpenSea Pro) چیست؟ پلتفرم اوپن سی (OpenSea) اولین و برترین پلتفرم معاملاتی توکن‌های غیرمثلی (NFT) بود که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ پیوسته صدرنشینی خود را حفظ کرد. بااین‌حال، رشد حیرت‌انگیز ۲۶برابری حجم معاملات در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ و رسیدن آن به ۲۴.۹میلیارد دلار، جذاب‌تر از این بود که

اوپن سی پرو (OpenSea Pro) چیست؟

پلتفرم اوپن سی (OpenSea) اولین و برترین پلتفرم معاملاتی توکن‌های غیرمثلی (NFT) بود که از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ پیوسته صدرنشینی خود را حفظ کرد. بااین‌حال، رشد حیرت‌انگیز ۲۶برابری حجم معاملات در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ و رسیدن آن به ۲۴.۹میلیارد دلار، جذاب‌تر از این بود که رقبا به اوپن سی اجازه دهند بیش‌ازاین در جایگاه نخست بماند. اوپن‌ سی اواخر سال ۲۰۲۲ جایگاه اول بازار را به رقیب جدید و قدرتمند خود بلر (Blur) واگذار کرد، اما شکست را به‌طور کامل نپذیرفت و به‌زودی با عرضه پلتفرم ارتقایافته خود به‌نام اوپن سی پرو (OpenSea Pro) دوباره به میدان بازگشت.

اوپن سی پرو که به‌ویژه در رقابت با پلتفرم تازه‌نفس بلر برخاست، به‌واسطه ویژگی‌های ممتاز و پاداش‌های مختلف خود، اخیراً سروصدای زیادی در فضای NFT به راه انداخته است. ازاین‌رو، ما هم این مطلب را به بررسی پلتفرم جدید اوپن‌سی پرو اختصاص دادیم.

بحث را با معرفی اوپن سی پرو، تاریخچه شکل‌گیری، اهداف و ویژگی‌های این پلتفرم شروع می‌کنیم. سپس، مروری بر شیوه کار با گزینه‌های معاملاتی جدید آن داریم و درنهایت، تلاش می‌کنیم با جمع‌بندی داده‌های فعلی شانس اوپن سی پرو برای موفقیت را ارزیابی کنیم. اگر شما هم مشتاق به کسب اطلاعات بیشتر درمورد بازار جدید اوپن سی پرو هستید، پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

اوپن سی پرو (OpenSea Pro) چیست؟

پلتفرم اوپن سی پرو (OS Pro) نسخه پیشرفته‌تر بازار NFT اوپن سی و محصول ادغام این شرکت با جِم (Gem.xyz)، تجمیع‌کننده مشهور NFT است. نسخه قدیمی اوپن‌سی ظاهراً برای جذب کاربران خُرد توکن‌های غیرمثلی طراحی شده بود. اما، اوپن سی پرو تریدرهای حرفه‌ای‌تر توکن‌های غیرمثلی را هم هدف قرار می‌دهد. پلتفرم جدید اوپن سی پرو قصد دارد به مدیریت، خریدوفروش و سرمایه‌گذاری روی دارایی‌های غیرمثلی در حجم بالا کمک ‌کند.

تیم توسعه اوپن‌سی در ۴ آوریل ۲۰۲۳ (۱۵ فروردین ۱۴۰۲) نسخه دوم خود را راه‌اندازی کرد. دِوین فینزِر (Devin Finzer) و لورنس هوکولاک (Lorens Huculak)، مدیران ارشد این تیم در پست اعلامیه آغازبه‌کار پلتفرم جدید، توضیح دادند که ایده اولیه این اقدام پس از افزایش قابل‌توجه استقبال و فعالیت کاربران توکن‌های غیرمثلی در آغاز سال ۲۰۲۲ شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت NFT؛ چگونه توکن غیرمثلی خود را بفروشیم؟

همچنین، این تیم از قصد خود برای گسترش انتخاب‌ها و قابلیت‌ها درکنار افزایش کنترل کاربران بر دارایی‌های غیرمثلی سخن گفت و ادعا کرد که «سریع‌ترین و قدرتمندترین تجمیع‌کننده بازار NFT» را عرضه کرده است. فینزِر، مدیرعامل اوپن‌سی اقدام این شرکت برای عرضه نسخه دوم پلتفرم را درجهت جلب رضایت «کاربران حرفه‌ای‌تر و باتجربه‌تر» توصیف کرد.

دوین فینزر (سمت راست) و لورنس هوکولاک (سمت چپ)؛ مدیران ارشد اوپن‌سی و هم‌بنیان‌گذاران اوپن‌سی پرو

ویژگی‌های پیشرفته و مجموعه‌ای از ابزارهای نوین و خودکار اوپن سی پرو به کاربران این پلتفرم اجازه می‌دهد تا درکمترین زمان ممکن به دارایی‌های غیرمثلی در ۱۷۰ بازار و پلتفرم معاملاتی مختلف همچون لوکس‌ریر (LooksRare) و «X2Y2» دسترسی داشته باشند.

گفتنی است اوپن سی پرو از قراردادهای هوشمند ارزان‌قیمت استفاده می‌کند تا کار خرید از پلتفرم‌های متعدد برای کاربران آسان‌تر و دسترس‌پذیرتر شود. به‌طور کلی، این پلتفرم تلاش دارد تجربه کاربری مشتریان خود را بهبود ببخشد و درجهت تکامل و نوآوری این بازار نوظهور بیشتر فعالیت کند.

تاریخچه پلتفرم اوپن‌سی پرو

اولین نسخه اوپن سی هم‌زمان با رشد عجیب کریپتو و هیاهوی پایان سال ۲۰۱۷، در دسامبر همان سال راه‌اندازی شد تا نام خود را به‌عنوان اولین بازار خریدوفروش توکن‌های غیرمثلی ثبت کند. این پلتفرم با سابقه ترید‌ بیش از ۲۰میلیارد دلار NFT، طی چندین سال پیشتاز بود و به‌خوبی توانست جایگاه خود را بین سازندگان و مالکان دارایی‌های غیرمثلی تثبیت کند.

بااین‌حال، پاییز سال ۲۰۲۲ برای اوپن‌سی خوب شروع نشد. صدرنشینی پنج‌سالۀ اوپن‌سی با روی‌کارآمدن رقیبی سرسخت به‌نام بلر تهدید شد. تجمیع‌کننده توکن‌های غیرمثلی بلر با پشتیبانی شرکت سرمایه‌گذاری پارادایم (Paradigm) در اکتبر ۲۰۲۲ پا به میدان گذاشت و عرصه را بر رقیب کهنه‌کار خود تنگ کرد.

بلر با اقداماتی همچون عرضه توکن بومی و ارائه پاداش‌ها و خدمات ویژه به کاربران خود، به‌زودی به پلتفرم شماره یک بازار دارایی‌های غیرمثلی تبدیل شد و حدود ۷۰درصد از حجم معاملات بازار را در دست گرفت.

ارزش ایردراپ ماه فوریه بلر به بیش از ۲۰۰میلیون دلار توکن غیرمثلی رسید. گفتنی است این پلتفرم کماکان طرح ارائه پاداش مستمر به کاربران خود را دنبال می‌کند و حتی از تمدید مدت‌زمان برنامه فارمینگ و ایردراپ‌های جدید خود خبر داده است.

دراین‌میان، اوپن سی هم عقب‌نشینی نکرد و در اقدامی جنجالی، نسخه پیشرفته خود را درقالب اوپن سی پرو عرضه کرد تا جایگاه ازدست‌رفته‌اش را دوباره ادعا کند. اوپن سی این اقدام را پس از خرید پلتفرم تجمیع‌کننده NFT «جِم» انجام داد. این درحالی بود که پلتفرم Gem پیش‌تر از عرضه نسخه دوم خود خبر داده بود. اما در اقدامی غافلگیرانه از سوی مالکان جدید جِم، نسخه دوم پلتفرم جِم جای خود را به اوپن‌سی پرو داد.

بیشتر بخوانید: F-NFT یا NFT تقسیم‌شده چیست؟ روشی متفاوت برای خرید توکن‌های غیرمثلی

درادامه، با بررسی ویژگی‌های اوپن سی پرو به تلاش این پلتفرم برای بازپس‌گیری رتبه اول فهرست بازارهای NFT بیشتر اشاره می‌کنیم.

اوپن سی پرو چه ویژگی‌هایی دارد؟

اوپن سی پرو ویژگی‌های متنوعی در اختیار طیف وسیعی از مخاطبان قرار می‌دهد. افراد تازه‌کار و تریدرهای حرفه‌ای می‌توانند از حالت‌های مختلف پلتفرم و قسمت‌های متنوع آن بهره ببرند. البته، با توجه به امکانات و ابزارهای حرفه‌ای اوپن سی پرو درمقایسه با پلتفرم قدیمی و استاندارد اوپن‌سی، درمجموع می‌توانیم مخاطب هدف تجمیع‌کننده اوپن سی پرو را مجموعه‌دارها و معامله‌گرهای حرفه‌ای‌تر بدانیم. اوپن سی پرو ویژگی‌های متنوعی دارد که درادامه به برخی از کلیدی‌ترین موارد اشاره می‌کنیم.

دسترسی به اطلاعات زنده از ۱۷۰ بازار NFT

یکی از برترین خصوصیات اوپن سی پرو قابلیت دسترسی به توکن‌ها و مجموعه‌های غیرمثلی ۱۷۰ بازار مختلف است. این دسترس‌پذیری باعث رشد قابل‌توجه نقدینگی اوپن‌سی پرو شده است که می‌تواند مزیت رقابتی قدرتمندی محسوب شود.

علاوه‌براین، داده‌های زنده از تمام بازارهای متصل به اوپن سی پرو در کمترین زمان ممکن برای کاربران این پلتفرم نمایش داده می‌شوند. این داده‌ها شامل اطلاعات و آمار مختلفی راجع‌به مجموعه‌ها، توکن‌های ارزشمند و فعالیت کلی حساب‌های کاربری در بازارهای NFT می‌شود.

بیشتر بخوانید: چهار تصور غلط درباره توکن‌های غیرمثلی؛ NFTها را بهتر بشناسیم

ابزارهای پیشرفته ترید و خریدوفروش NFT

اوپن سی پرو امکانات ترید منحصربه‌فردی در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. سفارش‌گذاری پیشرفته برای ایجاد سفارش‌های لیمیت و حدضرر و امکان خودکارسازی ترید برخی از قابلیت‌های موردتوجه معامله‌گرهای NFT در این پلتفرم هستند. همچنین، کاربران می‌توانند توکن‌های مختلف را از نظر معیارهای مختلف بررسی و با هم مقایسه کنند.

امکان فهرست‌کردن دارایی‌ها و اجازه ایجاد (مینت) سریع توکن‌های درحال ‌مینت‌شدن هم برخی از گزینه‌های جذاب این پلتفرم هستند. مواردی همچون امکان خریدوفروش فوری و تنظیم سفارش براساس حداکثر قیمت یا تعداد توکن‌ها در یک مجموعه می‌توانند تجربه خریدوفروش توکن‌های غیرمثلی را بهبود دهند. گفتنی است بسیاری از ابزارهای جدید اوپن سی پرو در پلتفرم قدیمی اوپن سی موجود نیستند.

رابط کاربری ساده و سازگاری با موبایل

طراحی و رابط کاربری این پلتفرم هم ساده و جذاب است و کاربران را سردرگم نمی‌کند. معامله‌گرهای توکن‌های غیرمثلی اوپن‌سی پرو می‌توانند به‌سادگی چند کلیک دارایی‌های خود را برای فروش فهرست کنند یا آنها را به کیف پول‌های مختلف انتقال دهند.

برخی تحلیل‌گران ساده‌ترشدن رابط کاربری اوپن سی پرو درمقایسه با پلتفرم استاندارد اوپن‌سی را ناشی از تأثیر رابط کاربری ساده بلر می‌دانند؛ مزیتی که اوپن سی پرو هم برای جذب مخاطب بیشتر در پلتفرم جدید خود به کار گرفت.

علاوه‌براین، اوپن سی پرو نسخه ویژه‌ای برای موبایل نیز طراحی کرده است که می‌تواند دسترسی کاربران به پلتفرم را از هرمکان راحت‌تر کند. به‌طور کلی، این پلتفرم تلاش دارد تاحدممکن موانع ارتباط کاربران با بازار توکن‌های غیرمثلی را از میان بردارد.

ویژگی‌های اوپن‌سی پرو

داشبورد حرفه‌ای و شخصی‌

یکی دیگر از ویژگی‌های برتر اوپن‌سی پرو افزایش اختیارات کاربران در کنترل و مدیریت دارایی‌هایشان است. داشبوردهای شخصی‌سازی‌شده در این پلتفرم به افراد اجازه می‌دهند طبق اولویت‌ها و استراتژی‌های معاملاتی ویژه خود عمل کنند.

به‌عنوان مثال، کاربران اوپن سی پرو می‌توانند توکن‌های محبوبشان را در فهرست «Watchlist» خود قرار دهند و دارایی‌هایشان را در بخش‌های مختلفی رهگیری کنند. علاوه‌براین، امکان بررسی توکن‌ها با فیلترهایی همچون نمودارهای قیمت و حجم معاملات هم در این پلتفرم فراهم است.

سوییپ پیشرفته با کارمزد اندک

یکی دیگر از مزایای اوپن سی پرو امکان انجام سوییپ (sweep) پیشرفته است. این اصطلاح که در لغت به‌معنای «جاروکردن» است، به انتقال هم‌زمان چندین توکن غیرمثلی با هم گفته می‌شود. کاربران این پلتفرم می‌توانند تا سقف ۱۰۰ توکن غیرمثلی یک‌جا بخرند یا ارسال کنند. سقف ۱۰۰توکنی سوییپ در اوپن‌سی پرو درمقایسه با سقف ۳۰توکنی سوییپ در پلتفرم بلر مزیت رقابتی برجسته‌ای به شمار می‌رود.

همچنین، در این ویژگی اوپن‌سی پرو، اگر یک توکن به‌هنگام انجام تراکنش دسترس‌پذیر نباشد، پلتفرم به‌صورت خودکار ارزان‌ترین توکن بعدی را جایگزین و برای کاربر خریداری می‌کند.

به وسیله قابلیت سوییپ، کارمزد انتقال توکن‌های غیرمثلی نیز تاحدزیادی کاهش می‌یابد. بد نیست اشاره کنیم امکان تنظیم کارمزد تراکنش برای رقابت با سایر کاربران به‌منظور تسریع انجام تراکنش هم در این پلتفرم وجود دارد.

مجموعه Gemesis و توکن اوپن سی پرو

یکی از دلایل خبرسازشدن راه‌اندازی اوپن سی پرو، پاداش‌هایی است که این پلتفرم برای اولین پذیرندگان و کاربران خود درنظر گرفته است. همان‌طور که اشاره کردیم، اوپن‌سی پرو حاصل ادغام بازار اوپن‌سی و تجمیع‌کننده جم است. ازاین‌رو، مجموعه NFT ویژه‌ای تحت عنوان جمسیس (Gemesis) برای پاداش به پذیرندگان اولیه پلتفرم جم عرضه شد.

فرایند پاداش‌دهی از ۴ آوریل ۲۰۲۳ آغاز شد و به‌مدت یک‌ماه تا ۴ مه ۲۰۲۳ (۱۵ فروردین تا ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) ادامه یافت. کاربرانی که پیش از ۳۱ مارس ۲۰۲۳ (۱۱ فروردین ۱۴۰۲) از پلتفرم جم توکن غیرمثلی خریداری کرده بودند، می‌توانستند از این پاداش بهره‌مند شوند و تا پایان مهلت پاداش‌دهی (۴ مه) توکن غیرمثلی جمسیس خود را به‌رایگان دریافت کنند.

این توکن‌ها تصویری از یک سنگ جواهر دیجیتالی هستند که نادرترینِ آنها به قدیمی‌ترین کاربران و خریداران توکن در پلتفرم جم تعلق گرفت. اگرچه برخی به احتمال کاربردپذیری توکن‌های غیرمثلی مجموعه جمسیس در آینده اشاره می‌کنند، پلتفرم اوپن‌سی پرو هنوز به‌طور رسمی به نکته‌ای درخصوص قابلیت‌های کاربردی این توکن‌ها اشاره نکرده است.

علاوه‌بر ارائه پاداش به کاربران قدیمی جم، اوپن سی پرو ویژگی مهم دیگری نیز درجهت جذب مشتریان بیشتر درنظر دارد. برای مدت‌زمان مشخصی، کاربران این پلتفرم می‌توانند توکن‌های خود را در اکثر مجموعه‌های توکن بازار با کارمزد صفر فهرست کنند.

این کارمزد درمقایسه با کارمزد استاندارد ۲.۵درصدی نسخه قدیمی اوپن‌سی مزیتی مهم برای کاربران پلتفرم محسوب می‌شود. گفتنی است این ویژگی برای مدت محدودی اِعمال می‌شود و پس از آن کارمزد پلتفرم به حالت استاندارد ۲.۵درصد بازخواهد گشت. هنوز سقف زمانی مشخصی برای این مدت‌زمان محدود اعلام نشده است.

توکن بومی و ایردراپ اوپن‌سی پرو

درحال‌حاضر (اواخر بهار ۱۴۰۲)، اوپن سی پرو هیچ اطلاعیه رسمی درخصوص عرضه توکن بومی خود منتشر نکرده است. بااین‌حال، با توجه به اینکه رقیب اصلی این پلتفرم یعنی تجمیع‌کننده بلر با توکن حاکمیتی ERC20 خود تلاش دارد تا وفاداری مشتریانش را افزایش دهد، برخی از گمانه‌زنی‌ها از احتمال اتخاذ تصمیم مشابه اوپن‌سی پرو برای ایردراپ و عرضه توکن بومی حکایت دارند.

به‌طور ویژه، افراد می‌توانند با نگه‌داشتن نشان‌گر روی علامت جواهر در بالای صفحه پلتفرم اوپن‌سی پرو تصویر زیر را مشاهده کنند:

در این عبارت، پلتفرم اوپن‌سی‌پرو به رهگیری فعالیت کاربران در این پلتفرم اشاره می‌کند که می‌تواند به‌معنای احتمال رویدادهای آتی ایردراپ برای فعال‌ترین کاربران باشد. این پیامِ نویدبخش انگیزه کاربران را برای خریدوفروش توکن در این پلتفرم افزایش داده است.

نحوه استفاده از پلتفرم اوپن‌سی پرو

اکنون که با نکات کلی نسخه پیشرفته اوپن‌سی آشنا شدیم، بد نیست به این پلتفرم و امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، نگاهی داشته باشیم. با ورود به پلتفرم اوپن‌ سی پرو، اولین پیامی که مشاهده می‌کنید، درخواست اتصال کیف پولتان است.

با کلیک روی گزینه «Connect Wallet» فهرستی از کیف پول‌های سازگار با پلتفرم را مشاهده می‌کنید که یکی از آنها کیف پول سخت‌افزاری لجر (Ledger) است. از این کیف پول می‌توانید برای امنیت بیشتر دارایی‌های غیرمثلی خود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول‌های سخت‌افزاری ارزهای دیجیتال کدام‌اند؟

سمت چپ بالای صفحه اول، در بخش «Explore» با چند گزینه مختلف «Market»، «Watchlist» و «Mint» روبه‌رو می‌شوید. در قسمت «Market» می‌توانید محبوب‌ترین مجموعه‌های NFT را مشاهده و آنها را خریدوفروش کنید.

بخش «Watchlist» به شما اجازه می‌دهد با ستاره‌دارکردن توکن‌های محبوبتان، آنها را به‌طور ویژه دنبال کنید و بخش «Mints» دسترسی مستقیم به مینت‌کردن توکن‌های جدید را فراهم می‌کند. همچنین، پس از اتصال کیف پول می‌توانید وضعیت دارایی‌هایتان را در قسمت «Profile» دنبال کنید.

بازار اوپن سی پرو

با کلیک روی گزینه «Market»، می‌توانید مجموعه‌ها را براساس معیارهای مختلفی همچون نام، قیمت پایه (Floor Price) و حجم معاملاتی ۲۴ ساعت گذشته مشاهده و مرتب کنید. همچنین، با کلیک روی ستاره سمت چپ هر مجموعه، می‌توانید آن را به «Watchlist» خود منتقل کنید تا دسترسی آسان‌تری به مجموعه‌های تحت‌نظرتان داشته باشید.

می‌توانید مجموعه‌ها را براساس حداقل و حداکثر قیمت پایه فیلتر کنید تا فقط براساس قیمت دلخواهتان توکن‌ها را مشاهده کنید.

همچنین، می‌توانید توکن‌ها را براساس بیشترین حجم معامله‌شده طی بازه‌های زمانی مختلف مشاهده کنید. ممکن است ترجیح بدهید روی مجموعه‌هایی سرمایه‌گذاری کنید که حجم معاملاتی آنها طی ۳۰ روز گذشته رشد کرده‌ است یا مایل باشید بدانید طی ۵ دقیقه گذشته کدام مجموعه در مرکز توجه خریداران و فروشندگان بوده است.

از پایین قسمت راست پلتفرم می‌توانید دو نمای «Pro» و «Collector» را انتخاب کنید. نمای «Pro» آمار و نمودارهای بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهد و نمای «Collector» تصاویر بزرگ‌تر و صفحات ساده‌تری دارد.

بد نیست اشاره کنیم که سمت چپِ بخش انتخاب نما، شاهد تصویری از نماد پمپ‌بنزین هستید. دراین‌بخش، می‌توانید میزان کارمزد تراکنش‌هایتان را تنظیم کنید تا سریع‌تر انجام شوند.

داده‌های زنده درمورد مجموعه‌های غیرمثلی

با کلیک روی هر مجموعه، می‌توانید به اطلاعات ارزشمندی دست پیدا کنید که در هر لحظه درحال به‌روزشدن هستند. اطلاعاتی از قبیل قیمت، ویژگی‌ها و وضعیت هر توکن مجموعه را در سربرگ «Items» مشاهده می‌کنید.

قسمت «Market» وضعیت بازارهای ارائه‌دهنده این مجموعه را نشان می‌دهد. با جستجو در این بخش، می‌توانید مواردی همچون توکن‌های فهرست‌شده و فروخته‌شده به‌علاوه‌ حجم خریدوفروش طی چندروز تا چنددقیقه گذشته را پیدا کنید.

در سربرگ «Analytics» با آمار حجم معاملات و مجموعه‌ای از برترین خریداران، مینت‌کنندگان و فروشندگان آشنا می‌شوید.

در سربرگ «Activity» هم ایده‌ای کلی از وضعیت توکن‌های مجموعه به دست می‌آورید. به‌عنوان مثال، می‌توانید توکن‌ها را برحسب فروش، انتقال، فهرست‌شدن یا منتقل‌شدن مشاهده کنید.

نگاهی به آینده بازار اوپن سی پرو

همان‌طور که در نمودارهای زیر از پلتفرم تحلیل آمار دون (Dune) مشاهده می‌کنید، بلر هنوز از نظر حجم معاملات پیشتاز است درحالی که نمودار تعداد تراکنش‌های فروش، برتری پلتفرم‌های اوپن‌سی را نشان می‌دهد.

حجم معاملات پلتفرم‌های اوپن‌سی درمقایسه با پلتفرم بلر
تراکنش‌های پلتفرم‌های اوپن‌سی درمقایسه با پلتفرم بلر

شکی نیست که در این رقابت تنگاتنگ، اوپن سی پرو کار دشواری را برای ربودن گوی سبقت از بلر پیش‌رو دارد. بااین‌همه، خوشبختانه می‌توانیم بگوییم رقابت دو پلتفرم قدرتمند اغلب به نفع کل بازار تمام می‌شود و برنده اصلی، کاربران این حوزه هستند. این رقابت تنگاتنگ می‌تواند به ایجاد محصولات بهتر و بهبودیافته‌تر درکنار پاداش‌های بیشتر و ارزشمندتر ختم شود.

به‌عنوان مثال، تیم توسعه اوپن‌سی ویژگی‌هایی همچون اصل سادگی رابط کاربری یا امکان ترید هم‌زمان چندین NFT را که موردتوجه کاربران بلر قرار دارد، در پلتفرم جدید خود به کار گرفته و آنها را بهبود بخشیده است. این درحالی است که پلتفرم قدیمی و استاندارد اوپن‌سی در مدت پنج سال پیشتازی خود از این مزایا بی‌بهره بود.

نوآوری‌های اوپن سی پرو در مواردی همچون بهبود گزینه‌های مدیریت دارایی و امکان انتقال هم‌زمان ۱۰۰ توکن، درجهت صرفه‌جویی در زمان و هزینه کاربران گام برداشته است. همچنین، بهبود دسترس‌پذیری دارایی‌های غیرمثلی می‌تواند باعث جذب معامله‌گران جدی‌ NFT به اوپن‌سی پرو شود. مجموع این ویژگی‌ها به تریدرها اجازه می‌دهند تصمیم‌های معاملاتی بهتر و موثرتری بگیرند و سبد دارایی خود را بهینه کنند؛ این امر بی‌شک می‌تواند به رشد بیش‌ازپیش صنعت توکن‌های غیرمثلی و ارتقای این فضا کمک شایانی کند.

بنابراین، عرضه پلتفرم اوپن سی پرو و تسهیل فرایند ترید و سرمایه‌گذاری را می‌توانیم گام مهمی در پیشبرد کلی صنعت ارزهای دیجیتال بدانیم که می‌تواند تمام بازار را در مسیر درستی به تکاپو وادار کند. اما، هنوز برای اعلام موضع قطعی درخصوص احتمال موفقیت اوپن‌سی پرو اندکی زود است و فقط زمان می‌تواند قابلیت‌های بالقوه این پلتفرم را بیشتر آشکار کند.

منبع خبر

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.