تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر : 69731

اولین چهارشنبه سوری متاورسی تاریخ ایران؛ آتش بازی با طعم خنده در دنیای دیجیتال

اولین چهارشنبه سوری متاورسی تاریخ ایران؛ آتش بازی با طعم خنده در دنیای دیجیتال

اولین چهارشنبه سوری متاورسی تاریخ ایران؛ آتش بازی با طعم خنده در دنیای دیجیتالچهارشنبه‌سوری یکی از مراسم‌های باستانی و محبوب ایرانی‌ است که غروب آخرین سه‌شنبه هر سال برگزار می‌شود. این جشن رفتارهای نم..

اولین چهارشنبه سوری متاورسی تاریخ ایران؛ آتش بازی با طعم خنده در دنیای دیجیتال

چهارشنبه‌سوری یکی از مراسم‌های باستانی و محبوب ایرانی‌ است که غروب آخرین سه‌شنبه هر سال برگزار می‌شود. این جشن رفتارهای نمادین زیادی دارد که از گذشته تا کنون تغییراتی زیادی به خود دیده است‌. از سال‌های دور تا الان آیینی که در این مراسم برگزار می‌شده دستخوش تغییراتی زیادی گشته است؛ از دور هم جمع شدن و از روی آتش پریدن گرفته تا مراسم قاشق‌زنی که دیگر اثری از آن در جامعه امروزی دیده نمی‌شود.

چند دهه است که آیین شب چهارشنبه سوری هیچ شباهتی به مراسم اصیل آن ندارد و با ورود مواد محترقه و آتش‌بازی این مراسم از شکل سنتی خود خارج و بیشتر به یک رزمایش نظامی تبدیل شده است.

یلدای متاورسی با اکسکوینو؛ طولانی‌ترین شب سال در دنیای دیسنترالند

با روی کار آمدن متاورس و امکانات فراوانی که برای ما فراهم می‌کند، صرافی اکسکوینو با پیش‌قدمی در ورود به متاورس در ایران یک مراسم باستانی دیگر را با حال و هوای متاورسی با عنوان «اولین شب یلدای متاورسی» برگزار کرد که بازخورد بسیاری خوبی در داخل و خارج از کشور داشت.

چهارشنبه سوری متاورسی

برگزاری مراسم باستانی چهارشنبه‌سوری در متاورس

به واسطه بازخورد مثبت از رویدادهای گذشته و اشاعه بیشتر مراسم باستانی و اصیل چهارشنبه سوری و جلوگیری از صدمات جسمی که هر ساله در این شب اتفاق می‌افتد، اکسکوینو دوباره تصمیم دارد تا اولین چهارشنبه سوری متاورسی را به همراه آتش‌بازی و برنامه‌های جذاب زیادی در ساختمان خود در پلتفرم متاورسی دیسنترالند Decentraland برگزار کند.

در این رویداد حسن ریوندی، استاد استندآپ کمدی ایران، برای اولین بار یک برنامه طنز و جنگ شادی را در دنیای متاورس اجرا می‌کند. در کنار این جنگ نیز امیرعباس گلاب یکی از ستاره‌های دنیای موسیقی ایران نیز در این مراسم کنسرتی جذاب و شنیدنی برگزار خواهد کرد.

گفتنی است به شرکت‌کنندگانی که زمان بیشتری را در این مراسم سپری کنند، جوایز نفیسی تعلق می‌گیرد.

اولین چهارشنبه سوری متاورسی ایران قرار است ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ در ساختمان اکسکوینو در پلتفرم متاورسی دیسنترالند از ساعت ‍۱۸ تا ۲۴ برگزار شود.

چهارشنبه سوری متاورسی

ساختمان اکسکوینو در موقعیت ۳۰+/۷۴+ و در نزدیکی ساختمان بایننس در کریپوتو ولی دیسنترالند قرار دارد. آخرین سه شنبه سال ۱۴۰۰ را در مراسم متاورسی اکسکوینو جشن بگیرید. آتش‌بازی و ترقه‌بازی، نمایشگاهNFT هنرمندان ایرانی، موسیقی و خنده تنها بخشی از این شب سرگرم‌کننده و جذاب خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی این لینک کلیلک کنید :

https://www.excoino.com/first-metaverse-4shanbehsuri

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.