تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۳:۵۱
کد خبر : 61168

اولین لپ تاپ ایرانی به مرحله تولید انبوه رسید؛ با ماتریکس آشنا شوید

اولین لپ تاپ ایرانی به مرحله تولید انبوه رسید؛ با ماتریکس آشنا شوید

اولین لپ تاپ ایرانی به مرحله تولید انبوه رسید؛ با ماتریکس آشنا شویداولین لپ تاپ ایرانی با نام ماتریکس به مرحله تولید انبوه رسید. در ادامه با مشخصات و قیمت احتمالی این لپ تاپ تولید داخل آشنا می‌شویم.
ش..

لپ تاپ ایرانیاولین لپ تاپ ایرانی به مرحله تولید انبوه رسید؛ با ماتریکس آشنا شوید

اولین لپ تاپ ایرانی با نام ماتریکس به مرحله تولید انبوه رسید. در ادامه با مشخصات و قیمت احتمالی این لپ تاپ تولید داخل آشنا می‌شویم.

شرکت رایانیتو، اولین لپ تاپ ایرانی را به مرحله طراحی و تولید رسانده است. این لپ تاپ تولید داخل که با نام ماتریکس شناخته می‌شود، در صورت حمایت نهادهای ذی‌ربط می‌تواند به عنوان اولین لپ تاپ ایرانی به تولید انبوه برسد. اعضای تیم سازنده این لپ تاپ در شرکت رایانیتو می‌گویند هدف اصلی از تولید این محصول، حمایت از تولید داخل و کمک به دانشجویان و دانش آموزان کشور است. قرار شده ماتریکس به عنوان ارزان ترین لپ تاپ در بازار داخلی عرضه شود. اما لپ تاپ ماتریکس چه ویژگی‌ها و مشخصاتی دارد و قیمت احتمالی آن چقدر خواهد بود؟

مشخصات فنی لپ تاپ ایرانی ماتریکس

طبق شنیده‌ها، لپ تاپ ماتریکس از سی پی یو یا پردازنده مرکزی چهار هسته‌ای به همراه حافظه رم قابل ارتقا تا ۸ گیگابایت و حافظه ذخیره‌سازی داخلی تا ۱ ترابایت SSD و HDD بهره می‌برد. صفحه نمایش این لپ تاپ، فول اچ دی بوده و یک درگاه خروجی HDMI 4K روی آن قرار گرفته است. این لپ تاپ از باتری لیتیوم پلیمری چهار سلولی با ظرفیت ۲۰ هزار میلی‌آمپرساعت انرژی می‌گیرد و ادعا شده با هر بار شارژ به مدت ۲۴ ساعت شارژدهی در استفاده‌های روزمره و معمولی را خواهد داشت.

حتما می‌دانید که بعضی از لپ تاپ‌ها به صورت پیش فرض با ویندوز اورجینال در نسخه‌های مختلف عرضه می‌شوند و برخی دیگر بدون سیستم عامل و با محیط داس هستند تا خود کاربران سیستم عامل مورد نظر را نصب کنند. لپ تاپ لینوکس با سیستم عامل لینوکس اختصاصی رایانیتو عرضه خواهد شد. این لپ تاپ به تاچ پد با سایز ۷ اینچ و قابلیت لمس ۵ انگشت همزمان مجهز شده و می‌توانید انواع ژست‌های حرکتی را روی آن شخصی‌سازی و برنامه‌ریزی کنید.

لپ تاپ ایرانی

یکی از اعضای تیم سازنده لپ تاپ ایرانی ماتریکس به نام رضا عظیمی می‌گوید ما یک گروه دانشجو هستیم که ماتریکس را با سرمایه اندک و پول توجیبی خودمان طراحی کردیم و ساختیم. به گفته او، تغییراتی برای به‌روزرسانی درایورها در سیستم عامل ایجاد شده و از نظر ظاهری نیز تغییرات جزئی اعمال شده تا رابط کاربری زیباتری ارائه شود. عظیمی اظهار کرد که سیستم عامل بر پایه دبین طراحی شده است. این عضو تیم سازنده لپ تاپ ایرانی ماتریکس در ادامه افزود:

تاکنون هیچ نهاد و شرکتی از این محصول حمایت نکرده است. همچنین تاکنون مجوزی نگرفته‌ایم، اما اگر سرمایه‌گذار پیدا شود و سرمایه لازم را در اختیار ما قرار دهد، پیش‌بینی می‌کنیم که این محصول تا یک سال آینده وارد بازار شود.

عظیمی درباره قیمت این لپ تاپ نیز گفت اگر ماتریکس به تولید انبوه برسد، آن را با قیمت کمتر از ۱۰ میلیون تومان در بازار کشور عرضه خواهیم کرد. وی در پایان خاطرنشان کرد این لپ تاپ برای تسهیل کار و تحصیل دانشجویان ایرانی تولید شده و به همین خاطر قیمت آن از مشابه‌های خارجی بسیار کمتر است.

گفتنی است که تولیدکنندگان ایرانی در عرصه تولید گوشی های هوشمند تجربه موفقی نداشتند و هیچ‌گاه گوشی های به اصطلاح ایرانی نتوانستند توجه کاربران را به خود جلب کنند. حالا باید دید آیا تولید انبوه لپ تاپ ایرانی می‌تواند تجربه موفق‌تری باشد یا باز هم شاهد یک پروژه شکست خورده دیگر خواهیم بود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.