تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
کد خبر : 61230

اولین شاسی بلند تمام الکتریکی سوبارو معرفی شد؛ با سولترا آشنا شوید

اولین شاسی بلند تمام الکتریکی سوبارو معرفی شد؛ با سولترا آشنا شوید

اولین شاسی بلند تمام الکتریکی سوبارو معرفی شد؛ با سولترا آشنا شویدسوبارو از اولین شاسی بلند تمام الکتریکی خود با نام سولترا پرده برداشت. در ادامه با مشخصات و امکانات خودرو برقی سوبارو سولترا آشنا می‌ش..

سولترااولین شاسی بلند تمام الکتریکی سوبارو معرفی شد؛ با سولترا آشنا شوید

سوبارو از اولین شاسی بلند تمام الکتریکی خود با نام سولترا پرده برداشت. در ادامه با مشخصات و امکانات خودرو برقی سوبارو سولترا آشنا می‌شویم.

شرکت ژاپنی سوبارو روز گذشته به صورت رسمی اولین خودرو تمام الکتریکی خود را با نام سولترا معرفی کرد. این خودرو برقی در واقع طی همکاری فنی سوبارو و تویوتا توسعه پیدا کرده و به همین دلیل سولترا در بخش‌های مختلفی با تویوتا bZ4X مشترک است. هر دو خودرو قرار است در اواخر سال ۲۰۲۲ میلادی در بازارهای جهانی به فروش برسند، اما هنوز مشخصات دقیق سوبارو سولترا برای صادرات به بازارهای خارج از ژاپن اعلام نشده است. در واقع ابتدا این خودرو به شکل خاص برای بازار ژاپن تولید خواهد شد و مدتی پس از آن شاهد عرضه سولترا به بازارهای جهانی خواهیم بود.

مشخصات سوبارو سولترا

سولترا

همانند سایر محصولات سوبارو، این خودرو الکتریکی نیز از دو سیستم دیفرانسیل دائمی بهره می‌برد. دو پیشرانه ۱۰۷ اسب بخار نیز روی محورهای جلو و عقب قرار گرفتند که در مجموع قدرتی برابر با ۲۱۵ اسب بخار را ارائه خواهند داد. این خودرو به فناوری تمام چرخ محرک سوبارو به نام X-Mode نیز مجهز شده تا با هوش مصنوعی، عملکرد یکنواخت خودرو در مسیرهای مختلف حفظ شود.

سولترا

سوبارو سولترا همانند تویوتا bZ4X از باتری لیتیوم یون ۷۱.۴ کیلووات ساعتی بهره می‌برد که به واسطه آن با هر بار شارژ می‌توان ۴۶۰ کیلومتر را پیمود. البته این میزان پیمایش طبق استاندارد WLTC ژاپن بوده و به همین دلیل از تست‌های EPA اروپا کمی بیشتر است. همچنین سیستم شارژ خودرو قابل پشتیبانی از شارژر ۱۵۰ کیلوواتی بوده و ظرف مدت ۳۰ دقیقه می‌توان حدود ۸۰ درصد ظرفیت باتری را شارژ کرد.

سولترا

سوبارو سولترا از لحاظ ظاهری نیز با تویوتا BZ4X اشتراکاتی دارد. همچنین چراغ‌های باریک و کشیده در کنار خطوط داخل سپر نیز کمی به تویوتا راو ۴ شبیه است. سوبارو در اقدامی عجیب برای این خودرو الکتریکی از مه شکن‌های دایره‌ای با نمای قدیمی استفاده کرده و حالت جلوپنجره با طرح بسته نیز آنچنان جذاب به نظر نمی‌رسد .ضمن اینکه خط واضح کاپوت و درگاه شارژ روی گلگیر نیز مانع جذابیت این خودرو شده‌اند.

سولترا

از نکات مثبت طراحی این خودرو نیز می‌توان به رینگ‌های ۲۰ اینچی و حالت جالب چراغ‌های عقب اشاره کرد. این خودرو به طور کلی از رقبای الکتریکی ساخت مزدا، ولوو و تسلا زیباتر بوده و ظاهر تهاجمی و اسپرت آن حتی در مدل استاندارد با رینگ‌های ۱۸ اینچی نیز جذاب به نظر می‌رسد.

سولترا

در حال حاضر از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو اطلاعات کاملی منتشر نشده است، اما طبق تصاویر رسمی می‌توان گفت این خودرو از صندلی‌های اسپرت، فرمان طرح سوبارو و نمایشگر بزرگ روی داشبورد بهره می‌برد که توانستند نمای جذابی را در کابین به وجود آورند.

سولترا

سوبارو اعلام کرد خودرو سولترا حدود ۴۶۹۰ میلی‌متر طول، ۱۸۶۰ میلی‌متر عرض، ۱۶۵۰ میلی‌متر ارتفاع و ۲۸۵۰ میلی‌متر فاصله محوری دارد که می‌تواند برای پنج سرنشین فضای مناسبی را ارائه دهد. وزن این خودرو نیز ۲۰۲۰ کیلوگرم اعلام شده است. این خودرو طی هفته آینده در نمایشگاه خودرو لس آنجلس معرفی می‌شود و در آن زمان شاهد انتشار مشخصات کامل آن خواهیم بود.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.