تاریخ انتشار : شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۷
کد خبر : 65838

اولین تصاویر و تیزر تویوتا سکویا ۲۰۲۳؛ از مدل جدید شاسی بلند همه‌کاره‌ی تویوتا چه می‌دانیم؟

اولین تصاویر و تیزر تویوتا سکویا ۲۰۲۳؛ از مدل جدید شاسی بلند همه‌کاره‌ی تویوتا چه می‌دانیم؟

اولین تصاویر و تیزر تویوتا سکویا ۲۰۲۳؛ از مدل جدید شاسی بلند همه‌کاره‌ی تویوتا چه می‌دانیم؟ تویوتا سکویا، یکی از بهترین شاسی بلندهای این شرکت ژاپنی است که تغییرات زیادی در سالیان گذشته نداش..

اولین تصاویر و تیزر تویوتا سکویا ۲۰۲۳؛ از مدل جدید شاسی بلند همه‌کاره‌ی تویوتا چه می‌دانیم؟

تویوتا سکویا، یکی از بهترین شاسی بلندهای این شرکت ژاپنی است که تغییرات زیادی در سالیان گذشته نداشته بود؛ اما تویوتا در جدیدترین تیزر خود از تغییرات گسترده در این خودروی محبوب خبر داده است.

تویوتا سکویا مانند درختی که نام خود را از آن گرفته، سخت و محکم است. این شاسی بلند ژاپنی به قدری خوب ساخته شده است که تویوتا تمایلی به تغییر آن نداشته بود. سکویا هر ساله بر اساس مدل‌های قبلی خود و با تغییرات بسیار کمی به مشتریان عرضه می‌شد. اما به تازگی خبرهایی از نسل بعدی این خودرو منتشر شده که هیجان زیادی را به ژاپنی بازها منتقل کرده است.

تویوتا سکویا نسل جدید

تصویر تیزر اصلی معرفی تویوتا سکویا نسل جدید

تویوتا در جدیدترین نشست خبری خود به این شایعات پایان داد و به طور رسمی از نسل بعدی سکویا سخن گفت. آن‌ها در این نشست خبری به تغییرات بسیار زیادی اشاره و از دادن جزئیات بیشتر امتناع کردند. خبر معرفی نسل بعدی سکویا، با جملاتی مثل «بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین ساخته‌ی جدید تویوتا» همراه بود. در انتهای این تیزر، جمله‌ی مرموزی را مشاهده کردیم که دقیقا متوجه منظور آن نمی‌شویم. «جنگل و درختان آن، پیش روی شما قرار خواهند گرفت». این جمله فعلا تمام چیزی است که به طور قطع از سکویای نسل جدید می‌دانیم.

مشخصات فنی احتمالی تویوتا سکویا نسل جدید

تویوتا سکویا نسل جدید

تویوتا سکویا، به احتمال زیاد باز هم بر اساس تویوتا توندرا ساخته خواهد شد. خط تولید پیکاپ تویوتا توندرا، به زودی به شهر سن آنتونیو در ایالت تگزاس منتقل خواهد شد و جایگزینی سکویا در خط تولید قبلی این مدل، بسیار محتمل است. پس می‌توان حدس زد که باز هم پلتفرم سکویا جدید، همان پلتفرم توندرا ۲۰۲۲ باشد و تغییری نکند. اگر با این فرضیه جلو برویم، پیشرانه‌ی پیکاپ توندرا ۲۰۲۲ هم روی سکویا قرار خواهد گرفت. این پیشرانه‌ی هیبرید از نوع شش سیلندر خورجینی است و ۶۴۰ اسب بخار قدرت و حدود ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. اما احتمال می‌رود که برخلاف توندرا، سکویا از سیستم تعلیق عقب مستقل استفاده کند. تمام رقبای سکویا مثل فورد اکسپدیشن، شورلت تاهو و جیپ واگنیر، از این سیستم تعلیق استفاده می‌کنند. پیکاپ تویوتا توندرا مدل ۲۰۲۲ به سیستم تعلیق تطبیقی مجهز است.

تاریخ عرضه و قیمت

تویوتا، تاریخ مشخصی برای رونمایی کامل از معروف‌ترین شاسی بلند خود اعلام نکرده است اما حدس می‌زنیم که این اتفاق در اواسط امسال رخ بدهد. همچنین هیچ صحبتی در مورد قیمت تویوتا سکویا نسل جدید نشده است.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.