تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۱
کد خبر : 67010

اولین تصاویر از طراحی احتمالی گوگل پیکسل تبلت منتشر شد

اولین تصاویر از طراحی احتمالی گوگل پیکسل تبلت منتشر شد

اولین تصاویر از طراحی احتمالی گوگل پیکسل تبلت منتشر شدگوگل مدت‌ها است به فکر گسترده‌تر کردن اکوسیستم خود با معرفی گجت‌های جدید است. حالا مشخص شده این شرکت می‌خواهد یک تبلت جذاب پیکسل را نیز به محصولات..

اولین تصاویر از طراحی احتمالی گوگل پیکسل تبلت منتشر شد

گوگل مدت‌ها است به فکر گسترده‌تر کردن اکوسیستم خود با معرفی گجت‌های جدید است. حالا مشخص شده این شرکت می‌خواهد یک تبلت جذاب پیکسل را نیز به محصولات خود اضافه کند.

چندین سال است که هیچ شرکتی نتوانسته اکوسیستمی به عظمت اپل به وجود بیاورد. با این حال شرکت‌هایی مثل سامسونگ، تلاش قابل قبولی داشته‌ و توانسته‌اند تا حدی با کوپرتینویی‌ها رقابت کنند. سامسونگ تنها رقیب اپل نیست و گوگل هم با محصولات سری پیکسلش، می‌خواهد یک اکوسیستم کامل را به وجود باورد. گوشی‌های سری پیکسل و پیکسل بادز، فعلا جزو محصولات پرطرفدار گوگل هستند. این شرکت می‌خواهد تا پایان سال جاری میلادی در کنار معرفی پیکسل واچ، یک تبلت پیکسل نیز برای طرفداران محصولات گوگل معرفی کند.

تبلت پیکسل گوگل چه محصولی خواهد بود؟

چندی است گوگل در کنار توسعه سرویس‌های نرم‌افزاری‌اش، به محصولات سخت‌افزاری نیز اهمیت زیادی می‌دهد. همین حالا هم گوگل اکوسیستم نسبتا بزرگی دارد که محصولاتی مانند اسپیکرهای هوشمند، نمایشگرهای هوشمند و محصولاتی که پیش از این اعلام شد در آن حاضر هستند. با تمام این محصولات، همچنان جای خالی یک تبلت اندرویدی به شدت حس می‌شود.

تبلت گوگل

گوگل فعلا در حال آزمایش نسخه بتای اندروید ۱۲ برای نمایشگرهای بزرگ است. این نسخه از اندروید با نام اندروید ۱۲L نیز شناخته می‌شود. با توجه به معرفی این نسخه از اندروید توسط گوگل، احتمالا حالا زمان خوبی برای معرفی یک تبلت اندرویدی توسط گوگل باشد. گوگل در سال ۲۰۱۹ میلادی پتنت مربوط به اولین تبلت پیکسل اندرویدی خود را در ژاپن ثبت کرد. حالا اولین تصاویر رندر شده از این محصول توسط Lets Go Digital منتشر شده که بر اساس پتنت‌های ثبت شده طراحی شده ‌اند.

در صورتی که گوگل بخواهد واقعا تبلتی با چنین ظاهری معرفی کند، احتمالا بتواند پس از مدت‌ها بازار تبلت‌های اندرویدی را تغییر دهد. این محصولات سال‌ها گوشی‌های هوشمندی با صفحه نمایشی بزرگ و طراحی کهنه بودند. اما آیپدهای اپل با توجه به طراحی جذاب‌تر، قابلیت‌های بیشتر و سخت‌افزار قدرتمندتر عملکرد بهتری در بازار داشته‌اند.

تبلت پیکسل گوگل احتمالا از تراشه تنسور بهره ببرد. این تراشه هر چند قدرتمندترین تراشه SOC نیست اما می‌تواند عملکرد خوب این تبلت در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها را تضمین کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوشی‌های پیکسل، قابلیت‌های هوش مصنوعی محور آن‌ها است. گوگل می‌تواند با استفاده از چنین قابلیت‌هایی در پیکسل تبلت، یکی از بهترین تبلت‌های اندرویدی بازار را معرفی کند. همچنین اندروید ۱۲L نیز می‌تواند تبلت‌های اندرویدی را به پتانسیل واقعیشان برساند.

پتنت پیکسل تبلت

پتنت ثبت شده تبلت پیکسل

تبلت‌ها پس از آغاز همه‌گیری کرونا در جهان، رشد شدیدی در فروش داشتند. این محصولات به کارمندان، دانشجویان و دانش‌آموزان کمک می‌کردند بسیاری از کارها را بدون نیاز به رایانه‌های شخصی انجام دهند و در پایان یک روز خسته‌کننده، با تبلت فیلم ببینند، بازی کنند یا موسیقی گوش دهند. با تمام مزایای تبلت‌ها، این محصولات مانند گوشی‌ها پرفروش نیستند و یک تبلت برای رسیدن به سوددهی، باید قدرتمند، ارزشمند از نظر اقتصادی و متمایز باشد.

تبلت گوگل می‌‌تواند با حاشیه‌های باریک نمایشگر، دوربین سلفی با طراحی حفره‌ای، قابلیت‌های هوش مصنوعی تنسور، طراحی کلی جذاب و پشتیبانی نرم‌افزاری طولانی‌مدت توسط گوگل، به بهترین تبلت اندرویدی بازار تبدیل شود؛ البته اگر رقبای بزرگی مانند سامسونگ و شیائومی اجازه دهند.

افت فروش تبلت‌ها پس از کاهش همه‌گیری کرونا در جهان

در دو سال گذشته فروش تبلت افزایش زیادی داشت. اما اپل اعلام کرده در سه‌ماهه اول سال جاری میلادی در مقایسه با سال گذشته، فروش تبلت‌ها ۱۴.۱ درصد کاهش داشته است. این در حالی است که در سال ۲۰۲۱، شاهد رشد ۲۱.۲۳ درصدی فروش آیپدهای اپل بوده‌ایم. بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات می‌توانند بازار تبلت‌ها را کسادتر کرده و کار گوگل را نیز سخت کنند.

گوگل سال ۲۰۱۹ میلادی از تولید تبلت صرف نظر کرد

شرکت گوگل با دنیای تبلت‌ها بیگانه نیست و در سال ۲۰۱۸ میلادی، تبلت پیکسل اسلیت را معرفی کرد. البته این مدل یک تبلت اندرویدی نبود و از سیستم عامل کروم OS بهره می‌برد. نمایشگر پیکسل اسلیت ۱۲.۳ اینچی بود از تراشه ۱۴ نانومتری اینتل Core i7 استفاده می‌کرد.

تبلت پیکسل

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۹ میلادی گوگل اعلام کرد دیگر تبلتی تولید نخواهد کرد. این مورد پیش از بیشتر شدن تقاضا در بازار برای تبلت‌ها و معرفی تراشه تنسور بود. همچنین معرفی اندروید ۱۲ نیز نقش مهمی در تغییر تصمیم Google داشته است. هنوز زمانی برای معرفی تبلت پیکسل اعلام نشده اما احتمالا با عرضه اندروید ۱۲، شاهد معرفی Pixel Tablet نیز باشیم.

منبع :phone arenaمنبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.