تاریخ انتشار : جمعه ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
کد خبر : 67762

اولین تست رسمی سوپر اسپرت فراری Veloqx فانجینو در ابوظبی برگزار شد + ویدئو

اولین تست رسمی سوپر اسپرت فراری Veloqx فانجینو در ابوظبی برگزار شد + ویدئو

اولین تست رسمی سوپر اسپرت فراری Veloqx فانجینو در ابوظبی برگزار شد + ویدئواخیرا شرکت Ferrari، جدیدترین سوپر اسپرت خود یعنی فراری Veloqx فانجینو را به پیست یاس مارینا در ابوظبی فرستاده تا تست‌های لازم ..

اولین تست رسمی سوپر اسپرت فراری Veloqx فانجینو در ابوظبی برگزار شد + ویدئو

اخیرا شرکت Ferrari، جدیدترین سوپر اسپرت خود یعنی فراری Veloqx فانجینو را به پیست یاس مارینا در ابوظبی فرستاده تا تست‌های لازم را انجام دهد. عملکرد این خودرو، حداقل در فیلم، واقعا بی‌نظیر است.

پیست یاس مارینا در شهر ابوظبی، همیشه میزبان بهترین و جدیدترین خودروهای سوپر اسپرت و ابرخودروها بوده. فرقی ندارد که شرکت‌های خودروسازی فقط یک تست ساده را بخواهند یا برگزار کنندگان فرمول یک، در حال برنامه ریزِی آخرین مسابقه فصل این رقابت‌ها باشند؛ پیست یاس مارینا همیشه در آماده‌ترین حالت خود قرار دارد. اگر به یاد داشته باشید، تقریبا سال قبل در همین زمان‌ها بود که فراری F125 TDE به یاس مارینا آمد تا اولین تست‌های خود را انجام دهد. این خودرو تقریبا یک مدل آزمایشی بود و این موضوع را می‌توانستید از اسم آن هم متوجه شوید. اکنون F125 TDE آماده می‌شود تا هویت واقعی خود را به عنوان سوپر اسپرت جدید فراری، به همه‌گان نشان دهد.

معرفی فراری Veloqx فانجینو؛ هیولای وحشی جدید ایتالیایی

فراری Veloqx فانجینو

فلفسه نام گذاری سوپر اسپرت جدید فرای

تیم خودروسازی «Veloqx» شاید حداقل برای ما، اسم آشنایی نباشد. چه برسد که نام خود را بر روی یکی از جاه‌ طلبانه‌ترین خودروهای فراری بگذارد. اما این تیم سابقه بسیار خوبی دارد و توانسته در مسابقات ۱۲ ساعته سبرینگ (۱۲ Hours of Sebring) سال ۲۰۰۴، به مقام اول برسد. همچنین تیم Veloqx با خودرو آئودی R8، بر سکوی دوم مسابقات ۲۴ ساعته لمانز هم قرار گرفته بود.

فراری Veloqx فانجینو

اما شاید نام «فانجینو» باشد که نوید یک خودرو با انگیزه را می‌دهد. خوان مانوئل فانجینو (Juan Manuel Fangio)، قهرمان جهان ۵ دوره از مسابقات فرمول یک است. او همچنین سابقه حضور در مسابقات رالی استقامت و مسابقات نفس گیر ۲۴ ساعته لمانز را هم در کارنامه خود داشته است. اگر سری مسابقات رالی کررا پان آمریکا (Carrera Panamericana) سال ۱۹۵۳ را هم در نظر بگیریم، می‌توان گفت که خوان مانوئل فانجینو برای تیم‌های فراری، آلفارومئو، لانچیا، مازراتی، مرسدس و برخی تیم‌های گمنام مثل گوردینی (Gordini) و تالبوت لاگو (Talbot-Lago) هم به عنوان راننده، ایفای نقش کرده بود.

هر آنچه که در مورد فراری Veloqx فانجینو می‌دانیم

فراری Veloqx فانجینو

حال که در مورد اسم این خودرو کاملا آگاه شدیم، بیایید به خود آن نگاهی دقیق‌تری داشته باشیم. طبق گفته‌های سم لی (Sam Li)، مدیر ارشد تیم این پروژه، فراری Veloqx فانجینو قرار است تا سال ۲۰۲۵ به صورت کامل رونمایی شود. این خودرو فعلا به صورت انحصاری با پیشرانه ۱۲ سیلندر مخصوص پیست شرکت فراری، در دست تولید است اما شاید در آینده، برنامه‌هایی برای ساخت نسخه خیابانی آن هم مطرح شود. او در ادامه بیان کرده:

اگر همین نسخه را به خیابان‌ها بیاورید، باید یک پمپ بنزین متحرک هم برای خود استخدام کنید. احتمالا مدل خیابانی فراری Veloqx فانجینو، با پیشرانه‌های درون سوز و با سیستم آلایندگی صفر و سوخت‌های مختلف از جمله سوخت‌های زیستی (biofuel)، به تولید خواهد رسید.

به نظر می‌رسد این خودرو تفاوت‌های زیادی با F125 TDE که در سال قبل رونمایی شده، داشته باشد. هنوز از تست‌های رسمی Veloqx فانجینو خبری نیست اما احتمالا بدنه‌ آن، سطح جدیدی از آیرودینامیک را به مسابقات اتومبیلرانی بیاورد که قبلا شاهد آن نبودیم.

فراری Veloqx فانجینو

اهداف اصلی سوپر اسپرت جدید فراری

اما این خودرو دقیقا برای چه کاری ساخته شده؟ کافی است به اسپویلر جلوی بزرگ و دیفیوزر عقب عجیب آن نگاه کنید. شاید بتوانید کمی از تکنولوژی‌های پیشرانه فراری F12 را در زیر کاپوت آن ببینید اما مطمئن باشید که این خودرو، یک رقیب جدی برای دیگر شرکت کنندگان مسابقات موتور اسپرت خواهد بود. البته هنوز تایید نشده که سوپر اسپرت جدید فراری قرار است در کدام مسابقات شرکت کند اما با توجه به ظاهر آن، می‌توان سری مسابقات ۲۴ ساعته لمانز یا مسابقات تورینگ را از جدی‌ترین اهداف آن دانست.

در ادامه می‌توانید ویدئو کاملی از تست فراری Veloqx فانجینو را در پیست زیبای یاس مارینا که در کشو امارات متحده عربی واقع شده، ببینید.

مطالب جذاب دیگر:

اولین شاسی بلند فراری چه ظاهری خواهد داشت؟

۸ حقیقت جذاب در مورد مانی خوشبین، ماشین باز میلیونر ایرانی

آخرین نسل پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر که در سال ۲۰۲۲ تولید می‌شوند؛ خداحافظی با هیولاهای زیر کاپوت

منبع :motor1منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.