تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
کد خبر : 59275

اولین آپدیت ویندوز ۱۱ عملکرد پردازنده های AMD را بدتر می کند

اولین آپدیت ویندوز ۱۱ عملکرد پردازنده های AMD را بدتر می کند

اولین آپدیت ویندوز ۱۱ عملکرد پردازنده های AMD را بدتر می کندطبق آخرین گزارش، بعد از دریافت اولین آپدیت ویندوز ۱۱ کامپیوترهای مجهز به پردازنده AMD نه تنها عملکرد بهتری ندارند، بلکه کندتر هم شده‌اند!
هم..

اولین آپدیت ویندوز ۱۱ عملکرد پردازنده های AMD را بدتر می کنداولین آپدیت ویندوز ۱۱ عملکرد پردازنده های AMD را بدتر می کند

طبق آخرین گزارش، بعد از دریافت اولین آپدیت ویندوز ۱۱ کامپیوترهای مجهز به پردازنده AMD نه تنها عملکرد بهتری ندارند، بلکه کندتر هم شده‌اند!

همین چند وقت پیش بود که مایکروسافت نسخه نهایی سیستم عامل Windows 11 را در اختیار عموم قرار داد. اما خیلی زود بعد از عرضه این ویندوز، AMD به کاربران هشدار داد که نصب این سیستم عامل باعث کاهش عملکرد کامپیوترهای مجهز به پردازنده AMD می‌شود. اکنون اولین آپدیت ویندوز ۱۱ منتشر شده و بسیاری از کاربران با تصور اینکه عملکرد سیستم آن‌ها بهتر از قبل خواهد شد، این به‌روزرسانی را نصب کرده‌اند. ولی ظاهراً این به‌روزرسانی عملکرد این پردازنده‌ها را حتی از قبل هم بدتر خواهد کرد.

گزارشی توسط TechPowerUp منتشر شده که نشان می‌دهد کامپیوترهای مجهز به پردازنده‌های AMD Ryzen بعد از دریافت اولین آپدیت ویندوز ۱۱ تأخیر بسیار بیشتری را در عملکرد خود دریافت می‌کنند. مایکروسافت و AMD دو ایراد را در ویندوز ۱۱ کشف کرده‌اند که سیستم‌ها را دچار خود می‌کند. یکی از آن‌ها کاهش عملکرد ۱۵ درصدی در اجرای برخی از بازی‌های ویدیویی با تأخیر سه برابری کش L3 است.

اما دومین مشکلی که سیستم‌های مجهز به پردازنده AMD با نصب این به‌روزرسانی جدید به آن دچار می‌شوند، جابجایی هسته‌های مجازی به سریع‌ترین هسته پردازنده است. به گفته این چیپست‌ساز، مورد دوم می‌تواند به طور بالقوه عملکرد سیستم را در کارهایی که به پردازش فشرده نیاز دارد، تحت تأثیر بگذارد. در گزارش TechPowerUp آمده است که تأخیر کش L3 در پردازنده Ryzen 7 2700X در حدود ۱۰ نانوثانیه بوده است که با نصب ویندوز ۱۱ به ۱۷ نانوثانیه افزایش پیدا کرده است. و بعد از آپدیت به نسخه ۱۲ اکتبر، این تأخیر به ۳۱.۹ نانوثانیه هم رسیده است!

حل مشکل سیستم‌های AMD با ویندوز ۱۱ تا دو هفته دیگر

اگرچه گفته می‌شود پچ برطرف کننده این دو ایراد تا دو هفته دیگر منتشر می شود، اما با وجود اینکه مایکروسافت تعداد پردازنده‌های کمی را واجد شرایط پشتیبانی از نسخه جدید سیستم عامل ویندوز می‌داند، بروز چنین اتفاقاتی شگفت آور است.

طبق آخرین گزارش WccFTech، حدود ۵۵ درصد تمام کامپیوترهای ویندوزی واجد شرایط استفاده از نسخه جدید ویندوز نیستند. تنها ۴۴.۵۴ درصد از کامپیوترها از الزامات CPU متناسب با ویندوز ۱۱ تبعیت می‌کنند، در حالی که فقط ۵۲.۵۵ درصد کامپیوترهای فعال از TPM پشتیبانی می‌کنند.

منبع گجت نیوز

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.